האם כל הרכוש המשותף מתחלק אחרי גירושין?

הליך חלוקת הרכוש בין בני זוג במהלך גירושין נחשב ברוב המקרים לסלע מחלוקת. הדבר נובע מתוך העובדה כי הרכוש שלנו הוא הסמל לעוצמה שלנו, הוא מסמל את מי שאנחנו מבחינה פיננסית ומבחינה אישית. לאחרונה אנחנו שומעים לא מעט שאלות בקרב זוגות שנמצאים בהליך גירושין לגבי חלוקת רכוש משותף. לכן, יצאנו לבדוק את השאלה הנפוצה ביותר – האם כל הרכוש המשותף מתחלק אחרי גירושין? חזרנו עם הפרטים הבאים:

 

מהו הסכם ממון ומה הקשר שלו לרכוש המשותף?

אם בני הזוג חתמו ביניהם על הסכם ממון לפני הנישואין, הם יכולים לעבור את הליך חלוקת הרכוש באופן נינוח יותר בהשוואה לזוגות שלא ערכו את ההסכם. במהלך ההסכם, בני הזוג מסכימים ביניהם כי במקרה של פרידה בין השניים, תתבצע חלוקה שמוסכמת על ידי שני הצדדים. במהלך החתימה על הסכם הממון, בני הזוג מחליטים ביחד עם עורכי דין על החלוקה שתיחשב להוגנת עבור שני הצדדים. ברגע שנעשה הסכם ממון מראש, יש אפשרות לבצע חלוקה נוחה של הרכוש המשותף.

 

מה נכלל בתוך ההגדרה של "רכוש משותף"?

הרכוש המשותף  הוא כל דבר ששייך לשני בני הזוג יחדיו. למשל:

  • חשבון בנק משותף
  • נכסים לא ניידים
  • כלי רכב
  • פנסיה
  • קרנות השתלמות
  • מוניטין עסקי

ראוי לציין כי גם רהיטים ומוצרי חשמל נחשבים לרכוש משותף. כך שבלא מעט מהמקרים, בני זוג שמתגרשים מוצאים את עצמם מתווכחים לגבי גריל גז או ספה אהובה.

 

האם כל הרכוש המשותף מתחלק אחרי גירושין?

כעת, אתם יודעים את כל הרקע החשוב בכל הנוגע לרכוש משותף והחלוקה שלו, כך שניתן להגיע לנושא שלשמו התכנסנו כאן היום – השאלה הנפוצה ביותר שצוינה בכותרת לעיל. מבירור שערכנו בנושא, ברוב המקרים כל הרכוש המשותף מתחלק.

לעיתים ישנם מקרים בודדים שבהם שני בני הזוג לא מעוניינים בחלקים מהרכוש. ברוב המקרים מדובר בפריטי ריהוט ישנים או דברים שבני הזוג ממילא תכננו לזרוק ביום מן הימים.

 

מה עושים במצב שבו יש רכוש משותף שאינו מחולק לאחר הגירושין?

במצבים שבהם שני בני הזוג לא רוצים ברכוש המשותף, הם יכולים לבחור מה הם רוצים לעשות עמו. יש מצבים שבהם בני הזוג מחליטים למסור את הרכוש לחברים, שכנים או קרובי משפחה. בזמן שיש מי שבוחרים למכור את הרכוש (במידה כמובן ומדובר ברכוש שנמצא במצב טוב כדי להעמידו למכירה).

במצבים שבהם יש וויכוח על רכוש מסוים, בני הזוג לעיתים עושים בו שימוש לסירוגין. לא פעם שמענו על זוג שבחר לחלוק את גריל הגז ואת הכלב. כך שבכל שבוע וחצי הם ערכו החלפה.

 

סיכום

יש מצבים שבהם לא כל הרכוש מתחלק לאחר גירושין. במקרים כאלו, בני הזוג מחליטים ביניהם מה לעשות עם הרכוש, בין אם למכור או למסור.

רכוש שנחלק לאחר גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא