איך מבצעים חלוקת רכוש בגירושין

באופן הגיוני, בני זוג שחולקים חיים משותפים לאורך תקופה, צוברים עם הזמן רכוש ולעיתים גם נכסים.

במצבים שבהם בני הזוג מחליטים להתגרש ולפרק את התא המשפחתי, הם נאלצים בעל כורחם להתמודד עם חלוקת הרכוש המשותף שלהם.

אופן החלוקה נחשב למורכב ביותר בגלל שיש אינטרסים סותרים בין בני הזוג, שכן, כל אחד רוצה לקחת כמה שיותר רכוש וברוב המקרים, יש וויכוחים על אופן החלוקה.

אז איך בעצם מבצעים חלוקת רכוש בגירושין ומה עוד חשוב לדעת בנושא? כל זאת ועוד יפורט בהמשך.

מה זה בעצם אומר חלוקת הרכוש?

חוק יחסי הממון קובע שכל הרכוש המשותף שנצבר בין בני הזוג במהלך חייהם המשותפים, צריך להתחלק שווה בשווה בין השניים. זו חלוקת הרכוש, כאשר המושג "רכוש משותף" כולל בתוכו את הפרטים הבאים:

  • נכסים
  • חסכונות
  • ממון
  • מקרקעין
  • מניות
  • קופות גמל ועוד

 

הנחת היסוד היא שהרכוש של בני הזוג הינו רכוש משותף שנצבר במהלך השנים שהשניים חיו יחד (גם אם מדובר בנכסים או רכוש שרשום על שם של אחד מבני הזוג).  שימו לב –בחלק מהמקרים, הדבר נכון גם למצבים שבהם יש חובות לאחד מבן הזוג, הם עוברים גם לצד השני.

 

איך מבצעים בעצם חלוקת רכוש בגירושין?

כדי לבצע חלוקת רכוש בין בני הזוג, הם צריכים להיפגש ביחד עם מגשרת גירושין. מדובר במגשרת שמתמחה בתחום הגירושין (בניגוד למגשרים אחרים שתפקידם בא לידי ביטוי בגישור בתיקים אחרים בבית המשפט). ניהול החלוקה צריך להתבצע באופן יעיל בזמן ששני בני הזוג נוכחים בחדר. חשוב מאוד לשים לב שההליך מתבצע אך ורק עם מגשרת שמומחית בתחום, כזו שיש לה יכולות לנהל משא ומתן באופן מוצלח. מכיוון שכפי שציינו קודם לכן, בלא מעט מהמקרים עשויים לעלות וויכוחים בין בני הזוג שצריכים להגיע בסופו של דבר לפתרון. חשוב לציין כי בני הזוג מתבקשים לשבת יחד ולעבור דבר-דבר כדי לבצע חלוקת רכוש בגירושין במקרים שבהם הם לא חתמו מראש על הסכם ממון. במידה והם חתמו מראש על הסכם שכזה, הם יכולים להציג את ההסכם ולחלק את הרכוש ביניהם לפי הפירוט שמופיע במסמך זה.

איך מבצעים חלוקת רכוש בגירושין
איך מבצעים חלוקת רכוש בגירושין

למה צריך בעצם לבצע הליך של חלוקת רכוש בגירושין?

חשוב מאוד לבצע את ההליך הזה, מכיוון שבני הזוג נפרדים וצריכה להיות הסכמה ביניהם לגבי המשך החיים שלהם בנפרד. חלוקת הרכוש משליכה על חיי היום יום שלהם. ניתן לראות זאת למשל בחלוקה של נכסי נדל"ן. נניח והדירה שבה בני הזוג חיו בה עד רגע זה, נקנתה על ידם. הם צריכים להחליט מי מבני הזוג יגור בה מעכשיו ואילך. אי אפשר לסיים את הליך הגירושין ללא הליך זה וחשוב מאוד לבצע אותו באופן מוקפד ומקצועי.

מאחלים לכם בהצלחה בהליך ושיעבור במקצועיות ובקלות.

 

פטיש

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את