מה ההבדל בין פנסיה רגילה לפנסיה רפואית

על פי החוק במדינת ישראל גיל הפרישה לפנסיה לנשים הוא בין 62-65 ולגברים 67. נשים יכולות להמשיך לעבוד עד גיל 67 אך לאחר מכן חלה עליהן חובת פרישה. הורה שילדו נפטר יכול לעבוד עד גיל 71-72. יחד עם זאת, ניתן לפרוש קודם במידה ומגישים תביעה לפנסיה רפואית. מה ההבדל בין פנסיה רפואית לפנסיה רגילה – על כך במאמר הבא.

 

מתי ניתן לפרוש לפנסיה רפואית?

כל אדם עובד מעל גיל 18 ועד לגיל הפרישה רשאי לפרוש לפנסיה רפואית במידה ואיבד את כושר עבודתו בין אם היא זמנית ובין אם היא קבועה. יש להגיש תביעה לביטוח הפנסיוני, לעבור וועדה רפואית ולקבל את אחוזי הנכות אליהם הגיע המבוטח עד לגיל בו הוא פורש. יש להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים ובדיקה פיזית שלא ניתן להמשיך ולעבוד מאחר והתפקוד נפגע ובהתאם לאופי העבודה ולרמת אובדן כושר העבודה. למידע נוסף בקרו באתר של פיצויים.

 

מה ההבדל בין פנסיה רגילה לפנסיה רפואית?

כאשר פורשים בפנסיה רגילה מקבלים קצבה של 70% מהשכר הממוצע בהתאם לסוג הפוליסה. הפנסיה מאפשרת להמשיך ולהשתכר בכבוד ואף ניתן לעבוד במשרה אחרת ולבצע תיאום מס בין הפנסיה לעבודה אחרת. לעומת זאת, בפרישה לפנסיה רפואית מקבלים גם את אחוז הנכות הרפואית. למשל, בפנסיה תקציבית אדם שעבד 25 שנה יהיה זכאי ל-50% בהתאם ל-100% משרה ולדרגת ההשתכרות שלו.

אם פרש בגיל 50 מסיבות רפואיות הוא יהיה אף זכאי לקבלת מענק המחושב מגיל הפרישה הרפואית ועד לגיל הפרישה הרגילה. לחילופין, הוא יוכל לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי ולקבל תוספת על הנכות שנקבעה לו מפוליסת הביטוח של הפנסיה התקציבית. גם אם פורשים לפנסיה רפואית ניתן לעבוד בעבודה אחרת ולבצע תיאום מס.

 

מתי יש סיכוי טוב לקבל פנסיה רפואית?

כאמור, במקרה של אובדן כושר עבודה ניתן לפרוש בכל גיל לפנסיה רפואית. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלפני גיל 40 מדובר על סיכוי נמוך לקבל פנסיה ואף על אחוז קצבה נמוך. לכן, לפני שפותחים בהליך של פרישה רפואית מומלץ לבדוק את הפוליסה הפנסיונית ולברר מהן הזכויות שלכם. במידה ולא מאשרים פרישה רפואית המזכה בקצבה יש לפנות לתביעה של פוליסה פרטית לאובדן כושר עבודה, לתביעה מול משרד הבריאות או הביטוח הלאומי.

 

האם ניתן לקבל פנסיה רפואית מפוליסת הפנסיה ומהביטוח הלאומי במקביל?

במידה ומקבלים קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי בגין אובדן כושר עבודה לא ניתן לקבל גם קצבת נכות מהפוליסה הפנסיונית. מה שכן עושות חברות הביטוח הוא קיזוז של קצבת הביטוח הלאומי ותשלום של ההפרש על פי תנאי הפוליסה. במידה ומדובר על פנסיה תקציבית, ניתן לקבל את הנכות מהביטוח הלאומי ואת אחוזי הפרישה אליהם הגיע העובד מקרן הפנסיה.

פנסיה רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא