איך מוצאים עורך דין משפחה מומלץ ופתרון מושכל לסכסוך משפחתי

כמעט ואין משפחה בעולם שאין בתוכה חיכוכים למיניהם, סכסוכים משפחתיים ברמה כזאת או אחרת של אינטנסיביות, ויכוחים ואי הסכמות. במרבית המקרים אותם ויכוחים וחיכוכים מסתיימים מאליהם, בדרך כלל בסוג של פשרה ותוך יצירת הבנות בין הצדדים. אולם יש מקרים שבהם החיכוכים המשפחתיים מובילים לסכסוכים יצריים שהופכים, למרבה הצער, להתדיינות משפטית לא פשוטה. בחלק ניכר מהמקרים יש צורך להסתייע בשירותיו של עורך דין משפחה מומלץ, שיסייע לסיים את העימותים המשפטיים בצורה הטובה ביותר. מהו בעצם עורך דין משפחה? מהם תחומי ההתמחות של עורך דין משפחה? מתי נדרשים השירותים המקצועיים שלו? איך בוחרים עורך דין משפחה מומלץ ואיכותי? על כך בשורות הבאות.

סכסוכים משפחתיים והדרכים להתמודד איתם

כאמור, אין כמעט משפחה עלי אדמות שאין בתוכה חיכוכים, ברמה כזאת או אחרת של עוצמה. החיכוכים יכולים לבוא לידי ביטוי באופן תמידי או להתפרץ במקרים חריגים, שעלולים להציף סכסוכים ישנים, לפעמים נוצרים סכסוכים יש מאין ולפעמים הם מתפרצים אחרי שהבשילו לאורך תקופה כזאת או אחרת. הדרך הנכונה להתמודדות עם סכסוכים כאלה איננה חתירה לעימות אלא חתירה לפשרה. אם מדובר בסכסוך שיש לו משמעות כלכלית או פיננסית, הסכסוכים יכולים לעיתים לצאת משליטה ולחייב מעורבות של עורך דין משפחה איכותי שיוכל לייצג את הלקוחות שלו בנאמנות במחלוקות משפחתיות.

 

עורך דין משפחה – מיהו ומה תפקידו?

עורך דין משפחה הוא איש המקצוע בתחום המשפטי, אשר תחום ההתמחות וההתמקצעות שלו הינו דיני משפחה. עורך הדין מברר תחילה את המשמעויות של התיק המשפטי שקיבל. הוא ממפה את הסכסוכים ואת הבעיות הקיימות ומנסה לגבש מתווה לפתרון, אם הדבר אפשרי. אבל במקרים שבהם כל אחד מהצדדים מאמץ גישה לוחמנית, עורך הדין ינסה לייצג טוב ככל שניתן את האינטרסים של הלקוחות שלו.

 

מהם תחומי ההתמחות של עורך דין משפחה מומלץ?

דיני משפחה מקיפים מגוון רחב של תת תחומים, שכל אחד מהם הינו עולם בפני עצמו. להלן חלק מהתחומים המרכיבים את דיני המשפחה, ושעורך דין משפחה עשוי להיות הכתובת הנכונה לטיפול בהם:

 

נישואין וגירושין

עורך דין משפחה הוא הכתובת שאליה צריך לפנות, על מנת לטפל בכל החלקים המרכיבים את הפאזל שנקרא נישואין וגירושין.

איך מוצאים עורך דין משפחה מומלץ ופתרון מושכל לסכסוך משפחתי
איך מוצאים עורך דין משפחה מומלץ ופתרון מושכל לסכסוך משפחתי

הבטחת נישואין, הסכמי קדם נישואין וכניסה מסודרת לחיי הנישואין

לפעמים מתעוררות בעיות עוד לפני הנישואין. בעיה אחת שיש צורך בעורך דין כדי לטפל בה היא טענה להפרת הבטחת נישואין, שבנסיבות מסוימות עלולה לחייב את הנתבע בפיצויים כספיים משמעותיים. תחום נוסף בדרך לנישואין מוצלחים הינו חתימה על הסכם ממון או הסכם קדם נישואין, המסדיר מראש את ההתנהלות של כל אחד מבני הזוג במקרה של גירושים.

 

אלימות במשפחה – עורך דין משפחה מומלץ

גם כאן נדרשת מעורבות הדוקה של עורך דין מקצועי המכיר את התחום. זאת, על מנת להעניק ייצוג נאות הן לנפגעים מהמצב והן למי שמתנהג באלימות.

 

גירושין, תשלום מזונות והסדרי רכוש

התחום היותר בעייתי שעורך דין דיני משפחה עוסק או יכול לעסוק בו בצורה אינטנסיבית הוא גיבוש הסדרים בין בני זוג שהחליטו לפרק את החבילה ולהתגרש. עורך דין מומחה מפרק את כל המכשולים בדרך לפירוק השותפות לגורמים ופועל להשגת התנאים הטובים ביותר עבור מרשו בדרך לפירוק המשפחה.

 

הורות

ההורות כשלעצמה היא משימה לא פשוטה. עורך דין משפחה אמור לעזור באספקטים השונים של הורות במטרה לסייע ללקוחות שלו לפתור את הבעיות. הנגזרות ממנה: משמורת, מזונות, משמורת משותפת ועוד.

 

אימוץ ואפוטרופסות – עורך דין משפחה מומלץ

אימוץ ילדים, אפוטרופסות וכל מה שקשור בהם.

בנוסף לאמור לעיל יש נושאים אחרים שגם הם נכללים במסגרת הכללית של דיני משפחה, כולל צוואות וירושות. בחירת עורך דין איכותי המתמחה בתחומו מבטיחה טיפול נאות ויעיל בכל הנושאים הללו.

 

מתי נדרשים השירותים של עורך דין דיני משפחה מומלץ?

השירותים של עורך דין משפחה, נגזרים למעשה מתחומי הפעילות שלו. לרוב, עורך דין משפחה נכנס לתמונה כאשר מתגלע סכסוך בין בני המשפחה. הסכסוך יכול להיות בין הורים שמשמעו גירושין, חלוקת הרכוש ותשלום המזונות. סכסוך יכול להתעורר גם בין בני משפחה בהקשר לירושה. בדרך כלל עורך דין איכותי מנסה להגיע לתוצאות מבלי להיכנס למאבקים מיותרים ומלחמות חסרות טעם, אלא באמצעות מציאת פתרונות של פשרה ככל שניתן בנסיבות הספציפיות של כל מקרה לגופו.

 

על הבעייתיות של דיני משפחה בישראל

במדינת ישראל, בשונה ממדינות המערב ובכלל, יש שתי מערכות משפטיות העוסקות בענייני משפחה. שתי המערכות הן מערכת המשפט הדתית, ומנגד מערכת המשפט האזרחית. בגלל המורכבות הזאת, מתעורר לעיתים קרובות הצורך להסתייע באיש מקצוע מיומן, שיסייע לכל המעורבים בהתדיינות המשפטית להימנע מסיבוכים מיותרים, שאינם מתחייבים מאופי המקרה. עורך דין איכותי יכול לסייע ללקוחות שלו להגן על עצמם מפני תביעות שונות או, לחילופין, להגיש תביעה בגין פגיעה בזכויות שלהם על פי דין.

 

חלופות אפשריות להתדיינות משפטית

החוק במדינת ישראל מחייב כל מי שמגיש בקשה לגירושין, למצות תחילת את האפשרות לפיתרון שלא באמצעות משפט. הניסיון מתבצע באמצעות הליך יישוב סכסוכים, שאיננו אלא הליך גישור בין הצדדים. ההליך הזה מאפשר לשני הצדדים הניצים להגיע להסכמות ולהיחלץ מהמחלוקות הקיימות ביניהם בצורה מכובדת. עם זאת, גם במקרים כאלה עדיין נדרשים השירותים הטובים של עורך דין משפחה. זאת במטרה לסייע ללקוח בהליך הגישור ולוודא שהזכויות שלו לא ייפגעו כתוצאה מהסכם יישוב הסכסוך, אם בסיכומו של עניין מושג הסכם כזה. למרבה השמחה, הנתונים שהצטברו מרגע שהחוק המחייב הליך יישוב סכסוכים מעלים שכמעט שישים אחוזים מהסכסוכים המשפחתיים נפתרים באמצעות הדיונים הללו.

 

דיני משפחה והרגישות הגבוהה שלהם – עורך דין משפחה מומלץ

נושא המשפחה הוא אחד הנושאים שמאז ומעולם נמנו עם הרגישים ביותר הקיימים. פתגם ערבי ידוע אומר שאין להיכנס בין הבצל והקליפה. כמו שהבצל והקליפה כל כך קרובים עד שאין כל מרחק ביניהם, כך בני המשפחה קרובים באופן הזה. דיני המשפחה מנסים להיכנס לתוך התחום שבעיני רבים נחשב לאינטימי ואישי ובחברות מסוימות הדיון בו הוא בבחינת טאבו. כיוון שכך, חלק מהמקצועיות שעורך דין משפחה צריך לגלות כולל גם את היכולת לעסוק בנושאים רגישים מבלי לפגוע בלקוחות. עורך דין משפחה מומלץ צריך לנסות לתמרן בין כל הרגישויות, ועדיין לשרת נאמנה את הלקוח שלו.

 

איך בוחרים עורך דין משפחה מומלץ?

בחירת עורך דין משפחה אינה בחירה פשוטה כלל ועיקר. הסיבה לכך נעוצה ברגישות הרבה ובחדירה לאינטימיות של כל הצדדים המעורבים. לפיכך חשוב שעורך דין משפחה יגלה רגישות ואמפתיה ללקוחות וגם ליריבים באולם בית המשפט. מומלץ לבחור איש מקצוע מנוסה עם ניסיון בתחום הספציפי שבו נדרשת העזרה המשפטית. כדאי לבחור עורך דין משפחה מומלץ שמישהו מבני המשפחה או מהחברים מכיר באופן אישי, ושהיכולות שלו נבדקו הלכה למעשה.

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את