מה לעשות במקרה של אי הסכמה לגירושין

בזמן ההכנות לחתונה הדבר האחרון שנחשוב עליו יהיה גירושים, ולכן הסדרת הנושא בין בני הזוג לא תעלה על הפרק בשלב חשוב זה.

כמובן שהציפייה והרצון הוא להישאר נשואים, אך מה קורה אם זה פשוט לא עובד, ואחד מבני הזוג מתעקש ולא מוכן לוותר על הנישואים ולהסכים להתגרש?

ישנן כמה עילות אשר בהוכחת קיומן באמצעות עורך דין גירושין תוכלו להבטיח את הגירושים.

 

מהי הבעיה?

באופן מפתיע, גם כיום, סיבות כדוגמת חוסר התאמה בין בני הזוג או רצון לא להישאר במערכת היחסים אינם נחשבים כעילות מספקות לביטול הנישואים לפי הדין העברי. ולכן, יש לספק לבית המשפט עילות מבוססות. אלו מחולקות לשני סוגים: עילות סובייקטיביות הנוגעות להתנהגות הצד השני, ועילות אובייקטיביות הקשורות לסבל שאחד הצדדים מסב לשני.

 

עילות אובייקטיביות

אלו לרוב יהיו קשורות לאי קיום של מצוות הדת להתרבות, כך לדוגמה: עקרות של הצד השני, בעיה בריאותית של הצד השני שלא מאפשרת קיום יחסי מין וכו'. במצב זה, יהיה על הצד המעוניין בפירוק הנישואים להוכיח כי אין פתרון פסיכולוגי או רפואי לעניין או רצון להשתמש בפתרון וכי לא נודע על כך טרם הנישואים. חשוב לציין כי העילה תקפה רק במקרה שלצד המבקש להתגרש אין ילדים.

 

עילות סובייקטיביות

עילות אלו קשורות בבחירה של הצד השני להתנהגות מסוימת הפוגעת בצד השני. כך לדוגמה: בגידה, התנהגות חריגה של הצד השני הכוללת: אלימות, התמכרות לסמים, אלכוהוליזם וכד'.  עילה סובייקטיבית נוספת הינה הכשלה של אמונה דתית כדוגמת אי הסכמה לשמירת כשרות.

 

עילת המעבר לחו"ל

במידה ואחד מבני הזוג בוחר לשנות את מגוריו לחו"ל, או שקיימת התניה של המשך קשר הנישואים במעבר שכזה – הדבר נחשב לעילה לגירושים עבור שני הצדדים.

 

כמה עילות כדאי להציג בבית המשפט?

בהגעה לבית המשפט לצורך הצגת הוכחות לגירושים כדאי יהיה להציג כמה שיותר הוכחות לעילות גירושין, שכן לא תמיד כולן יתקבלו ומספיק אחת בשביל לאשר את הגירושין. ולכן, באמצעות מספר עילות תוכלו להבטיח את קבלת האישור.

 

עילות מזיקות, יש דבר כזה?

אכן ישנן עילות שעשויות להזיק ועל כן כדאי להימנע מהן. דוגמאות לכך הינן עילות אשר סותרות זו את זו, או לחילופין עילות שעשויות לפגוע בעתיד של הצד שמבקש להתגרש (כמו רצון להתחתן עם האדם עימו אותו צד בגד).

 

איך מתחילים?

כאמור, יש להציג הוכחות לכל עילה אותה רוצים לטעון. לכך, חשוב לפנות לעורך דין גירושין שידע להכווין ולהנחות בנושא. רצוי לפנות לעורך דין המתאים כדוגמת עורך דין גירושין בירושלים אם מתגוררים באזור זה.

 

לסיכום

אי הסכמה לגירושין אינה מהווה החלטה סופית – קיימות עילות מגוונות בכדי לאשר את הגירושין. ובכדי להוכיחן בצורה שתהיה קבילה בבית המשפט, כדאי ורצוי לפנות לעורך דין גירושין שמתמחה בנושא ויבטיח לכם את קבלת אישור גירושין.

אנשים אזוקים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא