מהי גמלת ניידות ומי זכאי לה?

היכולת שלנו להתנייד נראית לנו כמו דבר מובן מאליו, אולם אלו מביננו שנולדו עם ליקויים ברגליים או נפגעו במהלך חייהם, יוכלו לספר לנו שאין מושג כזה של "מובן מאליו" וכל יכולת שלנו היא מתנה פלאית שיש להודות עליה.

מדינת ישראל כמדינה סוציאלית הדואגת לרווחת אזרחיה, רואה חובה להעניק סיוע לתושבים המתקשים להתנייד בכוחות רגליהם, וכן נותנת לזכאים גמלת ניידות.

מהי גמלת ניידות ומי זכאי לה? הכתבה הזו עומדת להתמודד עם השאלות האלו.

 

עומדים על הרגליים עם גמלת ניידות

כדי להעניק סיוע לבוגרים וילדים הסובלים מסוגי ליקויים שונים ברגליהם המגבילים בניידות, ניתנת להם

גמלת ניידות הכוללת הטבות שונות. הגמלה מוענקת במטרה לעזור למתקשים בניידות להשתלב היטב בקהילה ולהל חיים תקינים באופן עצמאי. הגוף המשלם את הקצבה הינו משרד האוצר על פי הסכם שנחתם בינו לבין המוסד לביטוח הלאומי. יש לדעת כי לכל הטבה ישנם תנאי זכאות ספציפיים.

 

האם אתם זכאים לגמלת ניידות? רשימת התנאים

כדי לקבל זכאות לגמלה יש לענות על מספר תנאים:

  • על מבקש הגמלה להיות תושב ישראל הנמצא בישראל. (בסיטואציות מסוימות ייבחן המשך הזכאות למקבל גמלה השוהה בחו"ל).
  • גיל מבקש הגמלה צריך להיות בין 3 שנים ועד לגיל פרישה. אלא אם כן:
  1. שני אחים או יותר המתגוררים באותה דירה ונקבעו להם מעל 80% מוגבלות בניידות, יהיו רשאים לקבלת הקצבה גם אם לא מלאו להם 3 שנים עדיין.
  2. ישנם מקרים מסוימים בהם גם לאחר גיל פרשה רשאי המקבל להמשיך בזכאות לקבלת גמלת ניידות.
  • על מבקש הגמלה לקבל קביעה מאת ועדה רפואית של משרד הבריאות כי יש לו אחוזי מוגבלות בניידות לצמיתות, כתוצאה מליקויים ברגליו. באם יש לו רישיון נהיגה בתוקף, תנאי הסף הוא לפחות 40% מוגבלות בניידות, ואם אין לו רישיון נהיגה בתוקף, אך יש לו מורשה נהיגה שמסיע אותו, תנאי הסף הוא 60% לפחות.

 

מה לגבי הזכאים לקצבת שירותים מיוחדים?

באם מוגבל הניידות זכאי גם לקבלת קצבת שירותים מיוחדים וגם לגמלת ניידות עליו לבחור באחת משתי האופציות, אלא אם כן, הוא זכאי לקצבת שירותים מיוחדים בשיעור 100%, נקבעו לו 100% מוגבלות בניידות או שוועדה הרפואית קבעה כי הוא נדרש לכיסא גלגלים והוא אכן עושה בו שימוש.

 

גמלת ילד נכה

הזכאים לגמלת ניידות בנוסף לגמלת ילד נכה יידרשו לבחור בין האפשרויות אלא אם כן נקבעו להם מטעם הועדה הרפאית 80% לפחות של מוגבלות בניידות, או שנקבע כי הם נדרשים לכיסא גלגלים והם אכן משתמשים בו.

 

כך תבדקו את זכאותכם במחשבון הביטוח הלאומי

באתר ביטוח לאומי מוגש לכם מחשבון עזר לחישוב הזכאות להטבות שונות במסגרת גמלת הניידות. אם אתם או אחד ממכריכם זכאים לגמלה, חשוב שתנצלו כל הטבה שמגיעה לכם ביושר.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את