עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

כל זוג שניגש להליך הגירושין, יודע שהוא עומד בתחילתה של דרך ארוכה ולא פשוטה בכלל, שיכולה להסתעף לכל מיני כיוונים. הדבר תלוי לא מעט ביחסים שבין שני בני הזוג וביכולת התקשורת שלהם, וכמובן, גם בגורמים כמו עורך דין גירושין שיכולים להשפיע על העניין ועל איך שהוא יתנהל בפועל.

דבר אחד בטוח לאורך הליך הגירושין, והוא שעדיף שהוא יסתיים בצורה כמה שיותר מהירה, וחשוב אפילו יותר מזה – שתלווה אותו אווירה רגועה ונטולת סכסוכים מיותרים. לצערנו, לא מעט זוגות שוכחים את המטרות האלו לאורך הדרך, וחוטאים בעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין.

במסגרת הסקירה שלפניכם נבחן את האופן שבו הדבר בא לידי ביטוי בפועל, לאילו מקומות הוא עלול להוביל, וגם איך כל הצדדים עלולים, בסופו של דבר, להיפגע מעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין בטווח הארוך יותר.

הילדים הם חלק בלתי נפרד בהליך הגירושין – אך עדיף לשמור אותם מחוצה לו

הליך הגירושין הוא גם ככה הליך מורכב, שמשפיע בצורה משמעותית גם על בני הזוג המתגרשים אך גם, ואולי בעיקר, עם הילדים המשותפים שלהם. מחוויה קצרת או ארוכת שנים של תא משפחתי אחד ומגובש, נאלצים הילדים לעמוד בפני התפצלות ברורה של שני ההורים, וכפועל יוצא מכך – גם הם מתחילים לנהל שגרת חיים שונה: שני בתים, סופי שבוע משתנים ואלמנטים נוספים שאין ברירה אלא להתרגל אליהם. כל אלו גם ככה עומדים להשפיע עליהם, ולכן עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין הוא רעיון ממש לא מוצלח.

 

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין – איך זה קורה בפועל?

ידוע שלאורך הליך הגירושין של שני ההורים, מנסה בית המשפט, בשיתוף עם עורך דין גירושין שמלווה את כל אחד מהצדדים, להגיע לתוצאות הטובות ביותר שישמרו על טובת הילדים. הילדים יעמדו בראש מעייניהם של שופטי בית המשפט, ולכן ההחלטות שיתקבלו יתחשבו בצרכים שלהם מכל הבחינות: לימודים, מגורים, הסדרי ראייה ועוד.

היות ודרך החשיבה של בתי המשפט ידועים לכולם, לא מעט הורים גרושים מנסים לנצל את העניין לטובתם לאורך הליך הגירושין. מכאן, עלולה להתחיל דרך של הסטת הילדים כנגד ההורה השני, הכנסת מילים לפיו – מילים שאותן הוא יגיד בפני הגורמים המשפטיים הרלוונטים ועוד.

 

הסכסוכים הגרועים ביותר מתחילים בעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

ברגע שהילד משמש מעין "תוכי" שחוזר על דברי ההורה כנגד ההורה השני, או בתפקיד השגריר של ההורה הראשון – הוא הופך לכלי במלחמה שמתקיימת בין שני בני הזוג המתגרשים, במקום לנפש עדינה שיש להגן עליה מכל פגע. מדובר כאן על ניצול חמור, שההשלכות שלו עוד יפגשו את ההורים המבצעים אותו בהמשך הדרך.

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין
עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין עלול להתנקם בכם

לא מעט מקרים שבהם נעשה עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין, מתפתחים לכיוונים בלתי צפויים כשאותם ילדים מגיעים לגיל הבגרות, ובו הם מבינים למה הם, בעצם, גרמו בשיתוף הפעולה שלהם עם ההורה, אליו נגררו ללא הבנתם. ברגע הזה, הכעס והזעם שנובעים מתוך ההבנה הבוגרת של הילדים – עלולים להתנקם בהורה המסית.

כתוצאה מהם, הילדים לא פעם חוזרים לקשר עם ההורה הפגוע, ואף מעדיפים אותו על פני ההורה המסית. ומה המשמעות של כל זה, אתם שואלים? ובכן – כולם נפגעים באותה המידה מעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין: ההורה הפגוע איבד שנים יקרות עם ילדיו, הילדים עצמם תחילה נוצלו בתמימות ולאחר מכן נחשפו לאמת הקשה, וההורה המסית איבד את ילדיו כשאלו בגרו. וחכו, זה עוד לא הסוף.

 

טיפולים פסיכולוגים בגין עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

ברגע שהילדים בוגרים ומבינים את השימוש שנעשה בהם, עלולה להתנפץ להם בצורה קשה כל תמונת המציאות כפי שהם הכירו עד אותו הרגע. ההתפכחות הזאת מובילה, לא פעם, לטיפולים פסיכולוגים הנחוצים לילד המפוכח על מנת להתמודד עם הרגשות הקשים שמלווים את ההבנה של הסיטואציה – רגשות של ניצול, של כעס, של אשמה ועוד.

 

מתי עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין הוא דווקא דבר טוב?

לא בכל הפעמים עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין הוא גרוע. כאשר הדבר נעשה בצורה מסודרת, בהתערבות הגורמים הרלוונטים כמו עורך דין גירושין, עובדים סוציאלים, גורמי בית המשפט השונים ועוד – אין מניעה מעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין, ולהיפך – לפעמים הדבר יכול לתרום רבות לקידום הליך הגירושין.

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין יכול להיות רלוונטי כאשר הם נמצאים בגילאים הנכונים, ויכולים להעיד בתום לב על חוויותיהם ועל רצונותיהם באשר למה שעתיד יהיה להתרחש בסוף הליך הגירושין.

 

תרומתו של עורך דין גירושין בהקשר של עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

ידוע שליווי וייעוץ מטעם עורך דין גירושין הוא צעד חכם ביותר בכל הליך גירושין באשר הוא, אבל בכל הנוגע לעירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין – ליווי וייעוץ מטעם עורך דין גירושין הוא לא פחות מחובה, ולמה? פשוט מאוד – על מנת שתוכלו להבטיח במאת האחוזים שכל דרך שתלכו בה תהיה ראויה, ותתקדם בצורה חוקית שאינה מזיקה לאיש. נוסף על כך, עורך דין גירושין ידע אילו גורמים נוספים אמורים להיות שותפים להליך עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין, והידע הזה יכול לתרום לכם רבות לאורך ההליך.

 

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין פגע בכם? עורך דין גירושין יכול לסייע לכם

עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין עלול, כאמור, להתבצע שלא בצורה חוקית, ובצורה שעלולה לפגוע באחד הצדדים בצורה חמורה. אם אתם חשים שנעשה לכם עוול בעקבות עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין שלא כחוק, ייצוג של עורך דין גירושין יכול בהחלט להיות רלוונטי עבורכם.

ככל שתעשו דרך מקצועית יותר בדרך להוצאת הצדק לאור, על מנת לקבל את התוצאות הראויות לכם מהליך הגירושין – כך תוכלו להבטיח שהן אכן יגיעו בסופו של דבר, ומי אם לא עורך דין גירושין על מנת לדאוג שהעניין הזה אכן יתגשם לטובה.

 

על משמעות הייעוץ המשפטי במקרים של עירוב ושימוש בילדים בהליך הגירושין

אם תסתכלו על הסיטואציה של הליך הגירושין שלכם במבט מפוקח, תוכלו לשים לב בקלות שאין לכם כל ידע באשר למה שאמור להתרחש במהלכו. לעומתכם, עורך דין גירושין עוסק במקצוע, ולכן יודע בדיוק לקראת מה אתם הולכים. לא משנה מאילו טעמים אתם זקוקים לסיוע מקצועי לאורך הליך הגירושין – עורך דין גירושין ידע להעניק לכם אותו בצורה הטובה ביותר.

עורך דין גירושין יודע לאן הליך הגירושין יכול להסתעף, אילו חוקים יוכלו לשמש אתכם כהלכה לאורך הדרך, אילו פרצות כדאי לנצל, וכיצד להשיג את כל המסמכים והראיות שיוכלו לחזק את הטענות שלכם. בצורה הזו, הדרך להשגת התוצאות הרצויות על ידכם תהיה קצרה במיוחד, מקצועית ואף חשוב מכל אלו – יעילה ביותר עבורכם.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את