זמני שהות במהלך החגים

ברגע שזוג מתגרש, בני הזוג נאלצים להתמודד עם מגוון סיטואציות שיש להניח כי מעולם לא התמודדו עימן בעבר. הפיצול הזה, מחיים בזוג לחיים בנפרד, מביא עימו לא מעט מצבים חדשים העלולים לעורר תחושה של בדידות, כמו הכורח לישון לבד, השקט בבית וגם סופי השבוע העוברים בנפרד לפתע.

כאשר מעורבים בעניין גם ילדים, לתמונה נכנסים גם זמני שהות שנוטים לשנות את השגרה המוכרת, והופכים אותה למשהו חדש לחלוטין, שדרוש זמן להתרגל אליו. הדבר הופך אפילו בולט יותר בחגי ישראל, שעד אותה נקודה נחגגו באופן משותף עם כל בני המשפחה, אולם מאותו הרגע מקבלים תפנית קצת אחרת.

זמני שהות במהלך החגים אם כן, הם דבר שכדאי להיערך אליו מבעוד מועד. במסגרת סקירה זו נסביר כיצד הם נקבעים ובאיזה אופן הם משפיעים על הזמן המשותף של ההורים עם הילדים לאחר הגירושין.

זמני שהות במהלך החגים תלויים לא אחת ביחסים שבין ההורים הגרושים

אם נסתכל על מגוון הסיטואציות הנלוות להליכי גירושין, נמצא שלא פעם זוג ההורים נשארים בקשר טוב מאוד, על אף היותם גרושים. מצב כזה הוא המצב האידיאלי, גם בזמני שגרה וגם בזמנים מיוחדים כמו חגים, משום שהוא מאפשר קבלת החלטות משותפת מתוך יחסי כבוד אחד לשני, ולעיתים אף החגים ממשיכים להיחגג בצורה משותפת, לטובת הילדים.

כן, אולי זה דבר שמפליא לשמוע, אבל הוא בהחלט קיים, ויותר מזה – הוא ממש עדיף. לצד המצב הזה, קיימים גם לא מעט מצבים הפוכים, שבהם זוג ההורים לא רק שלא נשארים בקשר, אלא לא ממש מכבדים אחד את השני ופותחים במלחמה סמויה, או גלויה, בנושא הילדים.

 

זמני שהות במהלך החגים עבור זוגות שאינם מתקשרים ביניהם

במקרים שבהם שני ההורים הגרושים אינם נמצאים עוד בקשר, וכל ניסיון לתקשורת ביניהם עולה על שרטון, קביעת זמני שהות במהלך החגים עבורם היא פעולה שהיא לא פחות מחובה. כמו בכל סיטואציה אחרת בחיים, שבה ברגע ששני צדדים אינם מצליחים להגיע לעמק השווה בצורה עצמאית עולה הצורך לערב גורם שלישי, גם במקרה הזה קביעת זמני שהות במהלך החגים, על ידי בית המשפט ובליווי עורך דין גירושין, היא הכרחית.

 

מהו היתרון של קביעת זמני שהות במהלך החגים באמצעות עורך דין גירושין?

ברגע שנקבעים מראש זמני שהות במהלך החגים, הזוג הגרוש אינו צריך לשוחח, לתקשר, לקבוע ולהחליט על שום דבר בעצמו. כל מה שבני הזוג הגרושים צריכים לעשות הוא פשוט לעקוב אחר ההוראות שניתנו להם, ולכבד אותן בצורה מלאה. באופן הזה, ניתן לערוך תוכניות הכוללות את הילדים בחגים, בהינתן וזמן השהות יצא אל הפועל כפי שנקבע מראש.

הסדרי ראייה במהלך החגים
זמני שהות במהלך החגים

האם קיימים מצבים שבהם מופרים זמני שהות במהלך החגים?

לצערנו, במקרים רבים, על אף שנקבעים מראש זמני שהות המעוגנים בחוק, אחד הצדדים מפר את ההסדרים שנקבעו ואינו מכבד אותם. ברגעים כאלו, חשוב כמובן לפנות אל עורך דין גירושין שיוכל לסייע לכם להשיב את זמני שהות במהלך החגים לסדרם, ואף במידת הצורך – יוכל לפעול למען סנקציות שיחולו על הצד שהפר אותם.

 

אילו אפשרויות קיימות לזמני שהות במהלך החגים?

באופן כללי, בית המשפט דן בכל סוגייה באופן פרטי, בהתאם לנסיבות האישיות, המאפיינים הספציפיים וגורמים נוספים שהם ייחודיים לכל מקרה ומקרה בנפרד. לכן, כאשר מדברים על זמני שהות במהלך החגים, מדברים לא פעם על הסדרים שיכולים להיקבע באופן שונה ממקרה אחד למקרה אחר.

לעומת זאת, קיימים כמה קווים מנחים שבדרך כלל יובילו אל זמני שהות במהלך החגים, ולפיהם יתחלקו החגים בין שני ההורים הגרושים באופן שוויוני לחלוטין, הן בערבי החגים והן בחופשת החגים. בעת קביעת זמני שהות במהלך החגים, ילקחו בחשבון גם נתונים שמשתנים בין חג לחג, כמו מספר ערבי החג, כמות ימי החופש הקיימים לאחריהם ועוד.

נהוג שבשנה העוקבת החגים יקוימו בצורה הופכית לזו שבשנה הקודמת, כך שאם לדוגמה חגגה האם עם בניה את ערב ראש השנה בשנת 2020, בשנת 2021 יחגגו הבנים את ערב ראש השנה עם אביהם.

 

שלילת זמני שהות במהלך החגים – האם מצב כזה יכול לקרות?

זמני שהות לוקחים בחשבון הן את טובת הילדים והן את טובת הוריהם, ולכן יעשה ניסיון גדול לקבוע אותם בהתאם לצרכים של כולם. לעומת זאת, במקרים מסוימים, שבהם קיים חשש פיזי או רגשי כלפי הילדים, שעלולים לעמוד בסיטואציות שיפגעו בהם במסגרת המפגשים – יכולים בהחלט להישלל זמני שהות במהלך החגים ובכלל.

בין הסיטואציות שיכולות להיות רלוונטיות לשלילת זמני שהות במהלך החגים ובכלל, נמצאות סיטואציות שבהן ההורים עושים שימוש תדיר באלכוהול ובסמים, גם אל מול ילדיהם, או הורה שנמצא בכלא בעקבות פשעים הקשורים במשפחה עצמה, לדוגמא.

 

כדי לקבוע זמני שהות במהלך החגים כהלכה, כדאי להיוועץ בעורך דין גירושין

כאמור, קביעת זמני שהות במהלך החגים מתבצעת לא פעם בבית המשפט. היות ומדובר על הליך משפטי לכל דבר ועניין, שמערב מגוון גורמים משפטיים שלא בהכרח מוכרים לאנשים שאינם מגיעים מהתחום הזה, מומלץ להיעזר במהלכו בשירותיו של עורך דין גירושין. עורך דין גירושין מביא איתו כלים רלוונטים וידע עשיר בכל הנוגע להליכי גירושין, הוא יודע כיצד לבנות את התיק בצורה שתוכל להוביל אתכם אל עבר התוצאות המבוקשות על ידכם.

 

עורך דין גירושין לשם התוויית זמני שהות במהלך החגים – להגן על מה שמגיע לכם

יש גם מקרים שאנשים מסוימים בטוחים שזמני שהות במהלך החגים מפלים או מקפחים אותם, ואינם מביאים לידי ביטוי את הקשר הראוי שאמור להיווצר בינם לבין ילדיהם במהלך החגים. גם במקרים כאלו עורך דין גירושין יכול לסייע, ולהוביל את הדברים אל עבר המקום שבו הם אמורים להיות. בנוסף, גם במקרים שבהם זמני שהות במהלך החגים נקבעו על אף נתונים מסוימים שלפיהם אחד הצדדים סבור שכדאי לשלול אותם, עורך דין גירושין יכול לסייע בצורה טובה.

 

קביעת זמני שהות במהלך החגים – דרך שלא כדאי לצעוד בה ללא סיוע משפטי

כשמדברים על קביעת זמני שהות במהלך החגים באופן ספציפי, וגם על הליך הגירושין והתוצאות האפשריות לו באופן כללי, מדברים על סיטואציות שאינן נעימות לאף אחד מהצדדים. בגלל שהסיטואציה הזו עלולה להגיע למקומות מאוד לא מכבדים, שעלולים לעורר בכם מגוון רחב של רגשות, כדאי לדאוג שיהיה לצדכם עורך דין גירושין שיוכל לייצג אתכם כפי שמגיע לכם.

קור הרוח של עורך דין גירושין, בשילוב עם הניסיון הגדול שלו וההיכרות המעמיקה עם החוק, יוכלו להוביל אתכם אל עבר התוצאות, על אף התחושות הקשות המתעוררות בכם לאורך ההליך.

גם במידה ושני בני הזוג הגרושים מסתדרים ומתקשרים ביניהם, לפעמים עדיף שהדברים יהיו מעוגנים בצורה חוקית וברורה לשני הצדדים, כך שלא יתעוררו מחלוקות בעתיד שיציפו שוב את משקעי העבר. ייעוץ מעורך דין גירושין הוא האפשרות הטובה ביותר לסלול את הדרך להצלחות בעניין הזה.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן.
המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא