מה היא ההגדרה של עבירת נשק?

 לאחרונה עלתה לרשת סדרה חדשה שעוסקת בפשעים. אם הגעתם לכאן, יש סיכוי טוב שצפיתם לפחות בפרק אחד של סדרה זו. שכן, רבים תרים אחר מידע בכל הנוגע לעבירות פליליות שונות מאז. כדי לעשות סדר בנושא, החלטנו להעלות לרשת סדרת מדריכים שתעסוק בכל פעם בנושא אחר.

המדריך הנוכחי הוא ה – 1 בסדרה והפעם נעסוק בהגדרה של עבירת נשק. אנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות ולגלות את כל המידע שרציתם לדעת בנושא, אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו קודם כל את המומחים שעזרו לנו להגיע להגדרה המדויקת

רגע לפני שנביא בפניכם בהרחבה את כל הנוגע להגדרה של עבירות נשק, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידינו. שכן, אם אתם מכירים אותנו מקרוב, אתם וודאי יודעים שאיננו מכירים את התחום באופן מעמיק מספיק. לכן, פנינו אל אנשים שמכירים את עבירות הנשק מקרוב ושאלנו אותם את כל השאלות החשובות ביותר. אנו רוצים להודות להם על הסיוע שהעניקו לנו. שכן, בזכותם – מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

ההגדרה של עבירת נשק לפי חוק העונשין

נאמר לנו כי ההגדרה של עבירות נשק לפי חוק העונשין מתחלקות ל – 3:

  1. כלי שאפשר לירות קלע, פגז, פצצה או כל דבר אחר שעשוי להביא להמתה של אדם
  2. כלי שאפשר לפלוט באמצעותו חומר כלשהו שהמטרה שלו היא להזיק לאדם אחר. כולל כלים שיכולים להכיל חומרים שונים, למעט גז מדמיע
  3. פצצה, תחמושת, רימון או כל חפץ אחר שיכול להיות נפיץ ולהביא למוות או להזיק לאדם אחר

 

העונשים הצפויים למי שעובר על החוק

חשוב מאוד לציין כי החזקה של נשק מצריכה רישיון ייעודי. אדם שמחזיק נשק ללא רשות (ללא רישיון זה) עובר על עבירה שהעונש המקסימלי שלה לפי הקבוע בחוק יכול להגיע לעד 7 שנות מאסר. נשיאה של נשק או הובלה של נשק ללא רישיון עשויה להביא לעד 10 שנות מאסר. אדם שנושא או מוביל חלקי נשק או תחמושת, כמו כדורים למשל, יכול למצוא את עצמו במאסר שעשוי לארוך עד כ – 3 שנים.

 

עברתם על החוק? יש מה לעשות

אם עברתם עבירת נשק, כדאי שתדעו שאתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי אל גורם מקצועי שילווה אתכם. ההמלצה של אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך היא ליצור קשר עם עורך דין פלילי שיש לו ידע מעמיק בתחום. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים ליווי מקצועי הולם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת מה היא ההגדרה של עבירת נשק. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, נותר לכם רק לפנות אל גורם מקצועי במידה ויש לכם צורך בכך. נאחל לכם הצלחה בהמשך הדרך.

עבירת נשק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא