הקשר בין גירושין להוצאה לפועל

גירושין זהו לרוב הליך מורכב בעל השלכות משמעותיות בהיבטים משפחתיים, פסיכולוגיים, כלכליים, ולעיתים אף משפטיים. במקרים מסוימים, פירוק החבילה הזוגית יכול להתגלגל עד לפתיחת תיק בלשכת הוצאה לפועל. במאמר הבא נסביר את הקשר בין גירושין להוצאה לפועל.

 

מי שמשלם לא מפחד

בעיקרון אין קשר ישיר ומחייב בין גירושין להוצאה לפועל. באופן די מובן מאליו, לא כל מי שהתגרש הוא בהכרח בעל חוב. יחד עם זאת, עניין הגירושין נושא איתו סוגייה כלכלית די כואבת – תשלום מזונות. מדובר בתשלום חודשי קבוע המוטל לרוב על הגבר בקשר, ומיועד לסייע בהוצאות על צרכיהם של הילדים המשותפים ושל בת הזוג לשעבר.

אופי התשלום וגובה המזונות נקבעים בהסכם הגירושין, בין שנעשה באמצעות גישור, תחת החלטת בית דין או כל אופציה חוקית אחרת. לכן עולה השאלה, מה עושים עם מי שמתחמק מתשלום דמי המזונות? כאן נכנסת לתמונה הוצאה לפועל (ורצוי מאוד שייכנס גם עורך דין הוצאה לפועל).

 

איזה תיק

בכדי לתבוע מזונות שלא שולמו יש לגשת לאחת מלשכות ההוצאה לפועל ולמלא את הטופס המתאים לסיטואציה זאת. טופס זה נקרא בפשטות טופס בקשה לתיק מזונות. מרגע שהוגש הטופס ונבדק (בצירוף מסמכים רלוונטיים, כגון פסק הדין בנושא המזכירות, ופרטי חשבון בנק לשם העברת הכסף), מנהל הלשכה יישלח אזהרה לחייב (כלומר, הבעל לשעבר) שעליו לשלם את החוב תוך 20 יום.

מרגע שקיבל החייב אזהרה היחס אליו הוא ככל בעל חוב בלשכת ההוצאה לפועל ולכן ייתכן ויינקטו כנגדו הגבלות מסוימות. הגבלות אלו יכולות להיות עיקול חשבון הבנק, נטילת רישיון הנהיגה, צו איסור יציאה מהארץ ובמקרים מסוימים אף איום בעונש מאסר. לכן חשוב להתייחס לאזהרה זאת במלוא הרצינות ולא לבטלה כלאחר יד.

 

עורך דין בשטח, הרבה פחות מתח

במקרה של גירושין והתחמקות מתשלום מזונות, שני הצדדים ישאבו תועלת רבה מהסתייעות בעורך דין הוצאה לפועל. מצדה של האישה הזכאית למזונות, עורך דין הוצאה לפועל ינחה אותה בדייקנות וביעילות בדרך לקבלת הכסף הנכסף. מצדו של הבעל החייב, עורך דין הוצאה לפועל הוא אולי אף יותר חשוב, מכיוון שהוא יכול לסייע בפריסת חובות הגיונית וביטול סנקציות שעלולות להיות מוטלות עליו במסגרת ההליך.

לא משנה באיזו פוזיציה אתם נמצאים, חשוב לשכור עורך דין שאכן מתמחה בתחום ויש לו את הניסיון הדרוש ויחסי האנוש המתאימים בשביל להצליח בו לטובתכם.

 

מידע נוסף שחשוב לדעת

בהקשר זה חשוב לציין קשר עקיף נוסף שקיים בין גירושין ללשכות ההוצאה לפועל. נשים שחוו היסטוריה של אלימות ביתית (ואולי אף נפרדו מבני זוגם בשל כך) רשאיות לקבל אבטחה כשהן מגיעות ללשכות ההוצאה לפועל. זכות זאת ניתנת גם לאנשים אחרים החשים מאוימים בתוך הלשכות ומותנית בתיאום מראש עם קצין הביטחון של הלשכה.

גירושין והוצאה לפועל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את