דחיית תביעת גירושין

כאשר בני זוג יוצאים לדרכם המשותפת, הם צופים לעצמם ברוב המקרים עתיד מזהיר. במדינת ישראל אף שמקובל להינשא לאחר שנים של זוגיות ואף מגורים משותפים, ישנם גם זוגות רבים הנישאים במסגרת שידוך. אלו הם לרוב זוגות מקרב האוכלוסיה הדתית. בין אם עסקינן בזוגות מהסוג הראשון או זוגות מהסוג השני, לא אחת מערכת היחסים של בני הזוג עולה על שרטון, עד כדי החלטה משותפת או חד צדדית של אחד מבני הזוג, להתגרש. בתרחיש שבו מדובר על החלטה חד צדדית, ואחד הצדדים אינו מעוניין להתגרש, רשאי בן הזוג שרוצה בגירושין ליזום תביעת גירושין. נשאלת אם כן השאלה: מה קורה בתרחיש של דחיית תביעת גירושין? זוהי הסוגיה בה נדון בהרחבה במאמר הבא.

תביעת גירושין – על מה ולמה?

מערכות יחסים זוגיות מביאות עמן כל מיני מכשולים. לפעמים המכשולים נובעים מאי התאמה בין בני הזוג, או מהתנגשות ערכית, ולפעמים האהבה דועכת לנוכח אתגרי היומיום. בעוד שזוגות רבים בוחרים במודע לסיים את חיי הנישואין שלהם בדרכי נועם ועל מי מנוחות, קיימים גם תרחישים שבהם אחד מבני הזוג אינו מעוניין לשתף פעולה עם הליך הגירושין.

במצב כזה, תביעת גירושין הופכת רלוונטית. בחלק מן המקרים תביעת גירושין תתקבל על ידי הערכאה המשפטית המטפלת, ובוודאי אם מעורב בעניין עורך דין גירושין מנוסה, אולם בחלק מהמקרים תתקיים דחיית תביעת גירושין. אז למה זה קורה? על כך בהמשך.

 

למי מגישים תביעת גירושין?

כאשר נפתחת תביעת גירושין, הנושא עובר לדיונים של השופטים בבית המשפט. תביעת גירושין מוגשת לבית המשפט הרבני, ולא לבית המשפט לענייני משפחה כפי שרבים נוטים לחשוב, היות והוא בית המשפט היחיד שרשאי לעסוק בענייני נישואין וגירושין המתקיימים בין גבר יהודי ואישה יהודיה.

 

דחיית תביעת גירושין – חלק מהדברים תלויים בכם, וחלקם ממש לא

תביעת גירושין צריכה להיות תביעה שפורשת את כל הטענות של בן הזוג התובע באשר לרצון שלו להתגרש מבן הזוג השני באופן מפורט, וככל שיותר הוכחות שיתווספו לעניין – כך ילך ויקטן הסיכוי לדחיית תביעת גירושין על ידי בית המשפט. לעומת זאת, בחלק מהמקרים, במיוחד כאשר הוכחות וראיות שיחזקו את התביעה אינן מגיעות לשולחן הדיונים, ובמיוחד כאשר עורך דין גירושין אינו מעורב בעניין, בית הדין הרבני עלול לפסוק על דחיית תביעת גירושין.

דחיית תביעת גירושין
דחיית תביעת גירושין

מה חשוב לדעת לקראת פתיחת תביעת גירושין?

השלב הראשון בהליך תביעת גירושין הוא הגשת בקשה ליישוב סכסוכים. הליך יישוב סכסוך הוא הליך שבו מנסים בני הזוג, בליווי מקצועי, להגיע לכדי הסדרת העניינים ביניהם, במטרה למנוע את גירושיהם. במידה והליך הגישור אינו מסתיים בהצלחה, רשאי בן הזוג שמעוניין להתגרש לפתוח בתביעת גירושין. חשוב להבין שמדובר כאן על הליך מורכב ולא פעם ארוך יותר מהמצופה, ולכן יש להיערך לעניין מראש עם הרבה סבלנות ואנרגיה.

 

מהן הסיבות להגשת תביעת גירושין?

הסיבות להגשה של תביעת גירושין על ידי אחד מבני הזוג הן רבות ומגוונות. לעיתים מדובר על סיבות הקשורות במצבים שמונעים משני בני הזוג לקיים מערכת יחסים תקינה, כמו אין אונות, תפקוד מיני לקוי, עקרות, סירוב לקיום יחסי מין ועוד. במקרים אחרים יהיה מדובר על סיבות שנובעות מהתנהלות לא תקינה מצד אחד מבני הזוג כגון: התנהגויות אלימות הן מבחינה פיזית והן מבחינה מילולית, אלימות כלכלית, בגידה וכן הלאה.

 

באילו מצבים הדחייה הופכת לרלוונטית?

בדומה לכל תביעה משפטית אחרת, גם מצבים אשר בהם מוגשת תביעת גירושין לבית המשפט הרבני כרוכים בהליך מתמשך, שבו כל צד רשאי להגיע לדיוני המשפט בליווי עורך דין גירושין, ולשטוח את טענותיו בפני בית המשפט הרבני.

גם כאן, כל הוכחה או ראיה שיכולות לחזק את התביעה הן חשובות ביותר, ולכן ככל שבן הזוג התובע יגיע תיק ראיות מוצק יותר, כך הסבירות לדחיית תביעת גירושין תהיה קטנה עד אפסית. לעומת זאת, ללא ליווי מטעם עורך דין גירושין, וללא הוכחות חותכות – דחיית תביעת גירושין היא בהחלט תרחיש אפשרי.

 

כיצד משיגים ראיות והוכחות על מנת להימנע מדחייה?

כיום קיימים שלל אמצעים שבהם נהוג להשתמש על מנת לתעד את בן הזוג מבצע פעולות המצדיקות את תביעתכם לגירושין. אמצעי הקלטה, צילום, הסרטה ועוד, הם כולם חלק אינטגרלי מכל טלפון חכם היום, והם בהחלט יוכלו לעמוד לרשותכם ולשמש אתכם לשם איסוף הראיות.

כמו כן, שימוש בחוקר פרטי, לדוגמא, ובאמצעים שעומדים לרשותו על מנת לחלץ הוכחות וראיות, הוא פתרון שעשוי להיות רלוונטי לעניינכם, אולם חשוב להיוועץ בעורך דין גירושין לפני שנוקטים בכל פעולה שהיא, על מנת להבטיח שמדובר על ראיות שיהיו קבילות בבית המשפט.

 

כיצד סיוע של עורך דין גירושין מקטין את הסיכון לדחייה

בין אם השגתם את ההוכחות והראיות הנחוצות לביסוס תביעתכם, ובמיוחד במקרים שבהם לא הצלחתם להשיגן – סיוע מעורך דין גירושין יקטין את הסיכוי לכך שתביעת הגירושין תדחה. עורך דין גירושין מכיר את דיני המשפחה על בוריים, וידע לכוון אתכם בכל שלב בדרך אל סגירת תביעת גירושין בהצלחה. במקרים בהם נאספו ראיות והוכחות, עורך דין גירושין ידע לשזור אותן בצורה חכמה בתיק התביעה ולשלבן בדיונים באופן שקול ומחושב, ואילו במקרים שבהם לא נאספו ראיות והוכחות, יוכל עורך דין גירושין לנתב את ההליך המשפטי באופן שישפר את הסיכוי לסיום התביעה במהירות ובאופן שישרת את האינטרסים שלכם.

 

תביעת הגירושין שלי נדחתה – מה האפשרויות שלי מעכשיו והלאה?

במקרים בהם פסק הדין של בית המשפט הרבני מורה על דחיית תביעת גירושין, הצעד הבא שבו תוכלו לנקוט יהיה ערעור על החלטת בית המשפט הרבני. הערעור ניתן להגשה בתוך תקופה בת 30 ימים מרגע הקבלה של פסק הדין, ובמסגרתו תוכלו להציף את הטענות שלכם מחדש – גם את הטענות הישנות שלכם וגם את אלו החדשות. בחלק מן המקרים הערעור יידחה אף הוא, אך בחלק מהם הוא יתקבל ויפתח מחדש את הנושא לדיון.

 

על חשיבות הטיפול בדחייה באמצעות עורך דין גירושין

מקרים שבהם בית הדין הרבני מחליט על דחיית תביעת גירושין מחייבים ליווי של עורך דין גירושין. אם חשבתם שהדרך עד עכשיו הייתה מורכבת, הרי שכעת אתם ניצבים בפני מכשול נוסף – הערעור על דחיית תביעת גירושין. אם ברצונכם להפוך את החלטת בית הדין הרבני על פיה, או להימנע כליל ממצב של דחיית תביעת גירושין מבעוד מועד – כדאי להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין גירושין לאורך כל הדרך. ייעוץ משפטי מעו"ד הבקיא בייצוג לקוחות בתביעות גירושין הוא קריטי לסיום הסאגה במהירות, ביעילות וללא משקעים נוספים. בהצלחה!

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן.
המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא