רשלנות רפואית בהריון – מה כדאי לדעת?

רשלנות רפואית בהריון עלולה להיות אירוע טראומתי בעל השלכות קשות על העתיד. לשם כך חשוב לדעת את כל הזכויות שמגיעות לכם כאשר אתם רוצים לתבוע בגין רשלנות רפואית במהלך ההריון. אם אתם רוצים לשמוע עוד, המשיכו לקרוא.

 

רשלנות רפואית בהריון – מה זה אומר?

רשלנות רפואית בהריון היא רשלנות שנעשית במהלך ההיריון עצמו וכוללת אי ביצוע בדיקות מעקב לאורך תקופת ההריון או ביצוע רשלני של בדיקות אלו. לרשלנות רפואית בהריון עלולות להיות השלכות כבדות על מצבו הבריאותי של העובר או של האישה. כל עוד לא מבוצעות בדיקות או סקירות באופן הנדרש, עלולה להיגרם סכנת חיים לעובר שניתן היה למנוע מראש ולכן ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית על מנת לקבל פיצויים עבור הנזק שנגרם כתוצאה מהרשלנות.

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון?

ראשית, ניתן להגיש תביעה בגין שני סוגים של רשלנות: רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה. במקרה של רשלנות רפואית בהריון מדובר על מקרים בהם נגרם נזק לעובר במהלך ההריון עצמו כתוצאה מהרשלנות ואילו ברשלנות רפואית בלידה מדובר על מקרה שבו הפגיעה במצבו הרפואי של התינוק התרחשה במהלך הלידה עצמה כתוצאה מרשלנות רפואית.

שנית, קיימים שלושה סוגים נפוצים של רשלנות רפואית בלידה.

 

  1. רשלנות רפואית שכתוצאה ממנה נולד תינוק פגוע

רשלנות זו מתאפיינת במקרים לא אובחנו בעיות בריאותיות של האם או של התינוק במהלך ההריון. מדובר במצב שבו התינוק סחב פגיעה בריאותית שניתן היה לתקנה תוך כדי ההיריון. כתוצאה מרשלנות זו, התינוק נולד עם נכות מסוימת כתוצאה מסיבוך רפואי שניתן היה למנוע. הטענה המשפטית היא כי לא היה ניתן לבחון מראש כי קיימת בעיה רפואית אצל העובר, היה ניתן לבצע פעולות רפואיות שיכלו למנוע את אותה פגיעה.

 

  1. רשלנות שכתוצאה ממנה נגרם מוות עבור העובר

תביעה זו מתאפיינת במקרים שבהם כתוצאה מחוסר עקביות בהליכי האבחון הרפואיים בזמן ההריון נוצר מצב שבו התקיים סיבוך במצבו הבריאותי של התינוק אשר גרם למותו. הטענה שעל בסיסה מוגשת התביעה כי במידה והיו מגלים מראש שקיימת סכנת חיים עבור התינוק, היה ניתן לבצע פעולות שיוכלו להציל את חייו כמו ניתוח קיסרי או זירוז.

 

  1. רשלנות מסוג הולדה בעוולה

רשלנות זו מתאפיינת במצבים שבהם קיימת מום או פגיעה מולדת ותורשתית אצל התינוק אשר לא ניתן לרפא גם לאחר הלידה וגם במהלך ההריון. התביעה במצב כזה מושתת על הטענה כי לו היו מבוצעות בדיקות רפואיות כהלכה, היה ניתן להבחין בפגם המולד אצל התינוק ולקבוע מראש אם כדאי לבצע הפלה במקרה זה.

 

סיכום

כאשר מתמודדים עם מקרה של רשלנות רפואית בהריון או בלידה יש להיעזר בעורך דין מומחה ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית על מנת שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

עורך דין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא