מתן סעד לאישה שזנתה

מערכות יחסים הן מטבען דבר מורכב מאוד. אנשים נשארים עם אותו בן זוג במשך שנים ארוכות, דבר שיכול לגרום לשחיקה, במיוחד בכל הנוגע לנושא המיני והאינטימי. הרבה אנשים מרגישים שהם זקוקים לגיוון ולכן במקרים לא מעטים, מתרחשות בגידות. בגידות הן נפוצות מאוד כיום, וזאת בניגוד לעבר, אז אנשים היו שמרנים יותר.

מדובר באקט הפוגע באמון בין בני הזוג בצורה קיצונית, שבהרבה מאוד מקרים, מוביל לסיום הקשר, בין אם הוא קשר חברי או קשר של נישואים. עם זאת, על פי בית המשפט, יש הבדל בין אישה בוגדנית לגבר שבגד, וזה מתבטא בתחום של מזונות אישה בוגדת והזכאות לקבלת סעד, כפי שיוסבר להלן.

על זכויות האישה בגירושין

ברמת העיקרון, כל אישה זכאית לקבלת מזונות מבעלה, לאחר הפרידה. ההנחה היא שהוא היה המפרנס העיקרי של המשפחה, והיא זו שטיפלה וצריכה להמשיך לטפל בילדים. זוהי אגב, התפיסה הדתית, לה יש משמעות גדולה מאוד בענייני בגידות וגירושין בבית המשפט, ובתוך כך, גם הנושא של מזונות אישה בוגדת על כל המשתמע מכך.

עם זאת, בשנים האחרונות יש תפיסה ליברלית ומתקדמת יותר, לפיה גם האב זכאי לקבל משמורת בלעדית אם אכן הוא כשיר יותר. יתרה מכך, חל שינוי במגמה הרווחת בענייני המשמורת, שכן כיום, האב לא צריך להוכיח שהוא כשיר, אלא האם היא זו שצריכה להוכיח שהוא אינו כשיר.

 

גירושין – הליך מורכב גם מחוץ להקשר של בגידה בין בני הזוג

הליך גירושין הוא לעולם אינו הליך פשוט. הוא דורש חלוקה של נכסים ומשמורת על ילדים, ובהרבה מקרים, אנשים מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה כדי לפתור מחלוקות. מדובר בהליך ארוך ויקר, שמצריך תעצומות נפש.

גם ההליך הפשוט יותר, באמצעות גישור, הוא מורכב מאוד ומצריך ויתורים משני הצדדים. הוויתורים צריכים להיעשות גם כאשר בני הזוג נפרדים בצורה לא נעימה.

פרידות יכולות לקרות מהרבה מאוד סיבות, אך הסיבה שמסבכת יותר מכל את מערכת יחסים היא בגידה. למעשה, גם הנושא של מזונות אישה בוגדת מסבך מאוד את הזוג הנפרד.

 

מתן סעד לאישה שזנתה – לא בכל מצב

בגידות לרוב מתרחשות בגלל כמיהה בלתי ניתנת לשליטה, ליבידו מוגבר, הזנחה מהצד השני במערכת היחסים, פלירטוט שיצא משליטה או מגוון רחב של דברים שיכולים לקרות בין גבר ואישה, אשר מצויים במערכת יחסים זוגית, מינית או רומנטית.

מתן סעד לאישה שזנתה
מתן סעד לאישה שזנתה

כאשר הבגידה מתגלה, הרבה מאוד ממערכות היחסים נגמרות, והזוג נאלץ להיכנס להליך גישור או ללכת לבית המשפט כדי לחלק את הנכסים, הכספים, המשמורת על הילדים וכמובן להסדיר את נושא המזונות. הנושא של מזונות אישה בוגדת הוא מורכב מאוד, ויכול להסתיים גם בכך שהאישה לא תקבל את כספי המזונות.

 

מתן סעד לאישה שזנתה – נושא רגיש ובעייתי בבית הדין הרבני

לאישה מגיע תשלום מזונות, ולבטח כאשר היא זו שמגדלת את הילדים. עם זאת, מזונות אישה בוגדת יכולים להיפגע או להיעלם, אם הבעל מוכיח לבית המשפט שאשתו זנתה, ולכן הגירושים מתקיימים.

בנוסף לכך, בית המשפט נוטה לקבל את הקביעה של בית הדין הרבני וכך, אישה שזנתה יכולה לקבל עליה את הגט, גם ללא הסכמה, ולהישאר ללא תשלום מזונות, גם אם יש לה ילדים. הרבה מאוד נשים נכנסו לצרות כלכליות בעקבות הפסיקה הזו, וגרוע מכך, מי שנפגעים יותר הם בעיקר הילדים.

 

מתן סעד לאישה שזנתה וההבדל בין נשים לגברים בוגדים בהליכי גירושין

מזונות אישה בוגדת יכולים להיפגע בעקבות מקרה בגידה, אך במקרה הפוך, בו הבעל בוגד באשתו,  לא תתקיים פגיעה במזונות או כל פגיעה כלכלית אחרת. עם זאת, יכולה האישה לתבוע את הבעל תביעה נזיקית, שיכולה להסתיים בקביעה לזכותה בסכום שהוא אינו גבוה במיוחד, לאור תקדימי העבר.

בנוסף, כאשר אישה בוגדת בבעל, בית הדין ובית המשפט יחייבו מתן כן, בעוד הבעל בוגד באשתו, לא תהיה חובת גט. אלו אלמנטים הקשורים לבית הדין הרבני בישראל, אותם יהיה קשה מאוד לשנות, כל עוד הדת מחוברת למדינה.

 

מזונות אישה בוגדת – ההתייחסות המשפטית לבגידה מסוגים שונים

כדי שיינתן פסק דין הקשור לפגיעה בנושא מזונות אישה בוגדת יש להבדיל בין שני סוגים של בגידה לפי השפה המשפטית:

  • "מעשה כיעור" הוא מעשה שעשתה האישה ובכך העלתה חשד שבגדה, למרות שאין לכך סימוכין או עדים. חשוב לציין שלא כל מעשה הוא מעשה כיעור, ויש השלכות שונות על מה הוא מעשה כיעור על פי בית הדין הרבני.
  • הרמה השנייה היא "מעשה ניאוף", בו יש הוכחות או הודאה באשמה, וכך רשאי הבעל לגרש את האישה ולקבל גט. אגב, במקרה ההפוך, האישה לא תקבל גט, ויתרה מכך, אם בגדה, לא תוכל להתחתן עם האדם איתו בגדה בבעלה.

 

מתן סעד לאישה שזנתה וקבלת גט בשתי דרכים

במדינת ישראל ניתן לקבל גט בשתי דרכים – הסכמה משותפת להפרדת כוחות, והדרך השנייה היא כאשר אחד הצדדים מוכיח עילה לגירושין, כמו בגידה במקרה של האישה. כאשר הבגידה מוכחת בבית המשפט, בית הדין הרבני מיד יעניק את הגט לגבר.

בנושא מזונות לאישה בוגדת יש בעיה מובנית, שכן בית המשפט לענייני משפחה פועל לפי הדין הרבני והוא מוסמך לפסול מזונות לאישה בוגדת. לא מדובר באקט אוטומטי, אך בהרבה מקרים פוסקים ברבנות על שלילת מזונות, ומגובים על ידי בית המשפט.

 

ההשלכות של מעשה הבגידה על זכויות האישה בגירושין

אישה שזנתה, ולבטח אם עשתה זאת ביודעין וכדרך לנקמה או השגת פורקן, צריכה לדעת שיש השלכות משמעותיות לבגידה שלה, שיתבטאו בדיון על מזונות אישה בוגדת בבית הדין הרבני ובבית המשפט.

בנושא, היא חשופה לאלמנט כמו "מקרה כיעור" שיהיה קשה מאוד לשפוט אותו מול בית הדין הרבני. ההשלכות, כאמור, יכולות להיות משמעותיות מאוד, ולהסתיים עם פגיעה כלכלית קשה שתפגע גם בילדים, אם יש כאלו.

 

האלטרנטיבה לסיכון זכויות האישה בגירושין

בגידה היא אקט שפוגע עמוקות באמון שנוצר בין בני זוג. יש כיום לא מעט אלטרנטיבות לבגידה עבור אנשים שהם יותר ליברליים, כמו מערכת יחסים פוליאמורית או הרפתקאות מיניות עם בן או בת הזוג ואנשים נוספים.

כך, פוחתים למעשה מעשי הבגידה, שכן אנשים מקבלים את רצונם תוך כדי הבנה מלאה של בן או בת הזוג. בדרך זו ניתן למנוע את הצורך בהליכי גירושין ובכל מה שקשור להסדרת הנושא הסבוך של מזונות אישה בוגדת בבית המשפט.

 

לסיכום

מזונות אישה בוגדת הם תחום משפטי מורכב מאוד, הנגוע באלמנטים דתיים אשר משפיעים רבות על הפסיקה. אף שיש מי שיטען כי הפסיקה בבתי הדין הרבניים נשענת על עקרונות מיושנים ובעייתיים, לא נראה צפי לשינוי בנושא זה בעתיד הקרוב. חשוב לזכור כי גם ללא בגידות, גירושין הם תמיד מורכבים, ולבטח אם הם לא כוללים הליך גישור מוסדר, אלא נגררים להליך יקר בבית המשפט לענייני משפחה.

כאשר אל הקלחת הזו נכנס העניין של מזונות אישה בוגדת, אזי הנושא מסתבך ויכול לפגוע אנושות באישה במישור הכלכלי. חשוב לקחת זאת בחשבון ולבחון דרכי מנע להגעה למצב כזה בבית המשפט, ומעל לכל, לשים לב לטובת הילדים המושפעים במידה רבה מהליכי גירושין וסכסוכים בין ההורים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את