סוגי פשיטת הרגל השונים ודרישות הזכאות שלהם

פשיטת רגל הוא הליך המוכר לאנשים רבים, המכירים בעיקר את סופו של התהליך, בו החייב מקבל הפטר חלקי או מלא של חובותיו. עם זאת, הליך פשיטת רגל כולל תחתיו מספר סוגים שונים של פשיטת רגל, אשר לכל אחד מהם קיימים המאפיינים הייחודיים לו לרבות דרישות הזכאות

 

הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון

מדינת ישראל מעמידה לחייבים מספר אפשרויות להגיע להסדר חובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה, כאשר אחת המוכרות מביניהם, גם לאילו שאינם חווים מקרוב את עולם החובות ותיקי ההוצאה לפועל, היא פשיטת הרגל, אשר עברה במהלך השנים עדכון מהותי, הן מבחינת השם והן מבחינת מהות התהליך והיא נקראת כיום בשם חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

מה המטרה של הליך פשיטת רגל?

באם נשאל את האדם הפשוט מהי המטרה של הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון, סביר להניח כי התשובה תהיה להיפטר מהחובות. אמנם מדובר בתשובה נכונה בחלקה, אך המטרה העיקרית היא לאפשר לחייב לצאת לדרך כלכלית חדשה ולחזור למעגל העבודה, תוך התחשבות והגעה להסכמות, נרחבות ככל האפשר, עם כלל הנושים.

 

סוגי פשיטת רגל

על מנת להתחיל בתהליך פשיטת רגל ולהגיע להסדר חלקי או מלא של יתרת החובות, חשוב ומומלץ לפנות אל עורך דין פשיטות רגל אשר יבחן את מצבכם הכלכלי ויפעל להגשת הבקשה בהתאם, תוך שירות וליווי מקיף מתחילת התהליך ועד קבלת ההפטר. אך עוד לפני כן, כדאי להכיר את הסוגים השונים של הליך פשיטת הרגל, המתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:

 

פשיטת רגל יחיד

הליך זה מיועד לאנשים פרטיים אשר אינם מסוגלים לעמוד בתשלום חובותיהם, לרוב, כתוצאה מסך התחייבויות גבוה משווי הנכסים.

 

פשיטת רגל חברה

במקרה של חברה, הרי שלא מדובר בהליך פשיטת רגל כמו במקרה של אדם פרטי, אלא בהליך פירוק. במסגרת תהליך הפירוק ימומשו כל הנכסים של החברה, במטרה להחזיר חלק רב ככל הניתן מהחובות ובסופו של תהליך, החברה תימחק כישות עסקית ומשפטית.

 

מהן דרישות הזכאות לפתיחה בהליך פשיטת רגל?

בהתאם לחלוקת סוגי פשיטת הרגל, גם דרישות הזכאות נחלקות בהתאם:

 

פשיטת רגל יחיד

על מנת לפתוח בהליך, על החייב להיות בעל זיקה למדינת ישראל ולצבור חובות בסך העולה על 50,000 ₪ (למעט מקרים חריגים כמו נכות קשה, מחלה ועוד).

 

פשיטת רגל חברה

תאגיד המעוניין לפתוח בהליך חדלות פירעון נדרש גם הוא להיות בעל זיקה למדינת ישראל ולצבור חובות בסך העולה על 25,000 ₪.

 

לסיכום

הליך פשיטת רגל הוא בין תהליכי הסדרת החובות המוכרים והנפוצים ביותר, כאשר ההליך עצמו מחולק לשתי סוגים עיקריים: פשיטת רגל של אדם פרטי ופשיטת רגל של חברה, כאשר דרישות הזכאות לפתיחת ההליך נוגעות בעיקר לזיקת החייב כלפי מדינת ישראל ולסך החובות שהצטברו.

עורך דין פשיטות רגל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא