מה הוא תהליך הקפאת תהליכים?

אם חברה הגיעה חלילה למצב בו היא אינה יכולה לעמוד בחובות שלה ולשלם אותם עבור הנושים והספקים להם היא חייבת, הו אז היא נאלצת להשתמש בפתרון של חדלות פירעון אשר מאפשר לה לצאת מן הבוץ הכלכלי אליה היא נקלעה. השלב הראשון בשלב חדלות הפירעון, נקרא תהליך הקפאת תהליכים, ובו יעסוק המדריך המקצועי שלפניכם.

 

מהן האופציות לחברה שעומדת לפני חדלות פירעון?

על חברה שעומדת על סף פשיטת רגל, לפנות לעורך דין כספי על מנת לבחור באפשרות המתאימה לה. האופציה הראשונה שעומדת לרשות חברה כזו, היא לסגור את החברה, לפרק אותה ולהחזיר את כל העובדים הביתה. אך האופציה השנייה היא אופטימית יותר, בעזרתה ניתן להקפיא תהליכים, כך שהיא תוכל להגיע למוצא אשר יציל את החברה, אם על ידי משקיע פוטנציאלי שיגאל אותה מן החובות וישמור על המוניטין שלה, ואם על ידי הסדרים ומגעים עם כלל הנושים.

עורך דין כספי

מה כולל תהליך הקפאת התהליכים מצד החברה?

כאשר חברה מבצעת הקפאת תהליכים, היא מקבלת אפשרות של פשרה מן הנושים, כך שבמשך כתשעה חודשים הם לא יפעלו עבור גביית החובות שלהם. במקביל, באותו הזמן של הקפאת התהליכים, החברה יכולה להמשיך להיות מופעלת, להמשיך בשירותיה או במכירת מוצריה וכך להמשיך להעסיק עובדים ולהכניס כספים לחברה.

 

הסיכון בהקפאת תהליכים

מצד אחד הקפאת התהליכים נותנת עבור החברה שעומדת לפני חדלות פירעון, הזדמנות חד פעמית להשתקם מהחובות שלה ולצאת מן המצב הביש אליו היא נקלעה. אך מצד שני, על פי החוק, אם אחד הנושים מחליט כי הוא נפגע מתהליך הקפאת התהליכים של החברה, הוא עלול להשיג על כך ולפנות לבית המשפט, שעלול לקבל את טענותיו ולגרום להפסקת ההליך.

 

מתי תהליך הקפאת תהליכים אכן יכול לסייע לחברה?

אם החברה עומדת לפני התפרקות טוטאלית, ואין לה באמת סיכוי נראה לעין, אין עניין למרוח את הזמן ולהוביל למשבר כפול שרק ילך והידרדר. אך אם החברה תהיה מסוגלת על פי דרך הטבע להשתקם ולצאת מן המצב העגום והחובות אליהם היא נקלעה בעזרת תהליך הקפאת התהליכים, בדרך כלל בית המשפט יאשר את ההליך.

עורך דין כספי

מי אחראי על תהליך הקפאת תהליכים

עורך דין מקצועי אשר ייצג את החברה, הוא זה שאחראי על ההוצאה לאור של תהליך הקפאת התהליכים לאחר הסדר עם כלל הנושים, ותהליך פשרה מדוקדק שמאושר על ידי בית המשפט. רק לאחר אישור שופט על צו הקפאת התהליכים, תוכל החברה לממש את זכותה ולנסות להשתקם בזמן שהוקצב עבורה לשם כך.

 

לסיכום

תהליך הקפאת תהליכים, מיועד עבור חברה שעומדת רגע אחד לפני חדלות פירעון, הוא מעוניינת לנסות למטב את הסיכויים שבשטח ולשקם את החברה במגוון אמצעים. כדי לאשר את הקפאת התהליכים נדרשים אישורים מן הנושים או בעלי המניות של החברה וכן נדרש אישור מבית המשפט.

עורך דין כספי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא