כל מה שרציתם לדעת על תביעות בגין תאונות עבודה

תאונות עבודה הן נפוצות ומתרחשות לא מעט למרבית הצער. תאונת עבודה יכולה להיות תאונה שנגרמה במהלך העבודה באופן קצר וטראומתי, לעומת תאונת עבודה בה העובד חלה במחלת שנגרמה לו בעקבות המקצוע בו הוא עובד. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי שתכירו בנושא תאונות עבודה ותביעות לקבלת מלוא הזכויות. מוזמנים להכיר את הנושא ולקבל את הזכויות המגיעות לכם.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא פגיעה בעובד שהתרחשה במהלך עבודתו או בדרכו לעבודה וחזרה ממנה. זו יכולה להיות גם מחלת מקצוע המקושרת לעיסוק העובד המבוטח.  כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם לאחר תאונת עבודה, חשוב להכיר עורך דין תאונות עבודה מומחה בטיפול בתביעות מסוג זה.

 

תאונת עבודה

מדובר בתאונה שנגרמה בזמן שהיית העובד בעבודה. זה יכול להיות עובד שנפגע ממכשיר מסוכן ובעקבות כך נזקק לקבל טיפול רפואי, עובד שנפגע במהלך נסיעה שהיא לצורך העבודה בתאונת דרכים שהובילה לגיבוס רגליו ועוד.

 

מחלת מקצוע

עובד שחלה במחלה המקושרת לתחום עיסוקו יכול לקבל עליה פיצויים כמו תאונת עבודה הפוגעת בכושרו הגופני. מחלת מקצוע יכולה להיות פריצת דיסק שנגרמה לעובד בחברת הובלות העוסק בהעמסת משאות גבו, קשיי נשימה בגין שאיפת חומרים רעילים לאורך זמן ועוד. במסגרת זו נכללים גם מחלות פחות מוגדרות כמו כאבים כרוניים מהם סובל העובד בגין עבודתו. זה יכול להיות עובד העובד בצורה מונוטונית השוחקת את המפרקים ולכן הוא יסבול מכאבי מפרקים לדוגמא.

 

מה ניתן לקבל על ידי הגשת תביעה?

כל מקרה לגופו, אך באופן כללי, עם התרחש תאונת העבודה ניתן לתבוע קבלת פיצויים מהחברה המבטחת את מקום העבודה ומהמוסד לביטוח לאומי. הנפגע זכאי לקבל כיסוי הוצאות שיקום והחלמה, הוצאות רפואיות נלוות לפגיעה בתאונה והחזרים בגין הוצאות שהתרבו בגין המצב זה כמו הוצאות נסיעות במקרה של עובד שלא מסוגל ללכת בכוחות עצמו וכדומה.

חשוב לדעת כי כדי לקבל את הזכויות הקיימות, יש צורך בהגשת בקשה לגורמים הרלוונטיים. הפיצויים לא ניתנים מעצמם וחשוב לבקש את קבלתם. יחד עם זאת, ניתן לתבוע אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי בהתאם לצורך העולה.

 

למה חשוב להיעזר בעו"ד לאחר תאונת עבודה?

הגדרת תאונת עבודה מבחינת המוסד לביטוח לאומי משמיטה מקרים מסוימים וכך כאשר העובד הנפגע מוצא את עצמו מנהל משא ומתן מול הגופים הבירוקרטיים, הוא עלול לבזבז את משאביו על המקומות הלא נכונים. ביטוח לאומי והחברה המבטחת ישמחו להתנער מהתחייבויותיהם לשלם על הנזק שנגרם מתאונת העבודה בה הייתם מעורבים.

המוסד לביטוח הלאומי ידוע בדרישות המחמירות שלו ובבירוקרטיות הרבות. כדי שלא תמצאו את עצמכם נאבקים לבד מול הגופים הרלוונטים ויוצאים עם "שן בעין", פנו לקבל ליווי של עו"ד מומחה להגשת תביעות בגין תאונות עבודה.

ציוד משפטי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא