מכירת דירה – התהליך המלא

אפשר לחשוב על מספר מצומצם מאוד של אירועים בחייו של אדם בעלי משמעות דומה לאירוע של מכירת דירה. מעבר למשמעויות הכלכליות המובנות, עסקה של מכירת דירה יכולה להשפיע על תחומי חיים רבים. באופן טבעי, ככלל שהעסקה גדולה יותר, גם הסיכונים גדולים יותר, ויש יותר מה להפסיד. כדי להבטיח עסקה מוצלחת, כדאי לעקוב אחר מספר עקרונות חשובים. לשם כך, פרסנו עבורכם את התהליך המלא. 

 

מכירת דירה – מתחילים

הליך תקין של מכירת דירה הוא הליך מושכל, מנוהל ומתכונן היטב. באופן כללי, ההמלצה היא לבצע את התהליך בלווי של גורם מקצועי מיומן, כמו עורך דין מקרקעין יוני לוי וכך להבטיח תכנון נכון של התהליך. ככה או ככה, כל תהליך של מכירת דירה צריך להתחיל בשלושה מהלכים שאי אפשר לוותר עליהם:

 

בדיקת שווי הנכס

הדבר הראשון שתרצו להבין הוא מה שווי השוק של הנכס שלכם. האופן שבו תוכלו לעשות זאת היא באמצעות בדיקה של מחירי דירות בעלות מאפיינים דומים באזור בו הנכס ממוקם.

 

ליטוש הדירה לקראת מכירה

לאחר בדיקת השווי, תצטרכו לבצע ליטוש לדירה ולהכין אותה למכירה. אם קיימות תקלות כלשהן, תיקונים שצריך לבצע, שינויים קוסמטיים או למעשה כל צעד שיכול להעלות את שווי הנכס – זה הזמן לעשות זאת.

 

פרסום ושיווק הדירה

הבנתם מה שווי הנכס, עשיתם את הליטושים האחרונים כדי להביא את הדירה לרמת גימור מושלמת – הגיע הזמן לפרסם. כדאי להשתמש בכמה שיותר פלטפורמות שיווק לרבות מודעות באתרי יד 2, רשתות חברתיות, שילוט חיצוני, מודעות בעיתון ועוד. חשוב להבהיר, את שלב הפרסום יש לבצע אך ורק לאחר שאתם משוכנעים שאתם רוצים למכור את הנכס.

פרסום מוקדם כשהם לא בטוחים עלול לפגוע בסיכויים שלכם למכור את הדירה במחיר המקסימלי, שכן הרוכשים הרציניים ביותר נוטים לפנות מיד עם פרסום הדירה.

 

נוסח טאבו עדכני

השלב הבא יהיה הוצאת נוסח טאבו עדכני. לשם כך, בדקו אם הנכס שלכם רשום בלשכת רישום המקרקעין והפיקו נוסח טאבו עדכני. חשוב לעשות זאת כדי לוודא שלא קיימות בעיות מנהליות עם הדירה ועם זכויות ההחזקה עליה. בדיקה מוקדמת תחסוך לכם עוגמת נפש בהמשך

 

תכנון מס

מי שכבר מכר דירה בעברו, יודע שמס עבור מכירת דירה יכול לנגוס בנתח משמעותי מהרווח שהופק ממכירת הדירה. כדי למנוע מצב של תשלום גבוה של מס שבח, יש לבצע תכנון מס מדוקדק באמצעות גורם מקצועי. באופן הזה, תוכלו לחסוך עלויות רבות ולהנות מחלק גדול כד כמה שניתן מהרווחים עבור המכירה.

 

לסיכום – אל תמהרו ובצעו עסקה מושלמת

כדי להבטיח עסקה בעלת רווחים מקסימלית, חשוב לעבור תהליך מדוקדק ומתוכנן מראש. כמו כן, גורם מקצועי מיומן יכול להקל מאוד על התהליך ולקדם עסקה נהדרת. בהצלחה!

מכירת דירה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא