גירושין בשיתוף פעולה

הסיבה המרכזית שבגללה אנשים מתגרשים היא בעיקר חוסר תקשורת. אנשים לא מבינים או לא רוצים להבין אחד את השני ונקלעים ללופ אינסופי של מריבות ואי הסכמות. מערכת יחסים עכורה משפיעה על מגוון רחב של אספקטים, כולל על האושר האישי, החיים המקצועיים וכמובן על הילדים. בהרבה מקרים, כ-30 אחוזים בישראל ליתר דיוק, זוגות נשואים מחליטים על הפרדת כוחות ועל גירושין. יש הרבה דרכים לפעול בנושא גירושין, אך אין ספק כי גירושין בשיתוף פעולה זוהי דרך הפעולה העדיפה.

הליך גירושין בשיתוף פעולה כדרך להקל על הצדדים בהתרת הנישואין

גירושין בשיתוף פעולה מקלים בצורה משמעותית על כל התהליך. כאשר בני הזוג מבינים כי הם חייבים לסיים את הפרק הזה בחייהם בצורה נאותה ושווה, הם יצליחו לצאת לדרך חדשה בצורה אידיאלית.

סיום היחסים בצורה טובה זה דבר חשוב בעיקר לילדים, אם כי גם לעתיד הזוגי והכלכלי של הזוג, בחייהם החדשים. גירושין בשיתוף פעולה הם אפשריים, אם משנים את הסוויץ' בראש, שוכחים את משקעי העבר ומתפנים לסגור את הנושא, אפשר לעשות אותו מהר ובקלות.

 

גירושין בשיתוף פעולה מאפשרים לשים את הוויכוחים בצד

לאחר ההבנה כי יש להתנהל בבגרות ולשים את הוויכוחים בצד, גירושין בשיתוף פעולה עובדים בכמה מישורים. הדבר החשוב ביותר הוא להשיג הסדר שיסדיר את כל המחלוקות בין הזוג.

גם אם נמצאים בתנאים טובים יחסית בעת הפרידה, עדיין יש את עניין המחלוקות הפרקטיות. מי נשאר לגור בבית, היכן הילדים נמצאים, איך מחלקים את הנכסים ומה קורה במקרה של עסק פרטי או עצמאי. יש לדון בנקודות החשובות כאשר עושים זאת בכבוד ועם מחשבה על עתיד הילדים.

 

כיצד ניתן להגן על האינטרסים בגירושין בשיתוף פעולה?

כל אדם רוצה וצריך לשמור על האינטרסים שלו במהלך הליך גירושין. עם זאת, הליך גירושין בשיתוף פעולה יודע לשים את האגו בצד, מבלי לוותר על העקרונות. אף אחד לא צריך להשיג נקמה או לפגוע בצד השני, וכן יש אפשרות למצוא את הדרך הנכונה ולהשיג את המטרות כך שכולם יהיו, פחות או יותר, מרוצים בסיום. האינטרס האישי, בסופו של עניין, הוא לצאת מהליך הגירושים על הרגליים מבחינה כלכלית ונפשית, וזהו משהו שאפשר להשיג רק אם עובדים בשיתוף פעולה.

גירושין בשיתוף פעולה
גירושין בשיתוף פעולה

העניין הכספי בהליך גירושין בשיתוף פעולה

אחד הדברים המעיקים ביותר בגירושין קשים ויצריים הוא העניין הכספי. ככל שנכנסים למאבקים קשים יותר, העלויות של הגירושין עולות ועולות. יש צורך ביותר ייעוץ של עורכי דין ומשלמים כמובן על הוצאות המשפט, שלא לדבר על זמן העבודה שמפסידים.

גירושין בשיתוף פעולה היא למעשה פעולת מנע כנגד אותן הוצאות כלכליות מוגזמות. מעבר לנושא הכלכלי, סחבת  בנושא הגירושין משפיעה על הנפש וכמובן, על הילדים, שצריכים לראות את ההורים שלהם נאבקים דרך צד שלישי, שהוא במקרה גם בית המשפט.

 

המטרה העיקרית של גירושין בשיתוף פעולה – רווחת הילדים

החשיבות הגדולה ביותר עבור כל הורה שפוי היא לילדים. הילדים צריכים להיות במרכז של קבלת ההחלטות, והמטרה היא לקבל החלטה שתועיל לילד, להווה שלו ולעתיד שלו. כאשר מקיימים הליך גירושין קשה, שוכחים לפעמים את הילד וזאת במטרה לפגוע בצד השני.

לפעמים משתמשים בילדים כדי לפגוע ולהקשות, ושוכחים שהילדים צריכים לגדול בסביבה בריאה בה שני ההורים מעורבים, שכן זהו האידיאל. גירושין בשיתוף פעולה יסדירו בראש ובראשונה את נושא הילדים ולאחר מכן ימשיכו הלאה לאלמנטים מורכבים מעט פחות, כמו נכסים וכספים.

 

גירושין בשיתוף פעולה מאפשרים לכם לשים בצד את המחלוקות

כל זוג אשר מתגרש עושה זאת מסיבה מסוימת, ולעיתים מדובר על סיבה נקודתית, כמו בגידה או חוסר אמון כלכלי שמתגלה לפתע. את המחלוקת הזו, זוג אשר עובר הליך גירושין בשיתוף פעולה צריך לדעת לשים את הנושא מיד על השולחן.

המטרה היא למצוא פתרון או נחלה בנושא הזה, ולהזיז אותו הצידה כדי שיהיה אפשר לשים את הדברים החשובים באמת בראש סדר היום. חשוב למצוא פתרונות פרקטיים ומוסכמים על שני בני הזוג בנקודות המפתח, וכדי לעשות זאת, צריך להוציא את הפיל מהחדר.

 

הפלטפורמה הנכונה להליך גירושין בשיתוף פעולה

תהליך הגירושין וכדי לעשות אותו בצורה נכונה, צריך להיות ערוכים אליו מבחינה מנטלית ומבחינת לו"ז. הליך גירושין בשיתוף פעולה חייב לכלול גם משרד גישור שמאפשר מפגשים בשעות נוחות, ובתנאים נוחים.

כל זוג חייב לארגן לעצמו אווירה נוחה לקבלת החלטות, ולא לעשות זאת תחת לחץ ועם עורכי דין שלא מתחשבים בצד השני. פלטפורמה טובה היא חשובה בהמון אלמנטים בחיים, כולל בעבודה ובבית, אך כשזה נוגע להליך רגיש כמו גירושין, החשיבות של הנושא עולה מדרגה.

 

להימנע מבית המשפט באמצעות הליך גירושין בשיתוף פעולה

המטרה של הליך גירושין בשיתוף פעולה הוא להימנע מהליך משפטי יקר ולא הוגן כלפי הילדים והצד השני. חשוב להשיג עורכי דין איכותיים ונעימים, ואפילו לקבל ייעוץ כלכלי שעוזר לחלק את הנכסים בצורה הוגנת לשני הצדדים.

המחווה של הצעת הליך גירושין בשיתוף פעולה היא חשובה, אם כי חשוב לדעת כי כל אחד מהצדדים יכול לסיים אותו בכל שלב, מבלי להגיע להסכמות. לאחר מכן, יצטרכו הצדדים להיפגש בבית המשפט לדיון בעניינם.

 

גירושין בשיתוף פעולה מבצעים בהליך מסודר

הליך גירושין בשיתוף פעולה לא נוגע רק לזוגות שהתחתנו כדת משה וישראל. מדובר בהליך רלוונטי לכלל האוכלוסיה, לרבות זוגות להט"ב, זוגות שלא מדת מוכרת וזוגות שהתחתנו בהליך אזרחי בחו"ל.

החשיבות בנושא הזה היא לא לגבי הפרידה עצמה, אלא על ההשלכות שלה – דהיינו, עניינים כלכליים ורווחת הילדים. יש לציין כי במהלך הליך של גירושין בשיתוף פעולה, אסור לאף צד לפנות לערכאות משפטיות, מבלי שהודיע על סיום ההליך.

 

גירושין בשיתוף פעולה – נושא הזוכה לתמיכה הולכת וגוברת בישראל

כיום ישנם ארגונים ומשרדים אשר עוסקים בהליכים של גירושין בשיתוף פעולה באופן בלעדי. הם מכירים את הנישה ויודעים לכוון את הזוגות, שלרוב מורכבים מאנשים אינטליגנטיים ובעלי רצון טוב, אל עבר הסכם גירושין טוב ונכון עבור כל המעורבים.

בהליך מעורבים גם יועצים זוגיים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים למבוגרים ולילדים ועוד. כלומר, המדינה מעודדת את הזוגות המתגרשים בישראל לעשות זאת בצורה נכונה, מבלי להכביד על מערכת המשפט.

מדובר בהליך נעים באופן יחסי, זול יותר, וכזה שנועד כדי להקל על כל המעורבים ולחלק את המשמורת ואת הנכסים בצורה השווה וההוגנת ביותר.

 

גירושין בשיתוף פעולה – הדרך שלכם לסיים את זה יפה

הליך של גירושין בשיתוף פעולה מהווה את האידיאל המודרני בכל הנוגע להפרדת כוחות ופרידה של זוג נשוי. הוא הליך נוח וקל, שמקבל עידוד ממוסדות רשמיים, על מנת לא להכביד על בית המשפט ולנסות להגן על הילדים במשפחה.

אל ההליך צריך לבוא עם כמה שפחות משקעים כדי לנסות ולגרום לו לעבוד. זה לא פשוט, ולעיתים גירושים נגרמים בגלל מקרים הפוגעים מאוד בצד השני.

עם זאת, כאשר האלטרנטיבה היא הליך ארוך, מתיש, יקר וכזה שמשפיע לרעה על הילדים, אין ספק שעדיף לשים את האגו בצד ולהגיע להליך גירושין בשיתוף פעולה במקום מוסדר, כאשר המטרה היא לפתור את הפלונטר ולצאת לחיים חדשים בצורה הטובה והנכונה ביותר.

גירושין בשיתוף פעולה זהו מצב שבו בני הזוג מבינים כי הם מעוניינים לסיים את הפרק המשותף של חייהם יחד באופן נאות ושווה. הדבר מאפשר לבני הזוג להתפנות ולסגור את העניינים הלא פתורים ביניהם באופן מהיר יותר וקל יחסית לאלו שנמצאים בהליך גירושין המנוגד להליך זה.
במצב שבו בני זוג בוחרים להיפרד תוך גירושין בשיתוף פעולה, הם מקלים באופן משמעותי על התהליך. כאשר בני הזוג מצליחים להיפרד באופן נאות ושווה, הם בעצם מאפשרים להם עצמם וגם לילדים לחוות תהליך פרידה נעים יותר באופן משמעותי מזה שאינו נעשה בשיתוף פעולה.
ממש לא, גם במצב של גירושין בשיתוף פעולה, עשויים לעלות מחלוקות פרקטיות. מחלוקות אלו עשויות להיות קשורות למשמורת משותפת, מי מבני הזוג נשאר לגור בבית, חלוקת הנכסים וכו'. ישנם לא מעט נקודות שעליהן בני הזוג עשויים להתווכח וחשוב לפתור אותן בכבוד תוך מחשבה על העתיד של הילדים.
רגע לפני שנכנסים לתהליך של גירושין מסוג זה, חשוב להיות ערוכים אליו מבחינה מנטלית ומבחינת פינוי לוח זמנים. הליך שכזה כולל הגעה אל משרד גישור. הדבר דורש תיאום של פגישות בשעות ותאריכים שמתאימים לכל הנוכחים במקום. לכן, חשוב מאוד לפנות את לוח הזמנים בהתאם ולהראות גמישות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את