קודם כל, בלי פאניקה! 6 טיפים להתנהלות מול הוצאה לפועל

הכניסה לאזור האדום בחשבון הבנק עשויה להרתיע, ועל פי רוב במקרה של חובות הולכים וגדלים הדרך להתערבות ההוצאה לפועל הינה קצרה. ההוצאה לפועל היא ייצוג של אגף הגבייה לאכיפת פסקי דין, כך שמדובר בגוף ממשלתי ומסודר המחויב לחוק ולנהלים האמורים בו. עו"ד כפיר לולו הוצאה לפועל מתמחה בייצוג חייבים מול ההוצאה לפועל, ובמאמר זה ניתן מספר טיפים להתנהלות נכונה מול גוף זה.

 

טיפ ראשון – שתפו פעולה

הסמכויות והכלים העומדים לרשותו של גוף ההוצאה לפועל הינם רחבים ועמוקים, וחשוב לדעת שכל ניסיון של הסתרת נכסים, התחמקות או בריחה לחו"ל עשויים לגרור קנסות גדולים ואף מאסר. מומלץ לשתף פעולה עד כמה שניתן ולעבור את התהליך בצורה חלקה. שיתוף פעולה עשוי אף לעודד הגעה לפשרה, כפי שנציג בהמשך.

 

טיפ שני – התייעצות עם גורם מקצועי

הליך הפירעון הינו מורכב, והוא דורש ידע וניסיון משפטי רב. במהלך התהליך יש להגיש טפסים שונים, לדווח על נכסים ורכוש בצורה מדויקת, לגבש טקטיקה ושיטות החזרה וכדו'. פעולות אלה יכולות להיעשות באופן עצמאי, אולם ליווי וייעוץ צמוד של עורך דין מקצועי יסייע לכם לבצע את הדברים בצורה טובה, ולנקוט בדרך הפעולה המתאימה ביותר עבורכם.

 

טיפ שלישי – הגעה לפשרה

ישנם מקרים בהם ממליצים המומחים לחתור ולהגיע לפשרה בין החייב לזוכה. בדרך זו "מוותר" הזוכה על חלק מכספי החוב, אולם הוא מרוויח התנהלות מהירה ללא צורך בהגעה לדיונים או בתהליך מייגע לקבלת הכסף. חשוב לוודא שהזוכה מתחייב להימנע מכל סנקציה או הליכי עיקול בתקופת ההחזרה כל עוד החייב מקיים את חלקו בהסדר.

 

טיפ רביעי – איחוד תיקים

במידה ואתם מנהלים הליכי הוצאה לפועל מול מספר נושים, באפשרותכם לאחד את התיקים כך שההתנהלות תהיה פשוטה יותר. את הבקשה לאיחוד ניתן להוריד מאתר האינטרנט של ההוצאה לפועל, ולהגיש באמצעות המייל או במשרדי ההוצאה לפועל.

 

טיפ חמישי – בקשה לחקירת יכולת

לאחר קבלת הודעה בדבר מגבלה העומדת להיות מוטלת על החייב, באפשרותו לבקש ביצוע חקירת יכולת החזרה. בחקירה זו בוחנים את מצבו הכלכלי של החייב, ועליו לשכנע את נציגי ההוצאה לפועל שהוא אינו משתמט מחובותיו ללא סיבה. חשוב לדעת שכל זמן שהחקירה מתנהלת המגבלות המוטלות על החייב מוסרות, בתנאי שהבקשה לחקירה הוגשה בתוך 30 יום ממועד קבלת ההתראה.

 

טיפ שישי – הצהרה על חדלות פירעון

יש מקרים בהם מומלץ להכריז על פשיטת רגל, ולהצהיר על חדלות פירעון. הצהרה זו טומנת בחובה השלכות רבות, וחשוב להכיר את הפרטים השונים לפני קבלת החלטה זו. חשוב לדעת שהמדינה שינתה את גישתה לנושא זה בשנים האחרונות, ובמקום ליצור כתם לכל החיים היא משתדלת לאפשר פתיחת דף חדש לעתיד, כך שלעיתים זוהי הדרך המתאימה ביותר עבורכם, ויש לשקול כל מקרה לגופו.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא