זמני שהות לתינוק

ברוב המקרים, כאשר זוג מאוהב יוצא לדרך המשותפת שלו אחרי הנישואין, הוא יוצא אליה בתחושת ביטחון ומאמין שמכאן היא תוביל אך ורק לדברים טובים. כחלק מהאופק הזוגי המשותף נכללים רצונות כמו הבאת ילדים לעולם והגדלת המשפחה, צמיחה זוגית לצד התפתחות אישית ועוד.

לצערנו, בחלק מהמקרים השאיפה הזו עולה בתוהו, לפעמים זמן קצר אחרי שילד משותף נולד לבני הזוג. עקב כך, יכולות להתעורר כל מיני מחלוקות לא רק באשר לגירושין בין בני הזוג, אלא גם באשר לזמני שהות לתינוק.

בין אם אתם מכירים מישהו שעומד במצב כזה, ובוודאי במידה ואתם בעצמכם עומדים בסיטואציה הזו – כדאי שתכירו אילו אפשרויות עומדות בפניכם. זמני שהות לתינוק הם חלק בלתי נפרד מהעניין, ולכן חשוב שתדעו מה בדיוק מגיע לכם לקבל ומה לא – כפי שנסביר בסקירה זו.

זמני שהות לתינוק הם חשובים לכל הצדדים

אולי נדמה שתינוקות קטנים אינם זוכרים או מודעים למה שמתרחש סביבם, אבל חשוב להבין שההתפתחות של התינוק שלכם מתחילה כבר מהשלבים המוקדמים ביותר. זה נכון שאולי הוא לא יזכור משפטים שאמרתם לו, אבל הוא בהחלט יושפע מהסביבה שלו – נעימה או לחוצה ככל שתהיה, ירגיש את החיבוקים עוטפי החום והאהבה, ולא מעט דברים יחרטו בנפש שלו ויכולים בהחלט לבוא לידי ביטוי בהמשך, כשיגדל.

על מנת שתוכלו לגדל את התינוק שלכם בסביבה נעימה מלאת חום ואהבה, ולחרוט בו אך ורק זכרונות חיוביים ותחושות שייכות גבוהות – זמני שהות לתינוק הם חשובים. מצד אחד הוא יהנה מגידול מסור ואוהב, ומצד שני אתם תהנו ממפגשים תכופים ויכולת השפעה גבוהה על חייו.

תינוק שלא מקבל את מה שהוא זקוק לו – יגדל להיות אדם שלא טוב לו

קיימות השפעות ישירות בין מה שקורה בגילאי הילדות המוקדמים לבין התוצר המוגמר של האדם בבגרותו. כמובן שהליך גירושין בין ההורים הוא בעל משקל אדיר בעיצוב הילד, כבר מגילאי הינקות שלו, ולכן זמני שהות לתינוק צריכים להיות חלק אינטגרלי מהליך הגירושין.

תינוק שיגדל בזרועותיו של הורה אחד בלבד, אשר מונע מההורה השני לפגוש אותו, הוא תינוק שיהיה עד לוויכוחים בטונים גבוהים וצורמים, ויעמוד באמצע מחלוקת שבה אין לו שום אפשרות לקחת חלק פעיל. יוצא כאן מצב שהתינוק שנמצא במרכז המריבה הוא גורם פסיבי, שאך ורק סופג מהסיטואציה הזו – דבר שמעצב את האישיות שלו בצורה לא ממש אידיאלית.

 

איך מגיעים לזמני שהות לתינוק?

המצב האידיאלי ביותר להליך הגירושין שלכם הוא מצב שבמסגרתו שני הצדדים יכולים להסתדר ביניהם באופן עצמאי, ולקבל החלטות ביניהם. בצורה הזו, נמנעים כל מיני הליכים כמו התערבות של עורך דין גירושין, דיונים בבתי המשפט ועוד, והזוג הגרוש יכול להמשיך לנהל את חייו כרגיל – פשוט משני בתים שונים וללא זוגיות ביניהם.

הסדרי ראייה לתינוק
זמני שהות לתינוק

לעומת זאת, לא מעט הליכי גירושין מסתיימים בסופו של דבר בבית המשפט וליווי מטעם עורך דין גירושין, ולכן חשוב להבין שזמני שהות לתינוק הם חלק בלתי נפרד מהם. במידה וזמני שהות לתינוק יקבעו על ידי בית המשפט, הוא יקח בחשבון את כלל הנתונים הספציפיים ששייכים למקרה המדובר – ולפיהם יוכל להגיע להחלטה.

 

מה יכול לקרות במסגרת זמני שהות לתינוק? הכירו את האפשרויות

זמני שהות לתינוק יכולים להוביל ללא מעט דברים. כל נושא המשמורת אולי נראה מובן מאליו, שכן האם היא זו שילדה בפועל את התינוק, אך מה שהיה נראה מובן מאליו בעבר הוא ממש לא מובן מאליו היום. לא מעטים האבות שמקבלים את המשמורת על תינוקם, בשל מגוון סיבות שונות כמו תפקוד האם, מחלה שלה ועוד. זמני שהות לתינוק צריכים לכלול גם מפגשים בין ההורה שהוא אינו בעל המשמורת, וגם מפגשים שבמסגרתם התינוק לן אצל אותו ההורה.

 

הפרה של זמני שהות לתינוק היא עבירה מוחלטת על החוק – ויש לה השלכות

זמני שהות לתינוק הם עניין שמעוגן בחוק, ומרגע שהוא נקבע על ידי בית המשפט – יש לכבד אותו מצד שני הצדדים. ההורה בעל המשמורת חייב להקפיד על מפגשים תדירים, לפי זמני השהות שנקבעו, עם ההורה השני, ואילו ההורה שהוא אינו בעל המשמורת חייב לכבד את זמני השהות, לא לחרוג מהם, ולא להפתיע במפגשים מזדמנים ללא תיאום מוחלט עם ההורה בעל המשמורת. במקרה ובוצעה הפרה של זמני שהות לתינוק מצד כזה או אחר, ייעוץ וליווי מעורך דין גירושין יכול להיות רעיון מצוין עבורכם.

 

האם ניתן לשלול זמני שהות לתינוק מאחד הצדדים?

בית המשפט מקבל את החלטתו בנוגע לזמני שהות לתינוק תוך שיקולים מסוימים, שביניהם גם טובת הילד. במקרים שבהם בית המשפט חושש שנפשו או שגופו של התינוק עלולים להיפגע בשל זמני השהות שנקבעו לו, מטעמים כמו אלימות קשה, חשיפה לשימוש בסמים ואלכוהול מצד אחד ההורים ועוד – זמני שהות לתינוק יכולים בהחלט להישלל או להשתנות בהתאם. גם במקרה כזה, ייעוץ מטעם עורך דין גירושין הוא רעיון חכם, שיבטיח שהרצונות שלכם יתקיימו כחוק, ובהתחשב בנסיבות המיוחדות.

 

זמני שהות לתינוק רלוונטים גם לסב ולסבתא שבנם / בתם אינם בעלי המשמורת

חשוב להבין שסבו וסבתו של התינוק הם חלק בלתי נפרד מחייו ומשגרתו, על אף שהיא קצרה וחדשה בעולם. ברגע שזוג מחליט להתגרש, יש לקחת בחשבון גם את זמני השהות בכל הנוגע לסבו ולסבתו. במקרים שבהם אחד הצדדים מונע מהמפגשים ביניהם להתקיים, זמני שהות לתינוק יכולים בהחלט לגרור גם הליכים נוספים של זמני שהות לסב ולסבתא, לדוגמה.

 

עורך דין גירושין לטובת גיבוש זמני שהות לתינוק – לא כדאי לוותר עליו

עורך דין גירושין הוא גורם חשוב בדרך לקביעת זמני שהות לתינוק, ולמה? פשוט מאוד – עורך דין גירושין מחזיק בכל הידע הדרוש לכם על מנת להשיג את מבוקשכם. עורך דין גירושין מביא איתו ניסיון עשיר ועשרות תיקים שטופלו על ידו בהצלחה, ולכן אתם יכולים לסמוך עליו שיעשה את העבודה בדיוק כמו שמצופה ממנו, ולפעמים אפילו יותר.

 

עורך דין גירושין רלוונטי לכל הצדדים ובכל הסיטואציות של זמני שהות לתינוק

בין אם אתם נמצאים מהצד הפגוע, בין אם אתם נמצאים מהצד הפוגע, בין אם אתם מעוניינים לבצע שינויים בזמני שהות לתינוק בעקבות נסיבות שהשתנו, ובין אם אתם עומדים בכל סיטואציה שלא פירטנו כאן שקשורה, בדרך כזו או אחרת, בזמני שהות לתינוק – סיוע מצד עורך דין גירושין הוא רלוונטי לכם.

אין שום סיבה לשבת מהצד ולראות כיצד הרצונות שלכם חומקים לכם מבין הידיים, ועורך דין גירושין יכול להיות זה שיגשים לכם אותם כמבוקשכם. במקום להסתפק במה שיש לכם כרגע, תוכלו להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות, שיקרבו אתכם עוד יותר אל התינוק שלכם.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן.

המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא