הדברים שאסור לפספס כדי לקבל את מלוא הפיצוי הכספי בשל נכות כללית

הגשת תביעת נכות כללית בעבור קבלת פיצוי כספי מהביטוח הלאומי היא דבר שיכול לסייע בצורה משמעותית עבור אנשים שסובלים מליקוי המסב להם נכות. קבלת מלוא הפיצוי הכספי שמציע הביטוח הלאומי בדמות של קצבה חודשית עשוי להיות הכרחי עבור אנשים מסוימים. אלו הדברים שאסור לפספס כדי לקבל את מלוא הפיצוי הכספי בשל נכות כללית.

 

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית משולמת עבור תושבי ישראל מעל גיל 18 (במקרים מסוימים, מעל גיל 16), אשר סובלים מליקוי מסוים שגורם להם לנכות. הליקוי יכול להיגרם כתוצאה מנזק מולד, כתוצאה מפציעה כלשהי או מחלה. קצבת הנכות הכללית עומדת כיום על גובה מקסימלי של 4,063 שקלים. פיצויי נכות כללית יכולים להיות גם נמוכים יותר, כשהדבר תלוי באחוזי הנכות שיקבע עבור התובע.

 

סיוע מעורך דין

כאשר אתם מגישים תביעה אל הביטוח הלאומי, מומלץ שתקבלו סיוע מעורך דין שמתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי. אומנם ביטוח לאומי מאפשר הגשה של תביעה באופן עצמאי, ללא סיוע וליווי מאיש מקצוע מעולם המשפט, אך סיוע מאיש מקצוע זה יכול להיות זה שיכריע האם תקבלו את מלוא הפיצוי הכספי, או שמא פיצוי מופחת.

 

קבלת כל הפיצויים

קבלת מלוא הפיצוי הכספי שמאפשרת המדינה למי שזכאי לקצבת נכות כללית עשויה להיות הכרחית עבור אנשים מסוימים. אנשים שמאבדים את היכולת שלהם להשתכר כתוצאה מהנכות שאירעה להם, יכולים להיות תלויים בקבצה שלהם, המהווה מקור הכנסה. קבלת פיצויים נמוכים יכולה לפגוע אנושות באיכות החיים של האנשים הללו.

 

איסוף מסמכים

כל תביעה נגד הביטוח הלאומי צריכה להתחיל בשלב של איסוף מסמכים רלוונטיים, יחד עם עורך הדין שלכם. מדובר על מסמכים רפואיים, כמו תוצאות של בדיקות מגוונות, מסמכים שקובעים אבחנה, מסמכים המעידים על טיפול או מרשמים של תרופות, שיכולים לחזק את הטענות שלכם ולהמחיש את המצב ממנו אתם סובלים.

 

זכאות לתוספות

אומנם גובה הקצבה המקסימלי כיום עומד על 4,063 שקלים, אך ישנם אזרחים שעשויים להיות זכאים לקבלת תוספת, בעבור מצב משפחתי למשל. שימו לב אם אתם זכאים לקבלת התוספות הללו, כדי שתוכלו להגדיל את גובה הקצבה.

 

הכנה לוועדה הרפואית

אחד השלבים המשמעותיים ביותר בעת תביעת ביטוח לאומי הוא השלב של הוועדה הרפואית, שקובעת את אחוזי הנכות של התובע. הכנה לוועדה הזאת יכולה לסייע לכם בצורה משמעותית. עורך דין שיכין אתכם טוב לוועדה יאפשר לכם להתמודד בצורה טובה יותר עם חובת ההתייצבות מולה.

 

התייצבות מול הוועדה הרפואית

הרוב המוחלט של המקרים, מזמנת הוועדה הרפואית את התובע, על מנת שהיא תוכל להתרשם מהמצב שלו. חשוב לפעול לפי הנחיות המייצג שלכם, שיכול גם ללוות אתכם במהלך הוועדה, כדי לחזק את הסיכויים לקבלת מלוא הקצבה.

פיצויי נכות כללית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא