האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות אנדיומטריוזיס?

אומנם אזרחים רבים לא מודעים לעובדה הזאת, אך ניתן לקבל עבור מצבים רפואיים שונים פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה לא סתם נשמע כדבר כל כך משמעותי. מדובר בהפחתה מלאה או חלקית של אחד מהמיסים המורגשים ביותר בכיס. 

לכן, המדינה מאפשרת את הפטור הזה, באופן קבוע או באופן זמני, לאנשים הסובלים מדרגות נכות מסוימות. במאמר הבא נסביר האם נשים יכולות לקבל פטור כזה בעקבות אנדיומטריוזיס.

 

אנדיומטריוזיס וזכויות שונות

אנדיומטריוזיס היא אחת מהמחלות הגניקולוגיות השכיחות ביותר בעולם. לפי הערכות, ישנן כ-200 מיליון נשים ברחבי העולם הסובלות מהתופעות השונות של המחלה הזו. נשים החולות באנדיומטריוזיס סובלות בין היתר מכאבי גב, כאבי אגן, קשיים בעיכול, בעיות בפוריות וכאבים שונים בעת בקיום יחסי מין.

מדובר מחלה כרונית, שמשפיעה באופן מובהק בעקבות תסמינים אלו על איכות החיים של המטופלת. למרות שמדובר במחלה שרלוונטית רק כלפי נשים, החוק מכיר בעובדה שמחלה זו מסיבה פגיעה באיכות החיים בנשים שונות, ברמה משתנה. י

שנן הרבה מחלות שמסיבות פגיעה באיכות החיים ברמות שונות בין מטופלים שונים, שבעקבותיהן אותם חולים יכולים לקבל זכויות שונות. גם חולות באנדיומטריוזיס יכולות לקבל זכויות שונות, כשבין היתר הן עשויות להיות זכאיות לקבלת פטור ממס הכנסה במצב בו המחלה שלהם מסיבה נזק משמעותי.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה – אנדיומטריוזיס

פטור ממס הכנסה לא ניתן באופן ספציפי למחלת האנדיומטריוזיס. כדי לקבל פטור ממס הכנסה בישראל, יש לעמוד ברף מסוים שנקבע על ידי החוק. הרף קובע שעבור לקויות מסוימות שעשויות להיגרם לאזרחים, בין היתר ממצבים רפואיים שונים, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה אם אותן לקויות מסיבות אחוזי נכות, אותם נפרט בהמשך.

כדי לקבל פטור ממס הכנסה עקב אנדיומטריוזיס, על מבקשת הפטור להיות עם אחוז נכות שנקבע לה עבור ליקוי זה עם מעל ל-90% נכות. במידה והמבקשת סובלת מעוד תסמונות רפואיות שכוללות אחוזי נכות, היא צריכה להיות עם למעלה מ-90% נכות עבור כל הלקויות ביחד, כשלקות אחת מסיבה לה לא פחות מ-40%.

 

לא כל נכות מזכה בפטור

חשוב להבהיר – לא כל נכות מזכה בפטור. ישנם מקרים שונים בהן איכות החיים נפגעת באופן משמעותי עקב מצב רפואי, אך לא נקבע אחוז נכות מתאים עבור קבלת פטור ממס הכנסה. כדי לקבל פטור ממס הכנסה כפי שמאפשר החוק, המבקש צריך להיות במצב גופני חמור מאוד.

כדי לדעת אם אתם עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, מוטב לכם לברר זאת עם אנשי מקצוע או גופים מקצועיים שעוסקים בעניין. בכל אופן, עבור נשים החולות באנדיומטריוזיס, כדאי לברר מבעוד מועד אם נקבע להן בעבר אחוזי נכות. אם לא, הן יכולות להגיש בקשה ולהתייצב לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלהן.

פטור ממס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא