למה כדאי להיעזר בעורך דין ברכישת דירה

רכישת דירה היא עסקה בה נדרש הרוכש להפקיד את כל חסכונותיו, לצד התחייבות למשך עשרות שנים להחזר הלוואת משכנתא, בהסכם מכר של דירה בה הוא חפץ לגור כבעלים.

מדובר בעסקה כה מהותית בחייו של הקונה, וההשלכות של טיפול פזיז ונמהר בהליך הרכישה עשוי לגרור הפסדים כבדים ועוגמת נפש.

על מנת לרכוש דירה בצורה בטוחה, יש לעשות זאת בליווי עו"ד.

 

המצב התכנוני של הנכס

אחד הגורמים לתקלות ומפח נפש בעסקאות רכישת דירה, הוא חוסר מודעות למצב התכנוני של הנכס. דירה אשר נחזית כרחבת ידיים ומרשימה, עשויה להכיל חריגות בנייה אסורות, אשר יחייבו את בעל הדירה בקנסות ועונשים, לצד אפשרות הטלת צו הריסה על חלקו החורג של המבנה.

בדיקה יסודית של התוכנית של הבניין, תאפשר להבחין בליקויים ופלישה של המבנה לחלקות סמוכות, מצב אשר עשוי לגרור הליכים משפטיים ובקשות פינוי מצד בעלי החלקה אליה פולש המבנה. על מנת לבחון את המצב התכנוני באופן יסודי, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין ונוטריון שמעון האן.

 

בחינת הבעלות במרשם המקרקעין

כל אדם יכול להוציא נסח טאבו ביחס לחלקה עליה יושב המבנה אותו הוא מעוניין לרכוש. יחד עם זאת, קריאת הנסח בצורה נכונה, השוואתו למול מאגרי משכון ושעבוד נוספים, והבנת הקשיים ונקודות התורפה הנובעים מנתונים אלו, היא מלאכה הדורשת מיומנות משפטית בתחום דיני המקרקעין. מסיבה זו, בחינת המצב המשפטי של הנכס מחייבת ליווי על ידי עו"ד בתחום הנדל"ן.

 

קבלת מידע על גובה מס הרכישה

הליך רכישת דירה אינו מתמצה בהעברת סכום כסף לידי המוכר, אלא כולל גם חבות במס רכישה הנגזר ממחיר הדירה אותו שילם הקונה. מדובר במס אשר במקרים מסוימים עשוי להצטבר לכדי סכומים של בין עשרות למאות אלפי ₪, בהתאם למחיר הדירה.

 

בחינה ובקרה בנוגע לחוזה המכר

חוזה המכר מסדיר את חובות המוכר וחובות הקונה. החוזה כולל התניות הנוגעות למועדי העברת התמורה על הדירה, מועד מסירת הדירה, והאחריות על ליקויים לאחר כניסת הרוכש לגור בדירה. על מנת למנוע מצב של איחור במסירת הדירה מצד המוכר, לצד סוגיות נוספות שעשויות לעכב או למנוע את העברת הנכס בסופו של דבר, רצוי כי החוזה יעבור בקרה על ידי עו"ד.

 

ליווי בכלל הליכי העברת הבעלות לאחר חתימה על החוזה

גם השלב שלאחר החתימה על החוזה, אינו מתמצה בהעברת הציוד של הקונה אל הדירה. הקונה נדרש לבצע פעולות רישום אקטיביות הנוגעות בין היתר להעברת הבעלות בדירה על שמו וטיפול במועד של סוגיית מס הרכישה. לשם השלמה מיטבית של הליכים אלו, רצוי לפנות לעו"ד העוסק בתחום.

 

רכישת דירה – הליך הדורש ליווי עו"ד

השלב בו אדם ניצב בפני האפשרות לרכוש דירה למגורים הוא שלב שבו עליו לפעול ככל שביכולתו, על מנת לוודא כי הליך זה יהיה חף מפגמים שעשויים לכרסם בזכויותיו ובכספו. המפתח להליך רכישה אידיאלי הוא ליווי על ידי עו"ד מקרקעין בעל ניסיון ומיומנות בליווי רוכשים.

אנשי משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את