מזונות במשמורת משותפת

כשבני זוג מחליטים שהגיע הזמן להתגרש, הם נדרשים לחלק ביניהם את כל הרכוש והממון שצברו לאורך השנים, וגם את האחריות לגידול הילדים המשותפים. בהקשר זה, לעתים מתגבש הסכם משמורת משותפת, שבמסגרתו מוגדרת חלוקה שווה בין ההורים, של החובות והזכויות אשר נוגעות לגידול הילדים.

אחד הנושאים שיש לתת עליהם את הדעת בעניין המשמורת המשותפת הוא הסוגייה של תשלום מזונות במשמורת משותפת. בשנים האחרונות מסתמנת בבתי המשפט למשפחה במדינת ישראל, מגמה של פסיקה המתירה את הפחתת המזונות במשמורת משותפת.

אולם בפועל, הנושא אינו מוסדר עדיין באופן רשמי וגורף במסגרת החקיקה הקיימת. לכן חשוב לגעת בסוגיית המזונות במשמורת משותפת ולבחון את דרכי ההתנהלות האפשריים בה, כפי שנעשה במאמר הבא.

משמורת משותפת – מה היא?

עוד לפני שניגע במזונות במשמורת משותפת, כדאי להכיר את האפשרות של משמורת משותפת, שמאפיינת לא מעט זוגות גרושים. בחלק מהמקרים המשמורת תהיה אמנם של אחד מהם, ואילו עבור השני יקבעו הסדרי ראייה הוגנים וראויים שיאפשרו לו לשמור על הקשר עם ילדיו, אולם במקרים אחרים משמורת משותפת תהיה סוג ההסדר שיקבע עבור בני הזוג.

משמורת משותפת מתאפשרת בעיקר כאשר שני בני הזוג להניח את המחלוקות השונות ביניהם בצד, ושמים את כובד המשקל בטובת הילדים שלהם. בהתאם לכך, משמורת משותפת מורה על התנהלות שוויונית לחלוטין בגידול הילדים, חינוכם, זמני הבילוי המשותפים איתם ועוד.

 

משמורת משותפת אינה דורשת מכם לעשות שום מעשה שאינו קשור בילדים

קל לטעות ולחשוב שעצם המשמורת המשותפת עלולה לגרום להורים הגרושים לאחד בחזרה את דרכם, להתגורר יחדיו, לתכנן יחד טיולים משותפים או חופשות משותפות, לחגוג את חגי ישראל בצורה משותפת ועוד. המחשבה הזו היא כמובן מוטעית מן היסוד, שכן ברגע שזוג ההורים מתגרשים – אין עוד כל הכרח עבורם להעביר את חייהם יחדיו.

 

אז איך בכל אופן באה לידי ביטוי משמורת משותפת?

אם כך, נשאלת השאלה הלגיטימית כיצד בכל אופן משמורת משותפת יכולה לקבל ביטוי בפועל. ובכן, במסגרת משמורת משותפת ההורים צריכים לחלק ביניהם באופן שוויוני את זמני הבילוי והפעילות עם ילדיהם, כולל סופי שבוע, חגים וזמני שגרה.

כמובן שככל שהם מעוניינים בכך, מוזמנים ההורים הגרושים אף לחלוק זמנים משותפים עם ילדיהם, ולקיים ארוחות ערב משפחתיות, פיקניקים משותפים בטבע, או כל פעילות אחרת משותפת שעולה על רוחם. בין אם זוג ההורים בוחרים בפעילויות משותפות ובין אם לא – הם צריכים לכבד את המשמורת המשותפת שלהם באופן מלא, ולשמור, כמובן, על יחסי כבוד הדדיים ביניהם.

מזונות במשמורת משותפת
מזונות במשמורת משותפת

מזונות במשמורת משותפת – איך זה עובד?

כמובן שכל הנושא של מזונות במשמורת משותפת מקבל, גם הוא, אופי קצת אחר, כאשר מדובר על שוויוניות הדדית ומוחלטת בין שני ההורים בכל הנוגע לגידול וחינוך הילדים. ככלל, ברגע ששני ההורים, הן האב והן האם, מחזיקים בהכנסות דומות, והם מהווים שותפים מלאים בגידול וחינוך הילדים – אזי לא יתקיימו תשלומי מזונות במשמורת משותפת, ואב המשפחה יהיה פטור מהם לחלוטין.

כאשר אנחנו מדברים על הכנסות, אנחנו מדברים גם על נושא המשכורת שאותה מקבל ההורה מעבודתו היום יומית, אך גם על הכנסות נוספות כמו הכנסות מנכס השייך לו, לדוגמא. לכן, בעת חישוב מזונות במשמורת משותפת, גם הכנסות "צדדיות" שכאלו ייחשבו כהכנסות לעניין המזונות, ויכנסו לחישוב מאזן ההכנסות של שני ההורים הגרושים.

 

מזונות במשמורת משותפת – מה קורה כאשר אכן קיימים פערי הכנסות בין ההורים?

במקרים שבהם קיימים מקורות הכנסה נוספים, שמגדילים את ההכנסה של אחד ההורים באופן משמעותי ביחס להורה השני, יוכל לקבוע בית המשפט הסדרי תשלומי מזונות במשמורת משותפת, כך שטובת הילדים תוכל להישמר, ומאזן ההוצאות וההכנסות של כל אחד מההורים ישאר שוויוני והוגן. כמובן שבכל הנוגע לסכומי המזונות במשמורת משותפת – מדובר על עניין שנקבע באופן פרטני עבור כל מקרה ומקרה לגופו.

 

האם עורך דין גירושין יכול לסייע בעניין מזונות במשמורת משותפת?

בכל תחום בחיים יש את מי שיודע, מכיר ומבין אותו על בוריו, לעומת מי שאינו ממש מבין בתחום, ולא מחזיק בידע שיוכל לקדם אותו הלאה. בכל הנוגע להליכי גירושין שונים באופן כללי, ולמזונות במשמורת משותפת באופן ספציפי – עורך דין גירושין הוא האדם שאצלו נמצא כל הידע הרלוונטי לכם. לכן, בעת הליכי גירושין ועבור כל צומת שהם מזמנים – בחירה בעורך דין גירושין תהיה הבחירה הנכונה ביותר עבורכם וכמובן גם עבור ילדיכם.

 

איך עורך דין גירושין יכול לסייע לי בפועל?

מה שקורה בפועל הוא שהליכי הגירושין דורשים לא מעט הצגה של ראיות, הוכחות, ויכוחים, מחלוקות ודיונים בעניינכם. בדיונים הללו מעורבים כל מיני גורמים, כאשר אחד מהם הוא כמובן עורך דין גירושין. כל אחד מהצדדים רשאי לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין, כך שיוכלו להישמר האינטרסים והרצונות שלו במסגרת הליך הגירושין.

עורך דין גירושין יהיה זה שייצג אתכם, יסייע לכם באיסוף טענות רלוונטיות להצגה בפני בית המשפט, וכמובן יוכל להציג בפניכם חלופות אפשריות בנוגע למשמורת משותפת.

 

לא פעם העניינים לא מתנהלים בצורה חלקה – וכאן עורך דין גירושין נכנס לתמונה

אולי הנושא של מזונות במשמורת משותפת נראה לכם מאוד ברור ופשוט ליישום, אבל בפועל לא כל זוג מגיע לשולחן הדיונים כאשר הוא נינוח ומשרה אווירה טובה ונעימה. להיפך, לא מעט מהליכי הגירושין מתנהלים בצורה מכוערת וחסרת פשרות מצד שני הצדדים המעורבים, ולכן גם הנושא של מזונות במשמורת משותפת וגם נושאים אחרים שקשורים בהליך הגירושין עלולים להיפגע, ולהיות סבוכים מכפי משחשבתם.

עורך דין גירושין הוא יעיל מאוד בעניין הזה, משום שהוא מהווה גורם חיצוני שמגיע לעניין כשהוא נטול פניות.

 

כך תוכלו למצות את זכויותיכם בנושא מזונות במשמורת משותפת

אחד הדברים הבעייתיים ביותר בהליך הגירושין, בעיקר כאשר מדובר על נושאים רגישים כמו מזונות במשמורת משותפת, הוא העניין של הרגש שמעורב בעניין. בסופו של דבר, אתם עומדים כאן מול מישהו שליווה אתכם חלק נכבד מהחיים שלכם, הביא איתכם ילדים, אהב אתכם בכל לבו וניסה לספק לכם מענה לכל הצרכים והרצונות שלכם. החוויות המשותפות, הדרך הארוכה והמטענים הישנים מלווים את הליך הגירושין, ועלולים לא פעם לערער את האופן שבו הוא קורה.

עורך דין גירושין, לעומת זאת, מגיע בלי כל עבר שעלול לטלטל אותו, להשפיע עליו, או לשנות את הדרך שבה הוא צועד. לכן, הן כאשר מדובר על מזונות במשמורת משותפת והן כאשר מדובר על נושאים אחרים עורך דין גירושין הוא האדם הנכון לכם לסיטואציה הזו. הגיעו מוכנים לדרך הארוכה, זכרו את טובת הילדים שלכם, וצאו למסע שבסופו תשיגו בדיוק את מה שמגיע לכם. בהצלחה.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את