החלטתם להתגרש? אלו השלבים שמצפים לכם

ההחלטה להתגרש היא לרוב החלטה קשה ומסובכת. החלטה חשובה מפני שהיא קובעת את שאר חיינו. החלטה עוד יותר חשובה כי היא שוב מזכירה לנו שבכל שלב בחיים שלנו, אנחנו יכולים לבחור טוב יותר עבורנו וגם עבור הסביבה שלנו. אם כבר קיבלתם את ההחלטה להתגרש, ישנם כמה שלבים שתצטרכו לעבור. שלבים קשים יותר ושלבים קשים פחות. אנחנו נפרxט כאן על כל השלבים הללו טיפה יותר לעומק.

 

פתיחת תיק

פתיחת תיק גירושין הוא הדבר הראשון שיהיה עליכם לבצע. אפשר לפתוח את התיק הזה בצורה מקוונת מהמחשב שלכם. אין צורך לפנות לעורך דין לשם כך. פתיחת תיק גירושין מקוון הוא דבר פשוט. תצטרכו להעביר בו פרטים אישיים על סיבת פתיחת התיק. במידה ויש הסכמה על הגירושין, בית הדין הרבני לא יבקש מסמכים מיוחדים אך במקרים בהם יש חוסר הסכמה, בית הדין הרבני יבקש עוד מספר מסמכים ובנוסף גם ראיות המבססות את טיעוניכם.

 

במצב של חוסר הסכמה – דיונים על התיק

השלב הבא רלוונטי במקרים בהם יש חוסר הסכמה בין בני הזוג. בשלב הזה יתבצעו דיונים בתיק הגירושין. הדיונים יכולים להיות על הילדים, ענייני כסף, נכסים ועוד… שלב מורכב מהרבה מאוד סיבות מפני שמגיע איתו המון לחץ נפשי וכלכלי. במרכז המגשרים הארצי תוכלו למצוא את האנשים הנכונים שיעזרו לכם להגיע לפתרונות הטובים ביותר.

 

טקס גירושין

לאחר שתגיעו להסכמה, תצטרכו לחתום על מסמך שבו יהיה רשום מה ההסכם שבחרתם. גם אתם תצטרכו לחתום על ההסכם הזה וגם בית הדין שבו התנהלו כל הדיונים. מפני שאנחנו נמצאים במדינת ישראל, צריך להתגרש דרך הרבנות. כמו שאנחנו מתחתנים דרך הרבנות כך גם קורה בזמן גירושין. יתבצע טקס יהודי עם ברכות, עדים ועוד מספר דברים – זאת כדי להתגרש לפי ההלכה היהודית. רק אז, תוכלו להיחשב כגרושים לפי החוק.

 

למצוא את עצמנו מחדש

שלב לא פחות חשוב. בשלב הזה, אתם לא נשואים יותר ולכן מגיע איתו המון רגשות. אחרי כל הלחץ והחרדה שחווים בתהליך הגירושין מגיעות תחושות שיכולות לפעמים לנוע בין פחד עצום להתרגשות שיא. פתאום כשהכל נגמר ישנה מחשבה שעולה אצל הרבה אנשים והיא: מה עכשיו? בשלב הזה אתם צריכים להשקיע בעצמכם ובנפש שלכם. להבין מה עושה לכם טוב. להשקיע זמן מחשבה כדי להבין מה אתם רוצים מכאן והלאה.

 

לסיכום

להתגרש זה דבר מורכב שמגיע עם המון פחדים. ישנם כמה שלבים שאתם תצטרכו לעבור כגון פתיחת תיק גירושין, דיונים על התיק, לקיחת מגשר, טקס גירושין ובסופו של דבר השלב האחרון שהוא: למצוא את עצמכם מחדש. תזכרו שהכל חולף, שהתקופה הקשה הזאת עוד תהיה מאחוריכם והכי חשוב, תהיו כנים עם עצמכם ואל תהססו להגיד מה אתם רוצים!

תהליך גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא