למה כל בעל עסק חייב שיהיה לו עו"ד מקצועי לעסקים

לא פעם בעלי עסקים לא שוכרים את שירותיו של עורך דין לעסקים ומזלזלם בחשיבותו, ונקלעים לבעיות עם לקוחות, ספקים או עובדים. למה כל בעל עסק חייב שיהיה לו עו"ד מקצועי לעסקים? קדימה, בואו נתחיל.

 

הקדמה

כל עסק עלול להיקלע לוויכוחים או בעיות מול לקוחות העסק, ספקיו או עובדיו. עורך דין לעסקים יסייע לבעלי העסקים להתמודד עם בעיות שצצות, חוקים ותקנות אשר עלולים להוביל לקנסות, ולערכאות משפטיות. במאמר הבא נפרט למה כל בעל עסק חייב שיהיה לו עו"ד מקצועי לעסקים.

 

עריכת הסכמים וחוזים

עורך דין לעסקים מומחה בתחום, יסייע לבעל העסק לערוך חוזה אשר מתאים לכל סיטואציה, לרבות חוזה עם ספקים, לקוחות, ניסוחי הזמנות עבודה, הצעות מחיר, וכן עריכת חוזה מסחרי מול שותפים ועוד.

בעלי עסקים אשר אינם משקיעים בעריכת חוזים מתאימים, ועושים זאת ללא סיוע של עורך דין לעסקים המתמחה במשפט מסחרי, עלולים למצוא עצמם במצבי אסון, בהם הן אינם יקבלו את התשלומים המגיעים להם. כמו כן, עריכת חוזים שאינם מתאימים, עלולים להוביל לתביעות כאלו ואחרות הן מצד הלקוחות והן מצד העובדים.

 

עריכת הסכם מייסדים, שותפים ומשקיעים

עורך דין לעסקים יוכל לערוך עבור בעל העסק הסכם מייסדים, אשר קובע ומגדיר את מערכת היחסים והקשים בין השותפים או בין בעלי המניות. כמו כן, ההסכם קובע את חברי הדירקטוריון, זכויות חתימה על חשבונות ועוד.

מלבד עריכת הסכם מייסדים, עורך דין לעסקים יוכל לערוך הסכם שותפים אשר מגדיר את היחסים בשותפות, אשר יסייע למנוע וויכוחים בין השותפים.

עוד הסכם אותו יוכל לערוך עורך הדין הוא הסכם משקיעים, הסכם אשר רלוונטי בעיקר לעסקים אשר נעזרים במשקיעים חיצוניים לשם הפיתוח. הסכם משקיעים יסדיר את תזרים ההון על ידי המשקיעים, המניות שיוקצו, אחוזי השליטה ועוד.

 

סכסוך מסחרי וייצוג משפטי

לא מעט עסקים מגיעים לבית משפט בעקבות סכסכוך מסחרי או כספי. במקרים אלו, ישנה חשיבות רבה להיעזר בשירותיו של עורך דין מסחרי מקצועי ומנוסה בתחום, על מנת שיסייע בייצוג בבית המשפט, וכן יסייע לבעל העסק בניהול הסיטואציה המורכבת, וימנע גרימת נזקים לעסק.

 

עיקרי הדברים – למה כל בעל עסק חייב שיהיה לו עו"ד מקצועי לעסקים

בעלי עסקים רבים אינם מבינים את החשיבות של עו"ד מקצועי לעסקים, ועלולים למצוא עצמם בבעיות רבות. כל בעל עסק חייב שיהיה לו עו"ד מקצועי לעסקים על מנת להתמודד מול לקוחות, ספקים ועובדים. עורך דין לעסקים יוכל לסייע לעסק לערוך חוזים והסכמים שונים, לרבות הסכמי עבודה ותשלומים, הסכם מייסדים, שותפים ומשקיעים, וכן  יסייע בסכסוכים מסחריים ובייצוג בבית המשפט. בשורה התחתונה, עורך דין מקצועי לעסקים משליט סדר בעסק, פותר בעיות, ומונע סכסוכים וויכוחים וקנסות.

פסיקה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא