איך מחלקים חשבון בנק משותף לאחר גירושין

אחד הצעדים הראשונים שעושים מרבית הזוגות שעברו את שלב הדייטינג ומחפשים להתמסד, הוא איחוד חשבון הבנק. הרבה אנשים עושים זאת כבר לפני החתונה, ובכל מקרה, אחרי החתונה, זה דבר מתבקש שמסייע מאוד בהתנהלות הכלכלית.

חשבון הבנק המשותף מביא איתו המון יתרונות, כמו פחות עמלות, יותר הטבות ויכולת לאחד הוראות קבע ותשלומים מכל מיני סוגים, כולל משכנתאות. חיבור חשבונות הבנק הוא נכון וטוב בנישואין, אך חשבון בנק משותף בגירושין הוא צרה גדולה. לכן במדריך הבא נדון בהרחבה בסוגיה: איך מחלקים חשבון בנק משותף לאחר גירושין.

הטיפול בנושא חשבון בנק משותף בגירושין

טיפול בנושא של חשבון בנק משותף בגירושין הוא מורכב והוא מתחיל לרוב בצורה די חיובית. אחת הפעולות הכי בסיסיות שאנשים מבצעים היא להגדיר כי כל אחד מבעלי החשבון יכול לפעול בו גם בצורה עצמאית.

כך ניתן יהיה לבצע פעולות בחשבון מבלי לבקש את אישור הצד השני. פעולות בסיסיות כמו הוצאת מזומן, או בקשת הלוואה לא צריכים להיות תלויים בצד השני. כל עוד הנישואים עובדים, אין כל סיבה לייצר מגבלות שעלולות לפגוע בסוגיית האמון בין בני הזוג.

 

חשבון בנק משותף לאחר גירושין הופך לאתגר

פעולה נוספת שאנשים נוטים לעשות עם חשבונות בנק, לרוב בעולם העסקי, היא להגדיר מורשה פעולה או הרשאה בצורה אחרת. הדרך הזו נפוצה בעיקר בעולם העסקים, והיא כוללת אלמנטים כמו הגדרה שלא איזה פעולות ניתן לבצע עצמאית ולאיזה פעולות יש צורך בהסכמה משותפת.

בזמן שמערכת היחסים עובדת והנישואים תקפים, אין כל היגיון בחתימה כפולה על צ'קים או אישור כפול על הוצאת מזומן, אך כאשר הנישואים עולים על שרטון ורוצים לפרק את החבילה, חשבון בנק משותף בגירושין הופך לאתגר גדול.

 

כיצד זיהוי מוקדם של המשבר ביחסים מסייע בנושא חלוקת חשבון הבנק בגירושין?

אנשים אשר מזהים שהיחסים הופכים עכורים, צריכים לבצע פעולה חשובה שתקל בהתנהלות של חשבון בנק משותף בגירושין אם אכן הזוג יפגע בבית המשפט לענייני משפחה. אותו אדם חייב ללכת לבנק ולבקש חיוב חתימה על כל צעד פיננסי, וברוב המקרים, הבנק כלל לא יתנגד, שכן הוא ירצה לכסות את עצמו במקרה של תביעות עתידיות. לבנק אין עניין להפוך לפקטור בסכסוך זוגי, ושינוי זכות החתימה הוא אלמנט פורמלי שאמנם מביע אי אמון בזוגיות, אך הוא רלוונטי וסדיר מאוד מבחינת הבנק.

איך מחלקים חשבון בנק משותף לאחר גירושין
איך מחלקים חשבון בנק משותף לאחר גירושין

חשבון בנק משותף לאחר גירושין – חלוקה נכונה

העובדה החשובה והבסיסית ביותר בכל הליך גירושין הוא חלוקה זוגית של הנכסים והכספים בין בני הזוג. כמובן שיש חריגים ומקרים של חלוקה חד צדדית, כמו במקרה של חובות, הוצאות על רומן מחוץ לנישואים, הימורים או הלוואות שנלקחו ללא ידיעת הצד השני ולא תרמו למשק הבית.

עם זאת, הבסיס הוא חלוקה הוגנת, שגם תסייע לגידול הילדים. השאלה היא איך מתגרשים בצורה נכונה, ואיך יוצרים מצב שהחלוקה מקובלת על כל הצדדים, ותאפשר להם להמשיך הלאה בחייהם בצורה טובה וללא ריבים ומדון.

הבחירה היא אך ורק בידי בני הזוג, ולרוב, עדיף לשים את משקעי העבר בצד ולטפל גם בנושא של חשבון בנק משותף בגירושין בצורה החכמה והטובה ביותר שניתן.

 

גירושין בהסכמה מסייעים בנושא חשבון בנק משותף לאחר גירושין

הרבה זוגות ניגשים להליך של גירושין בהסכמה ועושים זאת בצורה הדדית. הליך גירושין בהסכמה הוא כזה שכולל גם תמיכה מנטלית, והוא מסייע מאוד בתקופה המורכבת הזו בחיים.

במסגרת ההליך, נוגעים גם בנושא של חשבון בנק משותף בגירושין ומצליחים להגיע להבנות כיצד לחלק את הכספים, בהתאם למציאות ולכל הפרמטרים המגדירים נכסים ונכסים עתידיים.

ההליכים כוללים אנשי מקצוע ובכל מקרה, כדי מאוד להצטייד בעורך דין כדי להשיג את העסקה הטובה ביותר לכם, אך גם כזו שתתחשב בפרוד או בפרודה, כדי לאפשר גם להם להמשיך האלה, ויותר חשוב – לאפשר את רווחתם של הילדים, אם יש כאלו, בצורה הטובה ביותר.

 

חשוב לזכור כי גירושין קשים משפיעים על שני הצדדים בפן הכלכלי

האלטרנטיבה של גירושין בהסכמה היא כמובן גירושין קשים בבית המשפט. גירושין שנגמרים בבית המשפט הם יקרים מאוד, נגררים וכאלו שיכולים גם לגרום לצלקות אצל שני הצדדים וכמובן אצל הילדים. אף אחד לא צריך לראות את הוריו משתלחים אחד בשני בבית המשפט ויש לעשות את המירב כדי לא להגיע לסיטואציה שכזו.

כאשר מתגרשים בצורה רעה ומלחמתית, גם הנושא של חשבון בנק משותף בגירושין הופך להיות סלע מחלוקת קשה. חלוקת הנכסים והכספים הופכת למורכבת יותר, ולאנשים קשה מאוד להתנהל כלכלית, לבטח אם יש דרישות הסכמה לפעולות, במהלך כל ההליך.

 

הדרך הנכונה להתמודד עם חשבון בנק משותף בהליכי גירושין

הפעולה הראשונה שיש לבצע להתמודד עם חשבון בנק משותף בגירושין הוא לפתוח חשבון עצמאי ללא קשר למה שמתחולל במקביל.

בין אם בחרתם בהליך בהסכמה או שאתם יודעים שאתם הולכים להתנצח עם בן או בת הזוג בבית המשפט, הדבר החכם ביותר הוא להתחיל להזרים את כל ההכנסות אל עבר חשבון בנק עצמאי וחדש שרק לכם יש גישה אליו.

זוהי סוג של פוליסת ביטוח שתבטיח שגם אם ההליך הולך לעלות לכם הרבה כסף ואם אף תפסידו בסיומו, תוכלו לחסוך לעצמכם סכום מסוים שיעזור לכם בהתחלה של החיים החדשים שלכם.

 

חשבון בנק משותף לאחר גירושין – להתנהל לבד

חשוב לציין כי אם אנשים משאירים חשבון בנק משותף בגירושין קל מאוד להגיע למצב של חובות, ניתוקים והחזרות של הוראות קבע. לכן, זוהי לא פעולה חכמה גם אם מסכימים עליה מראש בהסכם הגירושין.

אנשים שאינם מנהלים משק בית ביחד ולא חיים ביחד, לא צריכים לנהל חשבון בנק ביחד, כי אין אף פעם אמון מלא בין שני אנשים שהתגרשו והפרידו כוחות. גם אם הנישואים נגמרו על הצד הטוב ביותר, והחיים בנפרד מתנהלים היטב, כולל הפן הפיננסי והטיפול בילדים, חייבים לפתוח חשבון עצמאי ולהתנהל משם, ללא תלות של אף אחד.

 

דרכים להסדרת הנושא של חשבון בנק משותף במסגרת הליך הגירושין

הסכמים כלכליים יכולים להסדיר את הנושא של חשבון בנק משותף בגירושין, ואף למנוע תרגילים מלוכלכים כמו גניבות והעלמות כספים מסתוריות. אנשים חושבים שהם מכירים את בני הזוג שלהם, אך יש לא מעט מקרים בהם אנשים הופתעו מההתנהלות של אנשים שסמכו עליהם בעיניים עצומות עד שהיחסים עלו על שרטון. הליך גירושין הוא גם כך הליך קשה מנטלית וכלכלית, כך שיהיה קשה מאוד להתמודד עם עוד אלמנט שמכניס את כל המערכת לסחרור ודורשת יצירת דרך התנהלות חדשה מול הגרוש או הגרושה לעתיד.

 

איך מחלקים חשבון בנק משותף לאחר גירושין? חותרים לפתרון הוגן לשני הצדדים

כשליש מהזוגות הנשואים בישראל גם מתגרשים כיום, והסטטיסטיקה ממש לא הולכת להתיישר. יש הרבה אתגרים בחיי נישואים כיום והרבה אנשים מבינים שכדאי מאוד להפריד כוחות.

אחד מהאלמנטים המורכבים יותר של הפרדת הכוחות הזו הוא הנושא של חשבון בנק משותף בלאחר הגירושין וחשוב לדעת שאפשר להתמודד איתו.

יש לשים לב לכל פעולה, לפתוח חשבונות נפרדים בעת הפרידה, לייצר הגבלות בזמן הנכון ולנסות להתנהל בצורה נכונה ומכובדת שתעזור בחלוקת הכספים והנכסים בזמן הליך הגירושין.

הדבר הטוב והנכון ביותר הוא לחתום על הסכם ממון שיסדיר את כל הנושא עוד בתחילתו, אך זוהי כמובן בקשה מאוד מורכבת מבחינה זוגית. בסופו של דבר, צריך לחתור לפתרון מהיר ולחלוקה הוגנת לשני הצדדים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא