מתי מגיעים לבדיקת פוליגרף בקייס גירושין

אם אתם חושדים שבן או בת הזוג שלכם בוגדים בכם ואינכם יכולים לחיות עוד עם החשש והדאגה, כדי לאשרר אותה לא משנה מה תהיה התוצאה. הדרך הטובה ביותר לעשות כך היא על ידי בדיקת פוליגרף, כאשר מדובר בבדיקה נפוצה בכל מה שקשור למקרים של מעילה באמון בין בני משפחה וכמובן בין בני זוג. הבגידה לא חייבת להיות פיסית בהכרח, ישנם מקרים שבני זוג מסתירים נוכחות של נכסים או כספים כדי להימנע מחלוקת הכספים של אותם הנכסים במקרים של גירושים.

 

חשוב לדעת לפני הבדיקה

בדיקת פוליגרף במקרה של גירושין, מזמינים באופן פרטי, כמו למשל אצל מכון פוליגרף אמינות ולא מדובר על פרוצדורה שמתבצעת כחלק מחקירה משטרתית, לכן ישנם דברים שצריך לשים לב: הבדיקה צריכה להיות דיסקרטית ומבלי שאף אחד ידע עליה חוץ מהבני זוג. התוצאות לא יכולות להיות מוסטות לשום צד ולכן המכון צריך להיות אמין ואובייקטיבי. מומלץ לבקש מצד שלישי להזמין את הבדיקה עבורכם ככה שתהיו בטוחים שאף אחד מבני הזוג לא משלם "שוחד" כדי להטות את תוצאות הבדיקה.

 

שימוש הבדיקה בבית משפט

בתביעת גירושין, כאשר יש משפט בין אם בבית הדין האזרחי או הרבני, בדיקת פוליגרף יכולה להכריע. הפוליגרף ישמש במשפט ככלי אובייקטיבי שכן שני הצדדים נמצאים במחלוקת ומנסים כל אחד למשוך לצד שלו. בית המשפט מתייחס רק לחוות דעת מקצועית של מכון אמין ומקובל אשר מומחה בבדיקות פוליגרף. אם ברצונכם שהבדיקה תשמש לחוות דעת במשפט יש לשלוח למכון את החלטת בית המשפט המבקשת את הפוליגרף או איזשהו נוסח של 2 הצדדים, יחד עם ההנחיות לבדיקה, כתב הגנה וכתב תביעה.

 

קבילות הפוליגרף בהליכים אזרחיים

כאמור, הפוליגרף לא קביל במשפטים פליליים, אך במשפטים אזרחיים, הבדיקה תהיה קבילה רק אם התקיימו בה 2 תנאים הכרחיים: התנאי הראשון הוא הסכמה של שני הצדדים, להלן 2 בני הזוג, כאשר ההסכמה צריכה להיות בכתב טרם הבדיקה. התנאי השני הוא תוצאות חד משמעיות, כלומר, לפי הבדיקה הייתה בגידה בוודאות. בכפוף לתנאים אלו, בית המשפט האזרחי או הרבני יכול לקבל את הבדיקה, בהתאם לשיקול דעתו.

 

לסיכום

גירושין זה לא דבר קל במיוחד כאשר מקורם בבגידה של אחד מבני הזוג. לפעמים, שאין ברירה, ושני הצדדים מתבצרים כל אחד בעמדתו הוא, יש צורך בכלי אובייקטיבי שיכריע את הכף באופן מוחלט ויכריע לטובת אחד הצדדים. את בדיקת הפוליגרף מבצעים במכון פרטי ובהחלטת שני הצדדים.

בית המשפט רשאי להשתמש בתוצאות כדי להכריע בהתאם לשיקול דעתו, כאשר מדובר גם על בית המשפט האזרחי וגם על בית המשפט הרבני. מומלץ לבצע את הבדיקה במכונים מוסמכים, מקצועיים, אמינים והכי חשוב שיהיו דיסקרטיים ולא ידליפו את התוצאות לאף אחד.

תיק גירושין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא