זמני שהות במקרים מיוחדים

כל זוג המצוי בהליכי גירושין מביא עימו סיפור חיים שונה הייחודי אך ורק לו, ונדיר למצוא שני סיפורים שהם זהים בתכלית האחד לשני. היות והמאפיינים של נקודת הפתיחה של כל זוג הם שונים במהותם, יש להניח שגם הטיפול בהליך הגירושין יצריך התחשבות בנסיבותיו הספציפיות של התא המשפחתי בעת קבלת ההחלטות וחלוקת הזכויות, לרבות הזכויות הנוגעות לטיפול בילדים המשותפים. בכל הנוגע לזמני שהות, מדובר על הסדר אשר נקבע בהתאם לנסיבות הספציפיות בכל תיק גירושין, ולכן חשוב להבין כיצד מטופל הנושא של זמני שהות במקרים מיוחדים.

זמני שהות במקרים מיוחדים וזמני שהות במקרים רגילים – מה ההבדל?

ההגדרות של זמני שהות במקרים מיוחדים לעומת זמני שהות במקרים רגילים הן הגדרות שונות לחלוטין. המקרים הרגילים הם מקרים שבהם שני בני הזוג מחליטים להתגרש, אך הם אינם מביאים איתם מאפיינים שיכולים להוביל לכדי זמני שהות שונים מהמקובל. זמני שהות שכאלו יקחו בחשבון משתנים כמו איזור המגורים, לדוגמא, אך הם לא יכללו ברוב המקרים סיבוכים שיהיה צורך לקחת בחשבון. לעומת זאת, זמני שהות במקרים מיוחדים הם זמני שהות שיהיה מורכב יותר להגיע אליהם, בעקבות נסיבות לא רגילות. אז מה ההבדל בין השניים?

 

זמני שהות במקרים מיוחדים – על אילו מקרים מדובר?

מקרים מיוחדים הם מקרים שבהם מעורבות כל מיני נסיבות לא סטנדרטיות, שיכולות להשפיע על זמני השהות שיקבעו. מדובר כאן על מקרים מורכבים כמו הורה שמרצה את עונשו בכלא, על הורה המתגורר בחו"ל ומגיע לביקור אחת לתקופה, על הורה שמפר באופן תדיר את זמני השהות שנקבעו ובעקבות כך עולה הצורך לקבוע אותם מחדש ועוד.

זמני שהות במקרים מיוחדים צריכים להיקבע בהתאם לשיקולים שמביאים לידי ביטוי את כלל הזכויות של כל אחד מן הצדדים המעורבים בדבר, מבלי לשכוח כמובן את טובת הילדים.

 

האם זמני שהות במקרים מיוחדים הם רלוונטים תמיד או שניתן למנוע אותם?

ההנחה הבסיסית היא שלכל אדם יש את הזכות לראות את ילדיו. גם במקרים שבהם הוא מואשם בביצוע פשע, קל או חמור ככל שיהיה, נעשה ניסיון לשמור על זכות ההורה לראות את ילדיו, תוך שקילת הנתונים בכובד ראש והשמירה על מצבם של הילדים – הן מבחינה גופנית והן מבחינה פיזית. בנסיבות מסוימות, ניתן יהיה לצמצם את זמני השהות ואף להוריד אותם לחלוטין מסדר היום, אך הדבר צריך יהיה להתבסס על הוכחות מוצקות המצביעות על הסיכון הכרוך במפגש.

הסדרי ראייה במקרים מיוחדים
זמני שהות במקרים מיוחדים

האם הרצון של הילד נלקח בחשבון בקביעת זמני שהות במקרים מיוחדים?

באופן כללי, ניתן לומר בפה מלא שבית המשפט עושה כל מאמץ להביא לידי ביטוי את טובת הילד, הן במסגרת קביעת זמני שהות במקרים מיוחדים, והן לאורך הליכי הגירושין בכלל.

מה שכן, במקרים מסוימים, בעת שנקבעים זמני שהות במקרים מיוחדים, על אף שהילד יוכל להביע את חוסר שביעות רצונו מההסדרים שהתקבלו, במסגרתם הוא צריך לשמור על קשר עם אחד ההורים – בית המשפט עשוי לקבוע כי זמני השהות צריכים להתקיים כסדרם, ואף יטיל סנקציות על ההורה שימנע מהם להתקיים באופן הזה.

כמובן שכאשר הילדים מגיעים לגיל בגרות, או אם הם נמצאים בו מלכתחילה, זמני שהות לא יהיו רלוונטים עבורם, והם יוכלו לנהוג לפי רצונם האישי בלבד.

 

כיצד עורך דין גירושין יכול לסייע בגיבוש זמני שהות במקרים מיוחדים?

פעמים רבות במסגרת הליכי גירושין, חלה התנגשות בין צרכי ההורים וצרכיהם של הילדים המעורבים בהליך בעל כורחם. הדבר נכון לכל הליך גירושין, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על הליך גירושין שהנסיבות בו הן חריגות וכרוכות בשינויים מרחיקי לכת בשגרת חייהם של ההורים והילדים שלהם. בכל המצבים – ההסתייעות בשירותיו של עורך דין גירושין יכולה להועיל לכם רבות, כפי שנסביר בהרחבה בשורות הבאות.

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שמתוקף תפקידו, עורך דין גירושין דואג לבחון בעין רעננה ואובייקטיבית את הנסיבות הייחודיות לתביעת הגירושין שלכם, ובהתאם לכך יש לו יכולת לבנות אסטרטגיה שימושית שתוכל לסייע לכם בעת הדיון המשפטי בעניין זמני השהות ובנושאים נוספים.

היות ועורך דין גירושין מתמחה בדיני משפחה ומכיר את הוראות החוק על בוריין, הוא יכול להשתמש בתקדימים אליהם נחשף במסגרת ההלכה הפסוקה ובפרצות רלוונטיות בחוק, ככל שישנן כאלו, על מנת לסייע לכם להשיג את מבוקשכם, ולהוביל אתכם אל עבר התוצאות הרצויות, גם כשנסיבות בהליך הגירושין הן יוצאות דופן או מאתגרות.

 

מה עושים כשבן הזוג לא מכבד זמני שהות במקרים מיוחדים?

לא מעט פעמים זמני שהות במקרים מיוחדים ובכלל נפגמים בעקבות התנהלות קלוקלת של אחד מהצדדים. ברגע שמצב כזה קורה, יש צורך בהתערבות משפטית על מנת להפסיק את ההתנהלות הזו, ולהשיב את זמני השהות שנקבעו אל סדרם. עורך דין גירושין יכול להיות לכם לעזר גם בעניין הזה, שכן הוא ידע מאיפה להתחיל לאסוף את ההוכחות שיעלו את הדיון בעניינכם בנושא זמני שהות במקרים מיוחדים על סדר היום.

 

מדוע טיפול יעיל בזמני שהות במקרים מיוחדים מחייב סיוע מעורך דין גירושין

אחד הדברים הכי קשים בהליך גירושין הוא השמירה על קור הרוח. אובדן העשתונות והשילוב הבלתי נמנע בין הרגש לבין השכל, עלולים להוביל לכדי התפרצויות לא רצויות, התנהלות לא מקדמת ואף ל"שבירת כלים". במובן הזה, עורך דין גירושין מגיע עם קור רוח שיכול להועיל לכם.

עורך דין גירושין אמנם מייצג לרוב את אחד הצדדים בתביעת הגירושין אך מבחינה אישית, הוא אינו צד בסכסוך, מה שמאפשר לו לתכנן את האסטרטגיה בתיק הגירושין שלכם בצורה מושכלת ומחושבת, תוך שימוש מושכל במגוון הכלים שאותם הוא רכש לאורך הקריירה המקצועית שלו. על אף שאולי נדמה לכם שתוכלו להתמודד עם גיבוש זמני השהות בכוחות עצמכם, תמיד עדיף לשים אותם בידיים של איש מקצוע מיומן.

 

עורך דין גירושין בגיבוש זמני שהות במקרים מיוחדים והגנה על האינטרסים שלכם

תפקידו של עורך דין גירושין הוא לקחת בחשבון את הרצונות שלכם, את האינטרסים שלכם, את מה שאתם חושבים שנכון – ולהפוך את כל אלו למציאות. היות ובמקרים שבהם בית המשפט מעורב הוא יהיה גם זה שיכריע בעניינכם, ככל שעורך דין גירושין יוכל לספק מצג אמין יותר, מפורט ומלא בהוכחות – ככה שופטי בית המשפט יוכלו להתחשב בכם יותר, ולשקול ברצינות את הטענות שהעלתם בטרם תתקבל ההכרעה.

 

הדרך לזמני שהות במקרים מיוחדים היא אמנם ארוכה, אבל בהחלט משתלמת

לאורך תקופת ההכרעה בעניין זמני שהות במקרים מיוחדים, אתם עלולים להיתקל בלא מעט קשיים, שעלולים להפוך את הדרך ללא נעימה, מאתגרת ואף מפחידה. היות ומדובר כאן על עתידכם ועתיד הילדים שלכם, כדאי לא להשאיר אותו בידיים שאינן מקצועיות דיה, אלא להפקיד את ההליך בידיו האמונות של עורך דין גירושין מקצועי.

ככל שילווה אתכם איש מקצוע מנוסה יותר, כך תוכלו להבטיח שזמני שהות במקרים מיוחדים יוכלו להיקבע באופן הוגן ושקול, כזה שיאפשר לכם לשמור על מערכת יחסים טובה עם הילדים, על אף הנסיבות הלא פשוטות שאליהן נקלעתם. בהצלחה!

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן.

המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא