נפלת מאופניים בגלל חור בכביש? אולי מגיע לך פיצוי נאה!

בורות בכביש, מדרכות שבורות או עצים עם שורשים בולטים נפוצים בכל רחבי ישראל. מפגעים אלו גורמים לתאונות רבות מידי יום, אשר ניתן היה למנוע אילו הרשות העירונית הייתה עומדת בחובות שלה. מאחר שמחובתה של הרשות העירונית למנוע נזקים אלו, ככל שנפגעתם מנזק שכזה, ייתכן שאתם זכאים לפיצוי נדיב במיוחד מהרשות העירונית.

 

פיצויים מהרשות העירונית

הרשות העירונית מחויבת לדאוג, על פי חוק, לבטיחות המרחב הציבורי. כמובן שהאחריות אינה מוחלטת ולא כל מפגע בדרך יהיה באחריות הרשות העירונית, אך מפגעים רבים הינם בהחלט באחריות העירייה. המשמעות מבחינתכם של אחריות זו היא, כי כאשר אתם נפגעתם עקב אי מילוי האחריות מצד העירייה, אתם תהיו זכאים לפיצויים.

כדי לקבל את הפיצויים, יש להגיש תביעה נזיקית לבית המשפט אשר יפסוק לטובתכם פיצויים. לחלופין, ייתכן שלאחר הגשת התביעה העירייה תילחץ ותעדיף לשלם לכם פיצוי מופחת ולסגור את התביעה. ייתכן בהחלט כי הפשרה תיטיב גם עמכם, שכן תיחסך לכם התדיינות משפטית אורכה ויקרה.

כדי לצלוח תביעות נזיקיות נגד העירייה, יש להגיש אותן באמצעות עורך דין מקצועי המתמחה בתחום סבוך זה. עורך הדין ידע כיצד לנהל את ההליך באופן הטוב ביותר כדי להשיג עבורכם פיצוי מקסימלי. פנו אל עורך דין גיא דויטש עורך דין נזיקי מהמומחים בישראל אשר ישיג עבורכם את הפיצוי המשתלם ביותר.

 

עוולת הרשלנות

כדי לזכות בפיצויים בגין תביעת נזיקין, יש להוכיח התקיימותה של עוולה. העוולה הנפוצה ביותר מכוחה זוכים נפגעים לפיצויים, היא עוולת הרשלנות. במסגרת עוולה זו מוכיח הנפגע כי צד ג' נהג בהתרשלות, דהיינו חרג מסטנדרט ההתנהגות המצופה ממנו וכי הנפגע חווה נזק בעקבות ההתרשלות. נזק, אשר היה על המזיק לצפות מבחינה משפטית.

 

רשלנות מצד העירייה

כאשר העירייה מזניחה מפגע, לא מגדרת בור או יוצרת בעצמה מפגע בטיחותי, הרי שהיא התרשלה. בעבר, ניסתה עיריית ירושלים לטעון בפני בית המשפט כי כאשר מפגע מצוי בשטח זמן רב מחובתם של התושבים להיזהר מפניו ואין היא אחראית לנזק, למצער לא באופן מלא. טענה זו נדחתה, כמובן, מכל וכל. כאשר העירייה מתרשלת, היא תחוב בפיצויים לניזוק.

 

עוולת הפרת חובה חקוקה

עוולה נוספת על בסיסה ניתן להשתית את התביעה היא עוולת הפרת חובה חקוקה. לעירייה הייתה חובה כלפיכם והיא הפרה אותה. נגרם לכם נזק בגין ההפרה ומשך אתם זכאים לפיצויים.

 

לסיום – מורכבות משפטית

על הנייר, הדברים נראים פשוטים וברורים. אלא שבמציאות הוכחת התקיימות העוולות, הוכחת הנזק והוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות הינן סבוכות למדי ודורשות מיומנות משפטית ברמה הגבוהה ביותר. מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, פנו כמה שיותר מהר אל עורך דין נזיקי מוביל בתחום. עורך הדין יעניק לכם ייצוג מקצועי ומעמיק ויסייע לכם בקבלת הפיצויים המגיעים לכם.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא