חוק וסדר: עולמו של עורך הדין הפלילי

פעמים רבות אנשים שואלים את עצמם מה בדיוק עושה עורך דין פלילי? מה תפקידו? באיזה תיקים הוא מתעסק? ומה ההכשרה שעליו לעבור על מנת לעבוד בתחום זה. אם אתם גם שאלתם את עצמכם את אחת השאלות הללו, מוזמנים לקרוא.

מה זה עורך דין פלילי?

חשוב להסביר, תחום עריכת הדין רחב עד מאוד, וכולל המון תחומים. החל מתכנון ובניה, דרך מיסים ועד כמובן התחום הפלילי. עורך דין פלילי, הוא עורך דין שמתמחה בתחום זה. בדרך כלל יהיה בעל רקע כתובע בשירות המדינה, או כסנגור, פרטי או בשירות המדינה.

עורך דין פלילי

מי מקבל את שירותו?

לפי החוק, כל אזרחי, שיש כנגדו אישום פלילי זכאי לייצוג ולהגנה על ידי הסנגוריה הציבורית שממנה עבור האזרח הגנה ללא תשלום. בכל זאת, אם נתקלתם בהליך פלילי, מומלץ מאוד כן להתייעץ עם עורך דין פרטי, בתשלום, שבחרתם לאחר המלצות.

 

אז במה הוא מטפל?

עורך דין פלילי יתמחה בדרך כלל בכלל העבירות שבתחום המשפט הפלילי, אך יתעסק יותר בתחום ספציפי. הוא ידע ויוכל לייעץ בתיקי רצח, סחיטה ואיומים, אלימות, מין ואונס, שידול קטינים, זנות, ועבירות צווארון לבן – שוחד, הלבנת הון, ועבירות נשק. בדרך כלל עורכי הדין אכן בוחרים תחום אחד או שניים בו הם מתמקדים ורובם של התיקים שלהם בתחום הזה. יכול להיות מצב כמובן שהם עובדים במשרד שמתעסק בתיקים רבים, אך מטפלים, בין התיקים, בתחום ספציפי.

 

איך בוחרים עורך דין?

הדרך הכי טובה היא לבחור על פי המלצה של חבר או קרוב משפחה. ישנם כל כך הרבה משרדי עורכי דין, שבבואכם לבחור אחד, כדאי להיות ממוקדים ולדעת מה בדיוק אתם מחפשים, לאיזה תיק, וכמה כמובן אתם מוכנים לשלם. ישנם הבדלים דרמטיים בין עורכי הדין ובסוף השאלה של המחיר מאוד חשובה.

ישנם עורכי דין פליליים שמתעסקים בעיקר בתיקים קטנים, וישנם כמובן את השמות הגדולים, עם עורכי הדין מהמשרדים המפורסמים, שניהלו את התיקים הגדולים עליהם כולנו שמענו בחדשות.

 

איזה עוד הבדלים ישנם בין עורכי הדין הפליליים?

כאמור, ישנו הבדל גדול בין סוג התיקים והתחום בהם המשרדים מתעסקים. ישנם משרדים שכלל לא מטפלים בתיקי אונס ורצח, אלא רק עבירות צווארון לבן. מאידך, ישנם כאלה שדווקא הפוך. ישנם משרדים שמתמחים בתיקים מתוקשרים וגדולים שמתנהלים בבית המשפט המחוזי והעליון, לעומת משרדים שמתמחים דווקא בתחילת דרכו של התיק בבית משפט השלום.

לסיכום, בחירה במשרד עורכי דין פלילי שמתאים לכם חשובה מאוד ויכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה בתיק לבין כישלון שעלול להסתכם בשינוי דרמטי בחייכם ובחיי היקרים לכם, אם תורשעו ותקבלו למשל עונש מאסר. בחרו במשרד שמתמחה בתיקים מהסוג של התיק שלכם, עם עורכי הדין מהשורה הראשונה.

מומלץ להתרשם למשל דרך הכתובת הזאת, ללא תתאכזבו. https://www.criminal-attorney.co.il

עורך דין פלילי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא