מהי תביעה לגמלת סיעוד?

מצבים רפואיים רבים (לרבות זקנה) עלולים להביא למצב סיעודי בו אדם לא יכול לתפקד בצורה עצמאית ונדרש לסיוע סיעודי. במקרים כאלה בו אדם מגיע למצב סיעודי, יוכל להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד. אז מהי תביעה לגמלת סיעוד ומה נדרש על מנת להגיש את התביעה?

 

מהו מצב סיעודי?

מצב סיעודי הינו מצב בו אדם לא מצליח לתפקד בצורה עצמאית בכל הקשור בהתנהלות יום יומית סדירה. המצב הסיעודי יכול לנבוע מסיבות שונות לרבות: תאונת דרכים, מחלה קשה והזדקנות.

מצב סיעודי הינו מצב שלא מאפשר לאדם להתנהל בצורה תקינה בחייו ולכן נדרש עבורו סיוע יום יומי צמוד. אדם אשר יש לו ביטוח סיעודי יוכל במצבים כאלה להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד על ידי עו"ד תביעות ביטוח סיעודי.

 

מהי תביעה לגמלת סיעוד?

תביעה לגמלת סיעוד היא תביעה כנגד קופת החולים או חברת הביטוח, לפיה תובע המטופל שהגיע למצב סיעודי קצבה חודשית לכיסוי עלויות מצבו הרפואי. היות ומצב סיעודי מצריך טיפולים רבים ויכול לעלות לא מעט, מטרת הקצבה היא לסייע לאותו מטופל שנמצא במצב סיעודי לשלם את העלויות הכרוכות במצבו. הקצבה מגולמת בסכום כסף חודשי אשר נכנס בכל חודש לחשבונו של המטופל או של האפוטרופוס על המטופל ומטרתה לסייע למטופל עצמו.

 

מהם הקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד?

הקריטריונים הנקבעים לקבלת גמלת סיעוד הינם קריטריונים הנוגעים להתנהלות יום יומית של אותו אדם התובע את הקצבה. מטרתם לבחון האם מסוגל התובע להתנהל בצורה עצמאית בכל הקשור לאורח חיים נורמטיבי. הקריטריונים הנבחנים בתביעה לקבלת גמלת סיעוד הם: היכולת של התובע להתרחץ בצורה עצמאי, יכולתו של התובע להתלבש בעצמו, יכולותיו של התובע לאכול ולשתות בצורה עצמאית, היכולת של התובע להישכב ולהיעמד בעצמו, יכולותיו של התובע לנוע ממקום למקום ולהתנייד בצורה עצמאית, ויכולותיו של התובע לשלוט בסוגריו.

במידה והוכח כי בעל מוגבלות בביצוע חלק או כלל המשימות הכלולות בקריטריונים, יוכל לקבל התובע קצבה סיעודית. יש לקחת בחשבון כי מצב סיעודי עלול להחמיר ואז ניתן לתבוע בגין החמרה במצב סיעודי ולבקש הגדלה של הגמלה.

 

מה צריך להגשת תביעה לגמלת סיעוד?

ראשית, על מנת לקבל גמלת סיעוד יש לוודא כי קיים ביטוח סיעודי עבור המטופל. ללא ביטוח סיעודי שנקבע מראש, לא ניתן לקבל את גמלת הסיעוד. על מנת להגיש את התביעה יש צורך בהמצאת מסמכים והוכחות למצב הסיעודי המדובר.

יש להגיש אבחון מטעם רופא מוסמך המתאר את מצב המטופל, וכן להגיש המלצות מטעם רופאים נוספים, אנשי מקצוע בתחום הסיעוד וכן אנשי מקצוע מתחום הרווחה.

מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בחום תביעות ביטוח סיעודי. עורך דין מקצועי יסייע באיסוף ההמלצות והמסמכים הנדרשים ויגביר את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה ולקבל את גמלת הסיעוד.

תביעה לגמלת סיעוד

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא