הטרדה מינית וירטואלית

המרחב הווירטואלי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, לכן לא צריך להסכים לספוג בו אף סוג של הטרדה. במאמר הבא נרחיב על המאפיינים של הטרדה מינית וירטואלית ונבין מה כדאי לעשות אם בכל זאת חווים אותה

הטרדה מינית וירטואלית היא לא פחות חמורה מכל הטרדה מינית אחרת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, עצם העובדה שמדובר על מרחב מקוון לא מורידה מעוצמת הפגיעה. אם כבר, הרבה אנשים מרשים לעצמם להתנהג אונליין כפי שלא היו מתנהגים באף מקום אחר. כתוצאה מכך, הטרדה מינית וירטואלית עלולה להיות אפילו חמורה יותר.

בנוסף, הטרדה מינית וירטואלית היא עניין שכיח שמתרחש על בסיס יום יומי בכל רחבי העולם. הסיבה לכך קשורה לזמינות הגבוהה של אמצעי המחשב, לאופן שבו אנחנו מתקשרים כיום ולא היינו מתקשרים בעבר ולכך שלכאורה קיימים חסמים שמקשים על זיהוי המטריד או המטרידה. לכן, צריך להישאר עם אצבע על הדופק ולא להסכים לספוג אף סוג של הטרדה מינית וירטואלית.

 

מה היקף התופעה של הטרדה מינית וירטואלית ואיפה היא מתרחשת?

המידע הקיים באתרי אינטרנט של עורכי דין שמתמחים בהטרדה מינית כגון www.dw-law.co.il למשל מגלה לנו שהתופעה שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, המרחב הווירטואלי הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. בין אם מדובר על הבית, על העבודה או על הלימודים, גברים ונשים בכל הגילאים נמצאים במרחב הווירטואלי ותלויים בו על מנת להתקיים ולתפקד.

מעבר לכך, מסתבר שיש סוגים שונים של הטרדות מיניות ושלא כולן באות לידי ביטוי באותה צורה. כך לדוגמא ישנן הטרדות מיניות שמתבצעות בצ'אטים כתובים, אבל גם הטרדות פרונטליות שכוללות שליחת תמונות וסרטונים. כמו כן, בכלל לא נדיר למרבה הצער למצוא הטרדות מיניות כאלה במפגשים וירטואליים – בעיקר בתקופה שבה יותר ויותר מקומות עוברים לעבודה או לימודים מרחוק.

 

מה עושים אחרי חוויה אישית של הטרדה מינית וירטואלית?

החדשות הטובות הן שתמיד יש מה לעשות. לא משנה אם מדובר על גברים או על נשים, הפעולה הנכונה שאותה כדאי גם לבצע כמה שיותר מוקדם היא לפנות לעורך דין ולהתייעץ איתו. בשלב הזה אפילו עוד לא נחשפים מבחינת שם, גיל או מעמד – אבל כן מקבלים הנחיות קונקרטיות לגבי היכולת להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי.

הטרדה מינית וירטואלית
הטרדה מינית וירטואלית

מעבר לכך, חוויה אישית של הטרדה מינית וירטואלית יכולה להיות טריגר להתחלת טיפול פסיכולוגי. את הטיפול אפשר להתחיל בכל גיל ואף פעם לא מאוחר לשלב אותו בחיים האישיים על מנת לפתוח דף חדש ונקי יותר.

למעשה, אם מרגישים שהחוויה הייתה משמעותית מדי ולא מוצאים כלים להתמודד איתה, מותר לשקול להתייעץ עם פסיכולוג. במקביל, אפשר להמשיך את המפגשים עם עורך הדין על מנת לבחון התנהלות במישור המשפטי, הפלילי והחוקי.

הטרדה מינית וירטואלית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא