מהם השלבים המדויקים לתהליך גירושין תקין

גירושים נתפסים בעיני רוב הציבור כדבר רע ואף כחוויה מכאיבה ושלילית.

אולם, לא תמיד הליך גירושין חייב להיות מלווה בתככים ומזימות.

אז אם גם אתם עומדים בפני הליך גירושין – כדאי שתשימו לב למספר שלבים שיוכלו להבטיח לכם הליך גירושין תקין.

 

שלב ראשון – פניה להליך גישור לפני פניה לבית המשפט

תיקי גירושין רבים מגיעים לבית המשפט לאחר ריבים מכוערים וסכסוכים לא פשוטים. פעמים רבות ראינו ושמענו לא פשוטים שהראו על מלחמות בין זוגות שהגיעו לפסים אישיים וגרמו כאב וצער לשני למשפחה כולה. כדאי לשים לב שהדבר לא חייב להיות כך. השלב הראשון בהליך גישור גירושין בנס ציונה ניתן לניהול גם בדרכים אחרות. הליך גישור מאפשר לטפל בכל תיק גירושין מנקודת מבט "טיפולית" ולא משפטית. היתרון בכך הוא האפשרות להגיע לתוצאה טובה יותר בשלב הבא שיגיע והוא הסכם הגירושין עצמו ואף להשפיע באופן חיובי על טיב הקשר בין הצדדים. תמיד מומלץ להימנע ממלחמות משפטיות ולמצות את כל האפשרויות העומדות בפניכם כמו גישור שמעודד שיתוף פעולה בין הצדדים.

 

במה כרוך הליך הגישור?

כאשר זוג מחליט להתגרש, הם לרוב מגיעים בשלב הראשון להליך הגירושין לחדר הגישור שבו הצדדים מנסים להבין את רצונם האישי והזוגי לגבי ההחלטה אם להמשיך לחיות יחד. הפגישה הראשונה עוזרת במידת מה להבין אם הזוג ממשיך מכאן להליך גירושין, טיפול זוגי או טיפול נפרד של כל אחד מהצדדים. ההליך נעשה בשיתוף עם מטפל שתפקידו להקשיב לקשיים ולחששות של בני הזוג ולתת תמיכה רגשית ומשפטית להליך.

 

הסכם הגירושין

לאחר שהליך הגישור הסתיים. הצדיים עשויים לפנות לשלב הבא בהליך והוא חתימה על הסכם הגירושין. בסכם זה הצדדים חותמים על חוזה מפורט ככל האפשר שבו ייקבעו רוב התרחישים האפשריים לחייהם החדשים של הזוג כגרושים. לאחר הסיכום והחתימה, ההסכם מובא לאישור בפני בית המשפט או בית הדין הרבני. במידה וקיים הסכם המוכן מראש ועליו הסכימו שני הצדדים, הדבר חוסך באופן משמעותי את הכאב והסבל הכרוך בהליך משפטי שמנוהל מתוך מאבקי כוחות. באופן זה, ההסכם לא הופך להיות המטרה אלא רק המוצר הסופי. הדבר החשוב ביותר שהצדדים מרוויחים מהליך זה הוא הכלים שרכשו והיכולת שלהם לפתור את הבעיות בעצמם, ליצור שיח בריא אחד עם השני ולוותר על המלחמות ארוכות השנים והיקרות בבית המשפט.

 

לסיכום

הליך גירושין אינו הליך פשוט וכרוך בקושי נפשי רב, עם זאת, כדאי לזכור שבידכם היכולת לבחור כיצד תחוו את הליך הגירושין. הליך גישור הוא כלי חשוב ביותר להצלחת ההליך והגעה להסכם הגירושין בצורה הקצרה והקלה ביותר שכרוכה בהליך. זכרו שמדובר בהליך שיקבע כיצד יראו היחסים בינכם וכלפי ילדכם בטווח הרחוק. לכן, כדאי שתחתרו להסכמה ושיתוף פעולה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר מבלי להיקלע להליכים משפטיים ארוכים. כך תוכלו לחסוך מעצמכם וממשפחתכם כאב, זמן וכסף.

פטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא