המדריך המלא להסדרת מעמד בישראל

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים יש לא מעט אנשים שבוחרים לחיות עם בני זוג שאינם ישראלים. יכולות להיות לכך לא מעט סיבות, כמו העובדה שהיום העולם הרבה יותר נגיש, אך תמיד נשאלת אותה שאלה: מה עם אשרות השהייה? ומה זה אומר הסדרת מעמד בישראל? כל התשובות לפניכם.

מי צריך לעבור תהליך של הסדרת מעמד?

זה לא משנה אם אתם נשואים לאדם שאינו אזרח ישראלי או שאתם רק ידועים בציבור. מה שבטוח זה שאם עכשיו אתם רוצים שבן הזוג שלכם יעבור לגור אתכם בישראל, הוא צריך לעבור תהליך של הסדרת מעמד בישראל וזה לא תמיד כל כך פשוט. יש משמעות לשאלה האם בן הזוג שלכם יהודי או לא ויש גם משמעות לשאלה האם אתם ידועים בציבור או לא. כל דבר שאתם טוענים אשר בגינו מגיע לבן הזוג לקבל אישור שהייה חייב להיות מגובה בכל המסמכים הנדרשים. לכן חשוב מאוד ללמוד את הנושא לעומק ולראות איך תוכלו לצלוח את כל הבירוקרטיה שאיתה אתם עומדים להתמודד, ויפה שעה אחת קודם.

 

האם אתם צריכים עורך דין?

אחת מהשאלות שתמיד חוזרת על עצמה כשמדברים על מעמד בישראל, זו שאלה של עורכי הדין שעוסקים בתחום. אין ויכוח על כך שתוכלו לקרוא היום לא מעט מידע בנושא הזה אונליין, אך בסופו של דבר אין כמו עזרה של עו"ד מקצועי. הוא מכיר את החוקים לעומק ויודע לומר האם גם במקרה שלכם צריך עוד כמה מסמכים חריגים כדי לשכנע את המשרדים הרלוונטיים שאכן מגיע לבן הזוג לקבל אישור שהייה. חשוב לדעת: יש היום לא מעט עורכי דין שעוסקים בתחום הזה והם יוכלו לסייע לכם, אך רצוי לבדוק היטב אל מי אתם פונים. בסופו של דבר הרעיון הוא לא רק לגרום לכך שבן הזוג יקבל את האשרה, אלא גם לעשות את זה כמה שיותר מהר ומבלי להסתבך יותר מידי בדרך. לכן יש טעם לפנות לעו"ד משכמו ומעלה, כי זה יקל עליכם בהמשך הדרך.

המדריך המלא להסדרת מעמד בישראל
המדריך המלא להסדרת מעמד בישראל

האם מדובר על הוצאה כלכלית גדולה שצריך להתכונן אליה?

אומנם זה נכון שיש כאן עניין של בירוקרטיה וחוקים ברורים, אך בפועל בהחלט יכול להיות שתמצאו את עצמכם מוציאים על העניין הזה גם לא מעט כסף. זה נכון במיוחד אם אתם הולכים לפנות לעו"ד שיוכל לעזור לכם בדרך, אך כדאי שתדעו: לא מומלץ לחסוך על העניין הזה. אם כל מה שצריך זה להשקיע עוד כמה אלפי שקלים כדי שהעניין יטופל על הצד הטוב ביותר, ברוב המקרים זה כדאי. חשוב להבין שגם אם קיבלתם בפעם הראשונה סירוב לבקשה זה לרוב לא סוף פסוק ובהחלט יש ועדות שונות של חריגים שאליהן תוכלו לגשת כדי לנסות בכל זאת לקבל את האישור המיוחל.

המדריך המלא להסדרת מעמד בישראל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את