הדרך הטובה ביותר לטפל בקיר רטוב

קיר טוב נוצר כתוצאה מנזילה ורטיבות. החדירה של המים, עלולה לקרות מסיבות שלא תמיד קשורות אלינו כמו פיצוצי צנרת, טפטפות, כשלים באיטום הקירות או הגג. לעיתים זה יכול לקרות גם בעקבות בעל מקצוע שקדח בטעות במקום הלא נכון.

חשוב מאוד להבין שגם ניקיון הקיר, ייבוש או כל דבר שעולה על דעתם, לא יעזור, תהיו חייבים לטפל בנזילה ולא להתחמק מכך אחרת תקבלו את אותה התוצאה ואפילו גרועה יותר. אז מה היא הדרך הטובה ביותר לטפל בקירות הרטובים?

 

ממה רטיבות בקיר נגרמת

לחות ורטיבות בקיר הן תופעות נפוצות בעיקר בתקופות הקרות של השנה, כלומר – החורף. רטיבות עלולה להיות אכזרית, היא יכולה לפגוע גם במבנה הבית, לגרום לנזקים בקירות וגם לפגוע תוך כדי בבריאות הדיירים. יש מקרים שתוכלו לזהות את הרטיבות בגלל קיר שמתנפח בכמה נקודות, מתחיל להתקלף וגם לקבל גוונים כמו צהוב, ירוק, כתום ואפילו שחור.

גם פטריות עובש עלולות לצוץ בצורה של כתמים שחורים שצומחים בכמה מוקדים בקירות. רטיבות בקירות זו תופעה נפוצה, ואתם לגמרי לא לבד. תופעה זו מתרחשת בעיקר בבתים ישנים או בבתים שהאיטום שלהם לא בוצע כראוי או עבר בלאי טבעי. כאשר מתגלה רטיבות בקיר – אין שום מנוס, חייבים לטפל בזה במהירות האפשרית.

 

קיר רטוב, רצפה רטובה ומים כלואים

ההגדרה למים כלואים היא הימלטות איטית מידי של מים, דבר זה נגמר כתוצאה מהיעדר ניקוז לחלוטין או ניקוז בייתי נוכח כמות המים. מים כלואים עשויים להיות משלובים עם בעיה אחרת כמו למשל בעיה של איטום, או בעיית צנרת, דבר הגורם לכמויות מים גדולות מידי להיכנס מלכתחילה.

מים כלואים עלולים להיות גם תוצאה של אמצעי ניקוז, כאשר מים עשויים להגיע באופן תקין וגם מכוון, אך בגלל בעיית ניקוז אם לא יכולים לצאת החוצה. כאשר מים כלואים יותר מידי זמן, תיווצר הצפה זמנית שלאחריה תישאר רטיבות שיש לטפל בה. מלבד הקירות, יכולה להיווצר גם רטיבות ברצפה, ולשם כך נצטרך ייבוש תת רצפתי שיכול להיעשות גם מבלי להרים את הריצוף בבית ומבלי לפגוע בשגרת החיים שלכם.

 

דרכים לטיפול – רטיבות בקיר

למעשה, בעל מקצוע מיומן הוא זה שידע לטפל בצורה הטובה ביותר בקיר הרטוב שלכם. קודם כל, עליו לאתר את הנזילה ולבצע בדירה יעילה שמשלבת בתוכה טכנולוגיה שיכולה לבחון האם קיימת נזילה בצנרת או מקור הנזילה במקום אחר.

כדאי לבדוק את הבעיה לעומק וכך לתכנן את הטיפול בה מכל כיוון. לאחר שבעל המקצוע יאתר את מקור הבעיה, כך יגיע שלב הטיפול. תיקון הרטיבות מורכב משלב של איטום שנעשה בקירות פנימיים על ידי חומרי איטום, אך זה לא הסוף. יש את התיקון שצריך לבצע גם בקירות החיצוניים, ביצוע של חיפוי וציפוי של קירות חיצוניים בחומר הנועד לדחות את המים, כך למנוע את הרטיבות והעובש בחורף הבא.

קיר רטוב

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את