תביעת ביטוח סיעודי – מהם השלבים והאם אפשר להימנע

ביטוח סיעודי הוא אחד מהביטוחים החשובים ביותר.

למרות זאת, להרבה אנשים אין ביטוח מסוג זה.

מרבית מהאנשים לא עושים אותו כי חוששים שלא יקבלו את הכסף שלו הם זכאים.

כדי שתוצאה שכזו לא תקרה, נסביר לכם מהם השלבים לתביעת ביטוח סיעודי.

 

ביטוח סיעוד – מתי מפעילים

כמו כל סוגי הביטוח, ביטוח הסיעוד הוא חוזה בין חברת הביטוח לבין האדם המבוטח לפיו אותו אדם יקבל סכום כסף גדול לעזרה, במקרה בו יהפוך להיות סיעודי. בתמורה לכך, המבוטח משלם מדי חודש סכום כסף לחברת הביטוח.

לא כולם עושים ביטוח זה בגלל הטיה קוגניטיבית. בני אדם חושבים "לי זה לא יקרה". בפועל, הסטטיסטיקה מראה שלפעמים זה קורה, וצריכים להיות מוכנית לכל תרחיש. לכן ביטוח זה נחשב לאחד מסוגי הביטוח החשובים ביותר.

מאחר שחברות הביטוח לעיתים עושות בעיות עם מתן הכסף המגיע לאדם שהפך לסיעודי, לפעמים כדי להיפטר מכל הבירוקרטיה, כדאי לשכור עורך שין שמומחה בתחום. עורך דין יואב רונקין יודע לטפל בנושאים אלו במיומנות ובמקצועיות.

 

שלבים להגשת תביעה לביטוח

שלב ראשון – טפסים

רוב בני האדם אינם אוהבים טפסים, ולכן ממלאים טפסים בצורה לא טובה, או חפפנית. חשוב מאד בנושא הביטוח הסיעודי להשקיע את מירב מאמציכם כדי למלא את כל הטפסים בצורה המדויקת ביותר שניתן. על חברת הביטוח לכלול באתרה את כל הטפסים, ומשם עליכם להביא אותה.

כל מסמך חסר יוביל לעיכוב בתביעה ועיכוב בכסף לו אתם זכאיים, לכן בדקו לפני השליחה כי כל המסמכים נשלחו. התקשרו טרם השליחה לנציג, וודאו איתו מהם המסמכים הנדרשים.

 

שלב שני – בדיקה רפואית

ייתכן שחברת הביטוח תבקש מכם לבצע בדיקה גופנית אצל רופא מטעמה. כלומר – היא תבחר את הרופא אליו תהיו צריכים ללכת לבדיקה. לפעמים הבדיקה תהא מקיפה ביותר, ותיקח זמן רב, ולעיתים יבוא אליכם מומחה הביתה שישאל כמה שאלות וילך.

במידה והרופא קבע כי אתם במצב סיעודי, אתם זכאיים לכספי הביטוח. אם לא, רצוי להיעזר בעורך דין.

 

שלב שלישי – במקרה של דחיה

בשלב זה פונים לעורך דין שמומחה בענייני ביטוח סיעודי, זאת כדי שיימצא את הדרך לעזור לכם לקבל אותו. ייתכן שעורך הדין יפנה אתכם לחוות דעת נוספת, שזו דרך טובה ומומלצת כדי להיאבק בטענה של חברת הביטוח.

 

הימנעות מתביעה

כדי שלא תגיעו לתביעה, כדאי ורצוי לפעול באופן מסודר. אל תחסירו אף פרט מחברת ביטוח, והביאו את כל הטפסים הקיימים. במקרה בו היא דחתה את בקשתכם בגלל הרופא המומחה, וזו הטענה היחידה, תוכלו ללכת לרופא מומחה אחר, מבלי להיוועץ בעורך דין.

עם זאת, ברגע שהעניינים מתחילים להסתבך, רצוי לפנות לעורך דין, שיעזור לכם לפתור את הבעיה.

ספרים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא