תביעה נגד הבנקים – מה צריך כדי לתבוע את הבנק?

הבנקים בישראל הם גופים חזקים בעלי שליטה וכוח. לא קל לתבוע אותם וכדי לתבוע אותם חייבים ליווי של עורך דין מומחה בענייני בנקאות. תביעה נגד הבנק היא לא הליך פשוט המוכרע באופן מיידי. הבנק לא מוכן לוותר על שלו והוא ינסה להוכיח שהוא פעל בצדק כדי למנוע לעצמו הפסדים. אתם מוכרחים להכיר את דרך ההתנהלות הנכונה כדי למנוע מעצמכם עוגמת נפש מיותרת. כאן ריכזנו עבורכם בקצרה את הנקודות שחשוב לדעת כשתובעים בנק.

 

צעד ראשון – פנייה לעורך דין מומחה בתחום

כדי למנוע סיבוכים מיותרים, כבר כשעולה בכם הספק אם אתם יכולים להגיש תביעה נגד הבנק, פנו לעורך דין מומחה בתחום. קבלו לדוגמא את עורך דין גלעד נרקיס https://narkis-law.com בעל ניסיון עשיר בעתירות ותביעות נגד בנקים. ברגע שתפנו אליו או אל כל עורך דין כמוהו, הוא יוכל להדריך אתכם בצעדים הנכונים. לאכל פעולה היא כדאית ולכן קיימת חשיבות רבה להתייעצות ראשונית עם עורך דין מומחה בתחום.

 

למה פנייה לעורך דין מומחה בתחום היא קריטית?

כידוע, הבנק הוא הגוף החזק ובעל השליטה, לעומת האזרח הקטן שכביכול נתון לטובת הבנק המנהל את כספיו. ברגע שאזרח יוצא בתביעה נגד הבנק, הוא חשוף אוטומטית לסנקציות נגדו. הבנק יכול להגביל לו את החשבון, להקטין את מסגרת האשראי או לגרום כל פעולה אחרת שעלולה להזיק בסופו של דבר…

ברגע שפונים לעורך דין מומחה בתחום, העניינים מקבלים תפנית. יש מישהו נוסף לצד האזרח הפשוט ויש מי שמגן על זכויותיו. עורך דין מומחה בתחום ידע לפעול משטית תוך צמצום הנזקים הנגרמים בשל התביעה.

 

למה תביעה נגד בנקים היא מורכבת?

אמנם הבנקים הם בעלי הכסף והידע, אבל לא רק נתונים אלו מקשים על התביעה נגדם. לבנקים ישנה עדיפות משפטית ויש להם אופציה לתבוע בהליך מקוצר, מה שאומר שלא תמיד האזרח הנתבע יכול להיערך כראוי למשפט.

למרות מורכבות התביעה נגד הבנקים, תביעה כזו היא אפשרית והיא מתבצעת בכל יום. כי ברגע שהופרו זכויות האזרח והבנק מעל בתפקידו, זכות האזרח לעמוד על שלו.

 

נהלו מעקב אחרי פעולות הבנק

כדי למנוע הפרת זכויות על ידי הבנק, ההמלצה היא לעקוב אחרי פעולות הבנק. הבנק יודע שנדיר שאזרח יצא נגדו בתביעה ולכן מקרים כאלו הם נפוצים. ברגע שאתם מנהלים מעקב אחרי פעולות הבנק ואתם מזהים סטייה מהחוק, פעולה שגורמת לכם נזק וכדומה. פנו להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום. זה יכול להיות שינוי בגובה הריבית הנגבית, הקטנת מסגרת האשראי ועוד.

 

בסופו של דבר

תביעה נגד בנקים היא אפשרית למרות שסיכמנו כאן את מורכבותה. ראינו כי חשוב מאוד לפנות לקבלת ייעוץ משפטי במקרים בהם עולה הצורך בתביעה נגד בנקים.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא