מה עו"ד צריך לעשות על מנת להפוך לנוטריון

לא פעם אנחנו שומעים אנשים שמשתפים אותנו כי הם צריכים ללכת אל נוטריון בלבד ולא אל עורך דין. הדבר גורם לנו להבין שיש חוסר ידע מעמיק בתחום. שכן, אם הם היו יודעים מיהו נוטריון ומה הוא היה רגע לפני שקיבל את התואר הנכסף, הם לא היו מתנסחים באופן שגוי שכזה. מדריך זה יציג בפניכם את כל הדברים שעורך דין צריך לעשות כדי להפוך לנוטריון. כך שתוכלו להכיר את הנושא באופן מעמיק ולהימנע מטעויות.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים שאפשרו לנו לשמוע את כל הפרטים החשובים אודות ההליך הארוך שכל עורך דין צריך לעבור כדי להיות נוטריון. יש לנו מידע מעמיק בנושא. שכן, אנו עוסקים בכתיבת תוכן על נושאים משפטיים באופן יום יומי. אך הפעם, היה חשוב לנו לפגוש את אלו שעברו את ההליך כדי לשמוע מקרוב כמה זמן זה לקח להם, מה הם היו צריכים לעשות ובאילו תנאים הם היו צריכים לעמוד. הישארו אתנו ותגלו גם כן את כל הפרטים.

 

ישנם תנאי סף לצורך הפיכת עורך דין לנוטריון

אם יצא לכם לעבור ליד שלט של נוטריון באור יהודה או תל אביב, אתם וודאי ראיתם שלצד שמו של הנוטריון מופיע גם התואר "עורך דין". שכן, כדי שעורך דין יהפוך לנוטריון הוא צריך קודם לעבוד בתחום במשך 10 שנים לפחות (זו הסיבה שרבים לא מוותרים על התואר הראשון והנכבד שקיבלו).

 

מהם תנאי הסף שדרושים להפיכת עורך דין לנוטריון?

בנוסף לניסיון בתחום, עורך הדין צריך לעמוד בתנאים הבאים:

  • עליו להיות עצמאי ולא שכיר
  • עליו להיות נקי מעבירות פליליות
  • צריך להיות תושב ישראל או אזרח המדינה
  • צריך להיות כשיר מבחינה פיזית ומנטלית

 

ועדת הנוטריונים

ההליך לא נגמר כאן. שכן, מסתבר שעורך דין צריך גם לעבור וועדה שתקבע שהוא אכן עומד בתנאי הסף שצוינו לעיל. הוועדה דנה בכל פעם בנוטריון אחד והיא שולחת בסיום הוועדה את תגובתה. במידה והוועדה בוחרת שלא לאשר את בקשתו של עורך דין להסמכה כנוטריון, הוא יכול להגיב תוך 30 יום מרגע ההחלטה.

 

כללי אתיקה

ישנם כללי אתיקה שהנוטריונים צריכים לעמוד בהם. למשל, הנוטריון צריך להחזיק בכללי סודיות נוקשים מאוד. שכן, הוא חשוף אל פרטים אישיים מסווגים מתחומים שונים. במידה והנוטריון לא ישמור על כללים אלו, הוא עשוי לאבד את מעמדו כנוטריון. בנוסף, הנוטריון חייב לוודא כי האדם שעומד מול הוא דובר אמת ולא שקר. עליו לסרב במידה וישנו חשש לאמינות לקויה מצד לקוח.

 

לסיום

עד כאן כל השלבים שעורך דין צריך לעבור כדי להפוך בסופו של דבר לנוטריון. כעת, כשידועים לכם כל הפרטים הללו, תוכלו להבדיל בין השניים בקלות.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את