אילו מסמכים נדרשים להגשת תביעה קטנה?

אם מצאתם עצמכם במצב בו אתם רוצים או נאלצים להגיש תביעה קטנה – המאמר הבא בדיוק בשבילכם. לפני שניגש לבית המשפט, עלינו להבין קודם כמה דברים מהותיים הקשורים לתהליך. כחלק מכל תהליך בירוקרטי, יהיה עלינו להגיש מספר מסמכים בהגשת תביעה קטנה, עליהם נסביר במאמר הבא.

תביעות קטנות יכולות להתקיים בהרבה מקרים, בין השאר – בין אדם לחברו, בין משכיר לשוכר ואפילו במקרים בהם חברה ששילמנו על שירותיה לא עמדה בהתחייבותיה כלפינו. על מנת שנבין אילו מסמכים יהיה עלינו להגיש, עלינו קודם להבין על התהליך של הגשת תביעה קטנה.

 

מה זה תביעה קטנה?

שמה של התביעה – תביעה קטנה, מוגדר כך כי היא אכן קטנה, יחסית לתביעות גדולות יותר שבית המשפט מתמודד איתן. הגודל כמובן הוא ביחס לסכום התביעה, במקרה של תביעות קטנות אכן מדובר בסכומים די נמוכים. תביעה קטנה יכולה להגיע לסכומים של 34,000 שקלים לכל היותר, לפי החוק.

החוק קובע בין השאר, כי תאגיד או חברה אינם יכולים לבצע הגשת תביעה קטנה, מכיוון שתביעה קטנה יכולה להתבצע רק על ידי יחידים. הסיבה לכך היא שסדרי הדין שונים לגמרי במקרים של תביעות קטנות ולעומת תביעות גדולות יותר שבית המשפט מתמודד עמן, לכן מדובר לרוב גם בתהליך קצר בהרבה מתביעות רגילות.

הגשת תביעה קטנה

מהם המסמכים שנצטרך?

כדי להגיש תביעה קטנה, עלינו לוודא שיש בידינו את כל המסמכים הרלוונטים שנצטרך להגשת התביעה. יכול להיות שנצטרך להיעזר בצילומים, הסכמים או חוזים שיחזקו את עמדתנו בהגשת התביעה, חשוב לוודא שהם מצורפים לתביעה מההתחלה כי יש מקרים בהם לא נקבל אישור להגיש את המסמכים לאחר זמן מה.

לדוגמא, במידה ומדובר בסכסוך על תאונת דרכים, מוטב יהיה שנגיש את המסמכים שיחזקו את טענתנו כמו חוות דעת של מוסך/שמאי רכב או צילומי רכב שתיעדו את התאונה.

 

אילו עוד תנאים נדרשים להגשת תביעה קטנה?

על מנת שנוכל להגיש תביעה קטנה יהיה עלינו לעמוד במספר תנאים.

  1. תביעה קטנה יכולה להיות קשורה בנושאים אזרחיים או צרכניים בלבד.
  2. אין להגיש יותר מ – 5 תביעות קטנות בשנה, במידה ונגיש יותר מחמש תביעות בשנה, השופט יוכל להעבירה לבית משפט השלום.
  3. סכום התביעה המקסימלי לא יעלה על סך 34,000 שקלים.

חשוב לוודא שאנו אכן עומדים בתנאים הללו טרם הגשנו את התביעה כדי למנוע מאיתנו מפח נפש ובזבוז זמן מיותר.

לסיכום, כעת אנחנו מבינים יותר על התהליך של תביעות קטנות, ומה נדרש מאיתנו כדי להגיש אותן – בין אם מדובר במסמכים נדרשים שיכולים לחזק את טענותינו ובין אם מדובר בתנאים הנדרשים בהם נצטרך לעמוד כדי להגיש את התביעה. על כל מקרה, מומלץ להיוועץ בעורך דין או באתר אינטרנט המציע הדרכה מקצועית בענייני תביעות קטנות, כך נוכל להבטיח שאנו אכן עושים זאת בחכמה.

הגשת תביעה קטנה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא