הורים לילד עם צרכים מיוחדים? האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל היא מדינת רווחה וכחלק מתפקידה היא עוזרת לאוכלוסיות החלשות. המדינה מבינה את הקושי העצום של ההורים בגידול ילדים עם צרכים מיוחדים ומעניקה להן הטבות מס שונות. חלק מההורים, בהתאם לגובה ההכנסה החודשית שלהם ובהתאם לקריטריונים נוספים שונים, יוכלו לזכות בפטור ממס הכנסה. למי מגיע את הפטור וכיצד ניתן לממש אותו? המשיכו לקרוא:


אופן תשלום מס הכנסה

כל שכיר או עצמאי במדינת ישראל שמקבל משכורת, מחויב לשלם חלק מסוים מתוך המשכורת שלו לרשות המיסים, מס זה נקרא מס הכנסה. מס הכנסה משולם בכל חודש אך מחושב על פי הכנסה שנתית צפויה. מס ההכנסה מחושב על פי מדרגות מס, כך שככל שהכנסה גבוהה יותר כך שיעור המס יהיה גבוה יותר. בנוסף, מס ההכנסה מחושב על פי נקודות הזיכוי.
נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום מס הכנסה. ישנן נקודות זיכוי הניתנות באופן אוטומטי ( 2.25 לכל תושב גבר ו- 2.75 לכל תושבת אישה) וישנן נקודות זיכוי שמתקבלות על ידי עמידה בקריטריונים שונים.
כל נקודת זיכוי מקנה 236 ש"ח בחודש. אין מגבלה על נקודות הזיכוי שניתן לצבור, אך ניתן לנצל אותן עד  לקבלת פטור ממס הכנסה.


קבלת נקודות זיכוי בגין הורות לילדים עם צרכים מיוחדים

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מקבלים הנחה בתשלום המס, ההנחה מגיעה בדמות נקודות זיכוי.
ההטבה היא 2 נקודות זיכוי.

ההטבה ניתנת אם הילד עונה על אחד מהתנאים הבאים והוא אובחן על ידי רופא מומחה:
* הילד אובחן כמשותק באחת מגפיהם או שהילד נולד ללא גפה או שאחת מגפיהם של הילד נכרתה.
* הילד אובחן כעיוור.
* הילד אובחן עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
* לילד אובחן עם ליקוי התפתחותי.
* ההורים מקבלים גמלת ילד נכה.

אלו חלק מתנאי הזכאות לילדים מתחת לגיל 18, במקרים מסוימים ההורים יוכלו לקבל את ההטבה גם אם הילדים עונים על תנאי הזכאות כאשר הם מעל גיל 18.

2 נקודות זיכוי המתקבלות עבור הטבה זו מקנות הנחה של 446 ש"ח בחודש ו- 5,352 ש"ח בשנה. זוהי הנחה המתווספת להנחות נוספות ולעיתים יכולה לזכות את ההורים בפטור מתשלום מס הכנסה.


מימוש ההטבה

על ההורים לממש את ההטבה באופן אקטיבי, הנחה לא ניתנת באופן אוטומטי. יש להגיש בקשה להחזר מס בכל שנה לרשות המיסים. יש למלא את הבקשה ואליה לצרף את הטפסים הרפואיים המוכיחים את הזכאות להטבה.

אם הזכאות תאושר, החזרי המס יתקבלו ישירות לחשבון הבנק. גם עובדים עצמאיים יכולים להגיש את הבקשה בעת הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה.


קבלת החזרים רטרואקטיביים

ניתן לקבל את ההטבה באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורנית. על מנת לקבל את ההחזרים יש להגיש בקשה להחזר מס ומימוש הטבה בעבור כל שנה.

 

לסיכום, פטור ממס הכנסה גם להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

ניתן לראות כי ההורים יקבלו הטבת מס בגובה 446 ש"ח בחודש, לעיתים זהו סכום המס שרבים משלמים ולכן ההורים עשויים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. בדקו את הזכאות שלכם בהקדם ושלמו רק מה שאתם נדרשים!

דולרים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא