קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין

הליכי גירושין הם הליכים בלתי נפרדים מהחיים שלנו. בין אם אתם עוברים אותם בעצמכם ובין אם אתם מכירים חברים או בני משפחה שעברו או עוברים אותם, בין אם אנחנו צופים בהם בסדרות טלוויזיה וסרטים ובין אם נתקלנו בעבר בכתבה שמספרת על דרכי ההתמודדות השונות איתם.

כחלק מהליכי גירושין, נלקחים בחשבון כל מיני משתנים שעומדים לקבל תפנית מרגע גירושין והלאה ממנו, ובהם דרושה הסכמה בין שני הצדדים המתגרשים. קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין הוא בהחלט אחד מהמשתנים האלו, אז בואו ונבין איך אפשר להתמודד עם הנושא הרגיש הזה בפועל.

"עולם כמנהגו נוהג" – משפט לא רלוונטי בכל הנוגע להליכי גירושין

הליכי גירושין הם הליכים שמטלטלים את עולמם של שני הצדדים המעורבים בו, ויש להם השפעות ישירות גם, כמובן, על התא המשפחתי כולו. במידה ומעורבים ילדים בעניין, גם הם הולכים, ביחד עם זוג ההורים המתרגשים, אל עבר שינויים רבים, שיביאו לידי ביטוי הן בכל הנוגע למגורים שלהם, הן בכל הנוגע למסגרת החינוכית שלהם, והן בכל מה שנמצא ביניהם. השינויים האלו מובילים אל עבר שגרה חדשה והליכי הסתגלות לא פשוטים, ולכן צריכה לעטוף אותם תחושה גדולה של רגישות, הבנה והכלה.

 

קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין – במי זה תלוי?

הליכי גירושין יכולים להסתיים בהליכי גישור, לדוגמא, שיעלו על השולחן את כל המחלוקות שאותן צריך לפתור, וביניהן גם קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין על ידי שני בני הזוג. היות וכמות גדולה במיוחד של הליכי גירושין נעשית לא באמצעות הליכי גישור, אלא באמצעות בתי המשפט – מתוך חוסר יכולת מוחלט לתקשורת בריאה בין בני הזוג המתגרשים, חלק מההחלטות ייקבעו במסגרת הדיון בעניין, על ידי השופט. הכל תלוי בדרך שבה ייעשה הליך הגירושין, והוא תלוי לא במעט בשני בני הזוג.

 

קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין – הכיצד?

הליכי גירושין יכולים להתאפיין בכל מיני דרכים. קיימים הליכי גירושין שנעשים בנעימים ומתוך שימת הילדים במרכז, קיימים הליכי גירושין הנעשים בצורה מכוערת ומתוך מקומות גדולים של אגו ועוד. הלך הרוח של הליך הגירושין, הוא זה שישפיע על קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין, ולמה בעצם הכוונה?

 

קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין בדרך נעימה ומושכלת

ברגע ששני בני הזוג המתגרשים יודעים לשים בצד את המחלוקות שקשורות רק אל שניהם, ומשכילים לשים את טובת הילדים במרכז, הם יכולים לגשת אל קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין בצורה נעימה, בראש פתוח, ומתוך הבנה שכל גישה אחרת עלולה לפגוע בילדים, בשגרתם ובטובתם.

קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין
קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין

כשקביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין מסתבכת

ברגע שהמחלוקות בין שני בני הזוג גוברות על היכולת שלהם לשים את הילדים במרכז, כדאי לערב לעניין עורך דין גירושין. ברור שזוג מהסוג הזה שפונה להליכי גירושין, לא יוכל לשבת למשא ומתן משותף ולקבל החלטות גורליות בצורה משותפת, ולכן עורך דין גירושין יכול להיות זה שיקדם את העניין אל עבר טובת הילדים. עורך דין גירושין תפקידו יהיה להגן על האינטרסים של הצד אותו הוא מייצג לאורך ההליך, והוא הדרך הטובה ביותר בדרך לפתרון המחלוקת.

 

נתונים הנלקחים בחשבון בעת קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין

קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין, עם או בלי ייעוץ וליווי מטעם עורך דין גירושין, צריכה לקחת בחשבון כמה וכמה נתונים. ראשית, גילו של הילד הוא דבר שישפיע על קביעת המוסד החינוכי לאחר גירושין. במידה והילד עוד קטן ועוד לא לקח חלק במוסד חינוכי כזה או אחר, המחלוקת יכולה להיות גדולה יותר, ואילו במידה והילד כבר גדול יותר ונמצא במוסד החינוכי הקבוע שלו כבר כמה שנים, התמונה תקבל גוונים אחרים שכדאי שישקלו על ידי שני הצדדים.

 

לא רק הגיל הוא זה שמשנה בקביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין

מעבר לנושא הגיל, קיים גם נושא המיקום. כחלק מהליך הגירושין, ובעזרת עורך דין גירושין, הזוג המתגרש יגיע לכדי תובנות באשר למקום המגורים של הילדים, ובהתאם אליו תצטרך להתבצע גם קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין. כאשר שמים את טובת הילדים במרכז, ברור לשני בני הזוג שאין כל היגיון במגורים במקום אחד ובלימודים במקום אחר לחלוטין, וייעשה ניסיון לשמור על מסגרת חינוכית שנמצאת בקרבת מקום המגורים.

 

סוג המסגרת החינוכית משפיע גם כן על קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין

אם בעבר היו כמה מוסדות חינוכיים בודדים שאפשר היה לבחור ביניהם, הרי שהיום קיימים אינספור מוסדות חינוכיים שונים, החורטים על דגלם ערכים שונים ואופי שונה. קיימים מוסדות חינוכיים דתיים לצד מוסדות חינוכיים חילוניים, קיימים מוסדות חינוכיים ממלכתיים לעומת מוסדות חינוכיים אנתרופוסופיים, מוסדות חינוכיים ציבוריים לעומת מוסדות חינוכיים פרטיים ועוד.

באשר לקביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין, יצטרכו בני הזוג לקחת בחשבון את סוג החינוך שאותו הם מעוניינים להקנות לילדיהם, ולקחת בהתאם את ההחלטה.

 

עורך דין גירושין – הדרך להניח את כל הנושאים על השולחן ולקבל החלטה

היות והליך הגירושין הוא לא פעם הליך מאוד לא פשוט, שסוחט משני הצדדים אנרגיות ומשאבים רבים, לא פעם ההחלטות שצריכות להתקבל באשר לילדים הן החלטות שנדחקות לשוליים, ולא מקבלות מקום אמיתי כפי שמגיע להן. כתוצאה מכך, הילדים עלולים להיוותר מתוסכלים, ולהיות מובלים להשלכות לא פשוטות הן בפן הרגשי והן בפן  הלימודי. על מנת להימנע ממצב כזה, עורך דין גירושין הוא איש המקצוע המומלץ ביותר עבורכם.

 

מה בין עורך דין גירושין לבין קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין?

במידה ותתייעצו עם עורך דין גירושין, תוכלו להבטיח לעצמכם איש מקצוע שכבר התעסק בעבר עם נושאים דומים, ויודע על מה חשוב לתת את הדגש בדרך לקביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין. בנוסף, במקרים שבהם אין מנוס אלא לפנות לבית המשפט שיקבע עבורכם את התנאים, יוכל עורך דין גירושין להכין אתכם בצורה מופתית לקראת הדיונים, ולהציג את טענותיכם בצורה מקצועית שתטה את כף המאזניים לטובתכם.

נוסף על כל אלו, עורך דין גירושין יוכל להעלות בפניכם סוגיות שונות שיכולות להשפיע על החלטתכם, הן העצמאית והן המשותפת עם בן הזוג שממנו אתם מתגרשים – דבר שהערך שלו הוא יקר מפז בהליך הגירושין.

 

אל תשכחו לשאול גם לרצון הילדים

בנוסף לכל האמור לעיל, קביעת המוסד החינוכי לילדים לאחר גירושין יכולה וצריכה לקחת בחשבון גם את רצון הילדים. תוכלו לתת להם להביע את דעתם, להתבטא בצורה חופשית וקולחת, ולקחת חלק בהחלטה בעניין המדובר, ובכך לדאוג שאתם עושים את הצעד הכי נכון גם עבורכם וגם עבורם. בהצלחה!

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא