מהם התנאים להגשת תביעה קטנה?

אם אתם מתמודדים עם מקרה בו ברצונכם להגיש תביעה קטנה – המאמר הבא בדיוק בשבילכם. לפני שאנו ניגשים לבית המשפט, עלינו להבין האם המקרה שלנו אכן עומד בתנאים הנדרשים וכמובן נרצה לדעת איך עושים את זה נכון.

תביעות קטנות יכולות להתקיים בין אדם לחברו, בין שוכר למשכיר וגם אל מול חברה שלא עמדה בתנאי ההתחייבות שלה כלפינו. כדי שנבין מה האפשרויות המשפטיות העומדות בפנינו במקרים שכאלה, עלינו להבין מספר דברים מהותיים על תביעות קטנות – כל התשובות לכך במאמר הבא.

 

מהי תביעה קטנה?

תביעה קטנה נקראת כפי שהיא נקראת מכיוון שהיא אכן נחשבת ל – "קטנה". היחס לגודלה כמובן מתייחס לסכום התביעה, שבמקרה זה יהיה נמוך יחסית. על פי החוק הסכום הגבוה ביותר שיכול להיתבע מאדם בתביעה קטנה יעמוד על סך 34,600 ש"ח לכל היותר.

בנוסף, חשוב לציין כי אין באפשרותו של תאגיד או חברה להגיש תביעה קטנה, שכן היא יכולה להתבצע רק על ידי אדם יחיד. הסיבה לכך היא שבמקרים של תביעה קטנה סדרי הדין שונים לחלוטין מאלו של תביעות גדולות יותר, לכן התהליך שלה בדרך כלל יהיה גם קצר יותר.

הנושאים שבגינם ניתן להגיש תביעה קטנה רבים ושונים, ויכולים לגעת במקרים רבים גם כן – בין אם מדובר בסכסוך בין שוכר ומשכיר ובין אם מדובר בתביעה כנגד חברת תעופה, ניתן יהיה לטפל במקרים אלה בבית המשפט לתביעות קטנות. חשוב להיעזר ולחפש מדריך תביעות קטנות קודם לכן.

 

מהם התנאים הנדרשים?

על מנת שנוכל להגיש תביעה קטנה, עלינו לעמוד בתנאים הבאים –

  • התביעה צריכה להיות קשורה בנושא אזרחי/צרכני בלבד.
  • התביעה צריכה להיות לכל היותר התביעה החמישית במספר שהוגשה על ידינו בשנה החולפת, במידה והגשנו יותר מ – 5 תביעות בשנה האחרונה, השופט יהיה רשאי "לוותר" עליה ולהעבירה לבית משפט השלום.
  • סכום התביעה לא יעלה על סך של 34,600 שקלים.

כפי שציינו קודם – התביעה יכולה להתבצע רק על ידי אדם יחיד ואינה יכולה להתבצע על ידי חברה גדולה או תאגיד, אולם חשוב לציין כי אדם בהחלט יכול לתבוע תביעה קטנה מחברה או תאגיד.

 

איך מגישים תביעה קטנה?

ראשית עלינו לדאוג שיש ברשותנו את כל המסמכים הנדרשים להגשת תביעה קטנה. בין אם מדובר בצילומים, חוזים או הסכמים – עלינו לוודא שאנו מצרפים אותם להגשת התביעה עצמה. במידה ומדובר בסכסוך שנוצר במקרה של תאונת דרכים לדוגמא, כדאי שיהיה לנו מסמכים שיחזקו את טענותינו כמו צילומי רכב או חוות דעת של שמאי רכב.

לסיכום, מומלץ כן להיוועץ בעורך דין או באתרי האינטרנט השונים שמציעים הדרכה מקצועית בנושאים של תביעות קטנות, כך שנבטיח סיכויים גבוהים יותר בהגשת התביעה שלנו.

חוֹק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא