זמני שהות עם אם חולה

חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין מתמקד בקביעת זמני השהות בין שני ההורים. היות והתא המשפחתי מתפצל והנפשות בו אינן חיות ומתגוררות עוד באותו המקום, עולה הצורך להסדיר את העניין הזה בצורה שתאפשר לשני ההורים להנות מנוכחותם של הילדים בחייהם, ולהצליח לשמור על סדר מסויים שיאפשר לילדים לשמור על אורח החיים התקין שלהם, לצד המפגשים עם הוריהם.

העניין הזה מקבל תפנית משמעותית כאשר אחד מן ההורים חולה, לדוגמא. היות והמצב הזה הוא כלל לא נדיר – החלטנו לגעת באופן ספציפי בנושא זמני שהות עם אם חולה במסגרת הסקירה הבאה.

על נקודות המוצא שצריכות להיקבע במסגרת הליך הגירושין

הליך הגירושין מוביל אל כמה וכמה סימני שאלה שצריכים לקבל מענה. בחלק מהמקרים בני הזוג יוכלו לקבל את ההחלטות בעצמם, ואילו במקרים שבהם הם לא מסוגלים לתקשר ביניהם בצורה מקדמת – גם עורך דין גירושין ובית המשפט יקחו חלק בהחלטה.

בין היתר, צריכות להפתר סוגיות כמו תשלומי מזונות, מקום מגורי הילדים, מוסדות הלימוד שלהם ועוד, וכמובן שכחלק מזה – גם זמני השהות. זמני שהות יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, אשר כוללות את אמצע השבוע, סוף השבוע ועוד.

את זמני השהות שני בני הזוג צריכים למלא כפי שהם נקבעו, אך זמני שהות עם אם חולה עלולים להוביל לכל מיני מחלוקות נוספות בין בני הזוג.

 

זמני שהות עם אם חולה – לפעמים זה מתאפשר ולפעמים לא ממש

מרגע שזמני השהות נקבעים בין שני בני הזוג, או בעזרת גורמים חיצוניים נוספים כמו עורך דין גירושין, שני הצדדים צריכים לכבד אותם ולקחת אותם בחשבון. מה שכן, זמני שהות עלולים להיפגע בעקבות כל מיני גורמים שונים, שביניהם מחלות של אחד ההורים, כמו גם אילוצים ספציפיים הקשורים הן בילדים והן בהורים. במקרה של מחלה, צריכות להיבחן נסיבות המחלה ואת חומרתה, ובהתאם זמני שהות עם אם חולה יוכלו לקבל תוקף על אף המצב, או להישלל בהתאם לו.

 

על המורכבות של זמני שהות עם אם חולה

אז אולי על פניו נדמה שהעניין הזה לא מביא איתו מורכבות אמיתית, אבל מיד נגלה שהוא בהחלט כן. מקרים מסוימים של מחלות חולפות כמו וירוסים או שפעת הם מקרים שבדרך כלל יסתיימו בדחיית זמני השהות לתאריכים אחרים מאלו שתוכננו מראש, אולם מה קורה כאשר מדובר על מחלות המלוות את האם לאורך זמן? מה קורה כאשר המחלה מביאה איתה לא מעט אשפוזים או טיפולים שמשבשים באופן תדיר את זמני השהות שנקבעו?

ובכן, במקרים כאלו יוכלו בני הזוג הגרושים לפתוח את הנושא באופן מחודש, ולהגיע להסכמות חדשות, הן אם בכוחות עצמם והן אם בעזרתו של עורך דין גירושין.

הסדרי ראייה עם אם חולה
זמני שהות עם אם חולה

הפרת זמני שהות עם אם חולה

לצערנו, לא מעט מקרים מובילים לכדי חשדות שמתעוררים בין שני בני הזוג הגרושים, חשדות שבעקבותיהם עולה הרצון למנוע מפגש בין הילדים לבין ההורה. למשל, אם שחולה במחלת האיידס יכולה לטעון להתפרצות המחלה בדרכים טבעיות, אולם האב יכול לטעון מנגד להתפרצות המחלה מטעמים של הזרקת סמים, לדוגמה. חשד זה כמובן מאשים את האם בהאשמה חמורה להתנהלות לא ראויה, אשר יכולה להוביל למניעת המפגש שלה עם הילדים.

מנגד, יכולה האם לטעון לחשדות סתמיים מצד האב, ולנסות להוכיח את נסיבות המחלה. במקרים שכאלו, בהם מתבצעת הפרה של זמני שהות עם אם חולה בגין נסיבות שאינן הוכחו באופן חד משמעי, יש לערב גורמים משפטיים שיוכלו לסייע בהכרעת העניין.

 

כיצד מסייע עורך דין גירושין בהסדרת זמני שהות עם אם חולה?

בהמשך לנאמר קודם לכן, על מנת לאמת את הטענות של שני הצדדים במחלוקת, רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין. עורך דין גירושין יכול להיות רלוונטי הן במצבים שבהם זמני שהות עם אם חולה נפגמים שלא כדין, והן במצבים אחרים שבהם צריכות להתקבל ההחלטות, להיאסף הראיות ועוד. עורך דין גירושין מחזיק בידע המלא כלפי ההתנהלות הנכונה במקרים כאלו, ובאמצעותו ניתן יהיה להגיע לתוצאות הרצויות.

 

האם עורך דין גירושין יכול לסייע בשינוי זמני שהות עם אם חולה?

במקרים בהם האב טוען שמחלת האם היא מדבקת ועלולה לעבור גם לילדיה בעת המפגש, כמו גם שהמפגש עמה עלול להיות לא בטוח עבורם מבחינה נפשית וגופנית בשל אורח חיים בעייתי אשר הוביל גם להתפתחות המחלה, הוא יוכל בהחלט להיעזר בעורך דין גירושין. לאחר הוכחת הטענה, יוכלו להיקבע מחדש זמני שהות עם אם חולה, בהתאם לנסיבות.

 

כיצד עורך דין גירושין יכול לסייע להותיר את זמני השהות עם האם החולה על כנם?

למותר לציין כי במקביל לפעולתו של האב, יכולה גם האם החולה להיעזר בעורך דין גירושין על מנת להמשיך ולקיים את זמני השהות כסדרם. במידה ובשיתוף עם עורך דין גירושין היא תוכל להוכיח את נסיבות המחלה שלה ואת השלכותיה, היא תוכל להמשיך ולהנות מזמני שהות בצורה רגילה ותקינה, על אף טענותיו של האב.

 

להתמודד עם זמני שהות עם אם חולה באופן עצמאי? לא רעיון טוב במיוחד

לא פעם אנו בטוחים שיש בידינו את הכוחות להתמודד עם הליכים משפטיים בצורה עצמאית, אך המציאות מוכיחה פעם אחר פעם שמוטב להסתייע בגורם מקצועי. מי שפונה לדרך עצמאית בהליך גירושין בכלל ובקביעת זמני שהות עם אם חולה בפרט, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם תוצאות לא רצויות, שלא משקפות כלל את רצונותיו ואת שאיפותיו כלפי המפגשים עם הילדים.

לעומת זאת, שימוש בעורך דין גירושין יכול לעשות בדיוק את האפקט ההפוך – אפקט של זמני שהות עם אם חולה שהוגנים ומשקפים את הסיטואציה הייחודית שבה אתם עומדים.

 

מה הערך המוסף של עורך דין גירושין באשר לזמני שהות עם אם חולה?

עורך דין גירושין הוא איש מקצוע שמכיר את כלל החוקים על בוריים, ובהתאם הוא יכול לנתב את שלבי ההליך המשפטי אל עבר התוצאות הרצויות. עורך דין גירושין צריך להתמודד עם מגוון סיטואציות לאורך הקריירה המקצועית שלו, ולכן הוא יודע באילו אסטרטגיות כדאי לנקוט, ובאילו נקודות כדאי לגעת בדרך לקביעת זמני שהות עם אם חולה בצורה שתשקף את מה שמגיע לכם לקבל מההליך.

 

זמני שהות עם אם חולה – כך תסללו את הדרך בעזרת עורך דין גירושין

אף שקביעת זמני שהות עם אם חולה במסגרת הליכי גירושין, עשויה להתגלות כהליך מאתגר בהשוואה לקביעת זמני שהות מול הורה בריא, חשוב לדעת כי בעזרתו של עורך דין גירושין מנוסה, ניתן להסדיר את הנושא בצורה מקצועית תוך התחשבות מרבית באינטרסים שלכם ובטובת ילדיכם. בהצלחה ורפואה שלמה!

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא