מהן הסיבות להתייעץ עם עו"ד תעבורה מקצועי

כולנו מכירים בכלליות את המושג עו"ד וכי משרתו נועדה לסייע לנו במגוון תחומים במסגרת תביעות משפטיות, אבל גם מחוצה להן.

אבל, רבים לא מודעים לחשיבות של ההתמחויות השונות שיש לעורכי דין בעת ההגנה עלינו בתיקים חשובים, שעלולים לקבוע את סדר יומינו מאותה עת.

לכן, במידה ומדובר בתאונות או עבירות הקשורות לתעבורה, עו"ד תעבורה הוא הכתובת.

עו"ד תעבורה אמנם יודע היטב את מערכת החוק והמשפט באופן כללי, אך יש לו התמחות מדויקת וספציפית יותר לתחום התעבורה. ההתמחות הזו מאפשרת לו לדעת באופן מעמיק ביותר כל חוק ובכך היא מקנה לו הכוח לסייע לכל אדם אשר נקלע לצרה בתחום התעבורה, בין אם הוא עבר על החוק, או לחילופין נפגע על ידי עבירה של מישהו אחר. אז בואו נבין יחד באילו מקרים נוכל בכלל לפנות אל עו"ד תעבורה.

 

עבירות תנועה

ראשית עלינו לבסס היטב מהי המשמעות של עבירת תנועה. עבירת תנועה נחלקת לשתיים: קלה או חמורה, אך בשני המקרים מדובר בעבירה פלילית. בדיוק בגלל זה צריך להיכנס לתמונה מהרגע הראשון עורך דין תעבורה. רישום פלילי כלשהו עלול להוות אות קין על המשך החיים שלנו ולכן לא משנה מהי חומרת המקרה, בין אם עשינו עקיפה לא חוקית, או תאונה עם נזקים חמורים, חשוב שעו"ד יוכל לסייע לנו בהסרת הרישום.

לצד הרישום עצמו, קריטי מאד שעו"ד יוכל להגן עלינו בבית משפט, במידה ועשינו עבירה חמורה. עבירה חמורה היא לרוב כזו שגובה נזקים גבוהים אובדן חיי אדם ולכן מאד סביר שנישפט על כך. היות ואנחנו לא מכירים היטב את החוק, עו"ד תעבורה הוא הכתובת.

 

תאונות דרכים

לצערנו תאונות דרכים, שלעיתים רבות הן תוצאה של עבירות תנועה, הן נפוצות מאד. במקרה שכזה, בין אם היינו הנפגעים או הפוגעים, אנחנו צריכים עו"ד. במידה ופגעו בנו, מגיעים לנו במרבית המקרים פיצויים הולמים מחברות הביטוח ולעיתים זה אף הולם לתבוע את הפוגע. על מנת להוכיח את הטענה שלנו בבית משפט יש להיעזר בעו"ד תעבורה. אם אנחנו הפוגעים, אז הדין כאן דומה למה שכבר תיארנו במסגרת עבירות תנועה.

 

דו"חות וערעורים

לבסוף, פעמים רבות נוכל לקבל דו"חות לא כהוגן, או אפילו ללא עבירה בפועל. על מנת שנוכל לבטלן ולהוכיח את עמדתנו בפני הרשות הקונסת חשוב להיעזר בעו"ד. דבר זה לרוב מתרחש מחוץ לכותלי בית המשפט והעו"ד מסייע לנו להבין את החוק ולהוכיח את צדקתנו.

 

לסיכום

עו"ד תעבורה הוא עו"ד המתמחה באופן אקסקלוסיבי בכל החוקים והתקנות בתחום התעבורה. נוכל לפנות אליו במקרים של תאונות בהן נפגענו ואנו דורשים פיצויים, במקרים בהם עשינו עבירה או תאונה וכעת אנו עומדים למשפט ואפילו במקרים בהם נרצה לערער על דו"ח.

 

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא