כך תבחרו עורך דין גירושין מוביל

הקשר בו נכרכים זוגות נשואים כאשר הם קושרים את חייהם במשותף, נחשב כברית מקודשת שיש לשמור עליה מכל משמר. אולם בפועל, פעמים רבות למרות הרצון הטוב הקשר הזוגי "עולה על שרטון".

במצבים כאלו הפתרון המקובל לפירוק הזוגיות הוא כמובן הליך גירושין. להליכי גירושין ישנן מטבע הדברים, משמעויות נלוות, הן במישור המשפטי והן במישור הכלכלי והמשפחתי.

לכן מקובל להסתייע בשירותיו של עורך דין גירושין במסגרת ההליך. הפניה לקבלת סיוע משפטי מקצועי של עורך דין גירושין, הינה חיונית לסיום ההליך הרגיש הזה בתוך פרק זמן סביר ובמורכבות לוגיסטית מינימלית עד כמה שניתן לכל המעורבים בו.

במסגרת המדריך שלהלן נסביר כיצד עורך דין גירושין יכול לסייע ומהם הקריטריונים לבחירתו של עורך דין גירושין מוצלח.

מהו התפקיד של עורך דין גירושין בתביעות גירושין?

עורך דין לענייני גירושין הינו איש מקצוע בעל התמחות בדיני משפחה ובניהול תביעות גירושין והסכמי גירושין על כל רכיביהם. כאשר הליך הגירושין מתנהל בהסכמתם של כל הצדדים, עורך דין לענייני גירושין יכול לייצג את שני בני הזוג, הן בבית המשפט למשפחה והן בבית הדין הרבני.

אולם באם מתרחש מקרה בו הגירושים הופכים להליך משפטי, עורך דין גירושין ייצג את אחד הצדדים בלבד. תפקידו של עורך דין גירושין הוא למעשה לייצג בצורה הטובה והמועילה ביותר את האינטרסים של לקוחותיו.

יחד עם זאת, עורך דין גירושין מיומן ישאף תמיד לעודד את לקוחותיו להגיע להסכמות ולהמנע ממשפט ארוך, הכרוך גם בעלויות גבוהות.

 

על החשיבות של בחירת עורך דין גירושין מנוסה בהליכי גירושין בהסכמה הדדית

הסכם גירושין הוא פתרון אשר עשוי לחסוך זמן וכספים רבים, העלולים להיות כרוכים בהליכי גירושין ארוכים, מייגעים ויקרים. הליך גירושין לרוב מתחיל רק לאחר שבני הזוג עברו דרך ארוכה וסבוכה יחדיו, אשר במהלכה צברו רגשות קשים איש כלפי רעהו.

במקרים רבים, רגשות אלו נוטים לבוא לכלל ביטוי במסגרת הליכי גירושין ולסבך אותם. הסכם גירושין, בשונה מתביעת גירושין, מנוסח בשלב בו החשיבה הרציונלית של בני הזוג אינה מושפעת מרגשות שליליים כאלו. למרות זאת, תהיה זו טעות לנסח הסכם גירושין מבלי להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה.

עורך דין הבקיא בדיני משפחה וניסוח הסכמי גירושין, מודע לדקויות המשפטיות ולמשמעותן ארוכת הטווח של הסכמות בנושאים שעשויים להיראות לבני הזוג טריוויאליים. ניסוח הסכם גירושין בתמיכתו של עורך דין מנוסה יכול לתרום לכך שההסכם יאושר במהירות בערכאות המשפטיות הרלוונטיות וכן ישקף נאמנה את רצונם של שני הצדדים.

כך תבחרו עורך דין גירושין מוביל
כך תבחרו עורך דין גירושין מוביל

מדוע חשוב לבחור עורך דין גירושין בתבונה?

ההחלטה של בחירת עורך דין גירושין שיטפל בהליך הגירושין שלכם, היא בין ההחלטות היותר חשובות שאתם עשויים לבצע בחייכם. בחירת עורך הדין שיטפל בתיק הגירושין שלכם, תקבע האם תצאו מן ההליך כשידכם על העליונה או כששכרכם בהפסדכם.

לקוחות רבים נוטים מטבע הדברים לבחור בעורך הדין הזול ביותר, אולם הדבר עלול לעלות לכם ביוקר. חשוב להיות מודעים לכך שכל תיק גירושים שונה ממשנהו, ולכל זוג שמתגרש מאפייניים שונים ויחודיים ונסיבות שונות.

לכן ישנה חשיבות רבה לקבלת ליווי אישי, אכפתי וצמוד מעורך דין גירושין, שיוכל להקדיש לכם את תשומת הלב הראויה על מנת לפתור את הקשיים הכרוכים בתביעת הגירושין שלכם.

מטבע הדברים, שירות ברמה גבוהה, אינו ניתן בחינם וגם לא בהכרח בזול. האופן שבו יתנהל הליך הגירושין שלכם, צפוי כאמור להשפיע באופן נרחב על עתידכם, בכל ההיבטים, ובעיקר במישור הכלכלי. לכן לא מדובר במקום שתרצו לחסוך בו.

 

הקריטריונים המובילים לבחירת עורך דין גירושין מוביל

כאשר אתם ניגשים לבחירת עורך דין גירושין, חשוב לתת את הדעת על מספר נושאים חשובים. בין השיקולים שמומלץ להתחשב בהם בבחירת עורך הדין שילווה אתכם בתיק הגירושין, ישנה כמובן עלות שכר הטרחה אל מול התקציב העומד לרשותכם, אך חשוב לנסות ולהעריך גם את רמת מורכבותו של תיק הגירושין, היקף המחלוקות הצפויות מול בן  / בת הזוג בהליך, וכמובן, את גודל ההשפעה שצפויה להיות לבחירת עורך הדין על תביעת הגירושין ועל החיים שלכם בהמשך הדרך.

להלן כללי אצבע חשובים שמומלץ ליישם בבחירת עורך דין גירושין:

  1. שימו לב לרישיון של עורך הדין – רק עורך דין אשר קיבל הסמכה מלשכת עורכי הדין בישראל מורשה לעסוק בעריכת דין בארץ ולייצג אתכם בתיק הגירושין שלכם. ישנם רבים המתהדרים בתארים בתחום המשפט וישנם גם מי שמזדהים בתור משפטנים, אולם אלו לא האנשים שמוסמכים לפעול מטעמכם בתיק הגירושין שלכם.
  2. בקשו המלצות מלקוחות קודמים –  בבחירת עורך דין גירושין לא ניתן ולא מומלץ להישען על המלצות של מכרים וחברים. אחרי הכל זו החלטה שעתידות להיות לה השלכות מרחיקות לכת לגביכם. לכן מומלץ לוודא שאתם מקבלים המלצות מאנשים שנעזרו בשירותיו של עורך הדין שאתם בודקים בפועל, ולא כאלו שמכירים אותו כאדם "נחמד" או שמעו עליו מצד שלישי. גם אם מדובר בלקוחות מרוצים של עורך הדין, אך כאלו שנעזרו בו בתיק מסוג אחר שאינו קשור בהליכי גירושין, זו לא בהכרח המלצה שתשרת אתכם. ישנה חשיבות מכרעת לקבלת המלצות רלוונטיות מלקוחות שעברו הליך גירושין באמצעות עורך הדין המדובר.
  3. הפעילו שיקול דעת בנוגע לוותק ולניסיון של עורך הדין – האינדיקציה הטובה ביותר לבחירת עורך דין גירושין היא מטבע הדברים, הניסיון המקצועי המצטבר המוכח של עורך הדין.
    עורך דין מיומן ומנוסה יותר, הוא לרוב בעל שם ומוניטין מקצועי שמשפיעים גם על עלותו. אולם כאמור, לבחירת עורך דין הנעדר ניסיון בניהול תביעות גירושין בהצלחה, עלול להיות מחיר כבד יותר.
  4. סמכו על תחושת הבטן שלכם – למרות האמור לעיל, כאשר בוחנים את האפשרות לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין, חשוב מאוד לשים לב גם לתחושת האמון שאיש המקצוע מעורר בכם. משפט גירושין הוא הליך בעייתי ורגיש, שבמהלכו עורך הדין שלכם עשוי להציע אסטרטגיות שונות לניהול המשפט. ככל שהאמון ביניכם לבין עורך הדין הנבחר יהיה רב יותר והתקשורת תהיה פתוחה ונינוחה יותר, כך ייקל עליכם לפעול באמצעותו ולקדם את האינטרסים שלכם.

 

על חשיבותן של פגישות ייעוץ בבחירת עורך דין גירושין

בבואכם לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין, אל תקבלו החלטה לפני שתקבעו פגישת ייעוץ אישית לפחות עם 2 עורכי דין שונים המתמחים בתיקי גירושין. אף שבמקרים רבים פגישות ייעוץ ראשוניות בתיקי גירושין אינן מוצעות בחינם, מדובר בהוצאה שבהחלט עשויה  לחסוך מכם עוגמת נפש עתידית.

אין תחליף להתרשמות אישית ולכן כדאי לקבוע פגישה ולשמוע ממקור ראשון מהי אסטרטגיית הפעולה שעורכי דין שונים מציעים לכם לאמץ במסגרת הליך הגירושין שלכם וכיצד מומלץ לכם להיערך להליך. רק לאחר שפגשתם והתייעצתם במספר עורכי דין לענייני גירושין, תהיה לכם אפשרות לבחור את עורך הדין שישרת את האינטרסים שלכם באופן מיטבי. אל תוותרו על השלב הזה.

 

בשורה התחתונה – איך לבחור עורך דין גירושין?

אם אתם עומדים בפני הליך גירושין ויש לכם צורך לסיים את התהליך במינימום נזקים ובמהירות האפשרית, מומלץ מאוד לבחור עורך דין גירושין מנוסה, מיומן ובעל מוניטין מעולה, שיוכל ללוות אתכם ולסייע לכם למצות את זכויותיכם בסיטואציה רגישה זו – בין אם מדובר בניהול תביעת גירושין ובין אם מדובר על גירושין בהסכמה הדדית.

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את