האם קיים באמת "קשר שתיקה" בין רופאים בנוגע לתביעות על רשלנות רפואית?

על אף שמדובר במקרים שכיחים למדי, לרשלנות רפואית אין הגדרה משפטית ברורה וחד משמעית, כשהיא מסתמכת בעיקר על מבחן הרופא הסביר. לפיכך, עורכי דין רבים מבקשים להיעזר ברופאים מומחים כדי לקבל חוות דעת מקצועית שתסייע לבסס את עילת התביעה, אך כאן עולה השאלה – האם מתקיים "קשר שתיקה" בין הרופאים במקרים של תביעת רשלנות רפואית?

 

אתגר הוכחת הקשר הסיבתי בתביעת רשלנות רפואית

לשון החוק מהווה עבורנו מסגרת ברורה, המורה לנו באופן מדויק וברור מה מותר על פי חוק ומה אסור, אך במקרים של רשלנות רפואית, על אף שכיחותן הרבה, לשון החוק אינה מגדירה בפירוש מה נחשב למקרה רשלנות רפואית, כאשר הפרשנות המשפטית מסתמכת בעיקר על "מבחן הרופא הסביר".

ניתן להבין אם כן, כי הוכחת הקשר הסיבתי בתביעת הרשלנות הרפואית, המהווה את הפרמטר העיקרי לביסוס עילת תביעה חזקה ואינה משתמעת לשתי פנים, הופכת למעשה לאתגר לא פשוט, במיוחד במקרים שהרשלנות הרפואית התרחשה בשלבי האבחון ומסירת מידע מקיף ומלא לדוגמה.

 

חשיבות קבלת חוות דעת מקצועית

אי ההגדרה הברורה והקושי המהותי בהוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לבין מקרה הרשלנות הרפואית, מביא עורכי דין רבים לחפש אחר חוות דעת רופאים, המתמחים בתחום הספציפי בו נדונה תביעת הרשלנות.

חוות דעת רופאים הפכה למעשה להיות מסמך נדרש כמעט בכל תביעת נזקי גוף וזאת בעיקר בשל היכולת של חוות דעת רופאים להשפיע על שיקול דעת השופטים, אשר מטבע הדברים אינם בקיאים במונחים הרפואיים ובכל הפרוצדורות הרפואיות הרלוונטיות לתביעת הרשלנות הרפואית.

 

"הקשר שבשתיקה" – האם הוא אכן קיים?

על אף שנראה כי חוות דעת רופאים היא הפתרון האולטימטיבי עבורנו בדרך להתגבר על הקשיים הקיימים בביסוס עילת תביעת הרשלנות הרפואית, הרי שבמקרים רבים ניווכח לדעת כי מדובר במצב בעייתי למדי, שכן לא מעט רופאים אינם מעוניינים לספק חוות דעת מקצועית, אשר יכולה בסופו של דבר לפגוע בקולגות שלהם למקצוע הרפואה.

 

כיצד אם כן ניתן להשיג חוות דעת רופאים?

היות ולא מעט רופאים אינם מעוניינים לספק חוות דעת רפואית, הרי שנוצר מצב של היצע וביקוש, הגורם לכך שמחירי חוות הדעת הרפואית יהיו יקרים במיוחד ובמקרים מסוימים, אף ישפיעו על כדאיות התביעה.

לפיכך, כאשר מחפשים חוות דעת רופאים, מומלץ לחפש אחר חברה מקצועית המתעסקת בתחום, כך שתוכל לקשר אתכם לגורמים המנוסים והמקצועיים ביותר, הפועלים ללא משוא פנים ויקבעו האם מדובר במקרה רשלנות רפואית והאם אכן התקיים קשר סיבתי.

 

לסיכום

ראינו אם כן כי, חוות דעת רופאים היא מסמך חשוב אשר יסייע לנו לבסס היטב את עילת תביעת הרשלנות הרפואית. היות ולא מעט רופאים אינם מעוניינים לכתוב חוות דעת מקצועית, העלולה לפגוע בקולגות שלהם, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מנוסה בתחום, שתקשר אתכם עם הגורמים המקצועיים המתאימים לקבלת חוות דעת רפואית מיטבית.

דעת הרופאים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא