האם חייבים לשים קירוי חניה לכל השכנים בבית משותף – מה אומר החוק

פניות רבות מצד גולשים שמתגוררים בבתים משותפים, גרמו לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא. שכן, נדמה שיש לא מעט סוגיות שמטרידות את הדיירים שרוצים להתנהל על פי החוק. במדריך הנוכחי והראשון בסדרה יצאנו לבדוק האם זו חובה להתקין קירוי חניה לכל הדיירים בבתים משותפים או שמא, ניתן לבצע התקנה של קירוי יחיד. הישארו אתנו ותגלו את התשובה המעמיקה לנושא מרתק זה.

 

קירוי חניה – במה מדובר?

רגע לפני שנענה על השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום, אנו רוצים להציג בפניכם את ההגדרה של קירוי החניה. שכן, חשוב לנו שכל הגולשים ידעו בדיוק על מה אנחנו מדברים, כדי למנוע אי הבנות. נציין בקצרה כי מדובר בסככה ייעודית לחניה. כלומר, כזו שניתן לרכוש בחנות הצללה מוסמכת.

במרבית המקרים מדובר בסככה משלד פלדה וקירוי ברזנט (ולא בקירוי מאולתר שמותקן באופן אקראי על ידי אחד הדיירים). עכשיו, כשאתם יודעים שמדובר בפתרון שמותקן באופן מקצועי, אפשר להמשיך הלאה ולגלות האם חובה לשים את הקירוי המדובר לכלל דיירי הבית.

קירוי חניה

גרים בבית משותף ורוצים להתקין קירוי לחניה? אתם יכולים

אין אזכור בחוק שקובע כי עליכם לבצע התקנה של קירוי חניה לכלל  דיירי הבית. אם אתם רוצים להתקין סככה לרכב באזור שנחשב לרכוש משותף, עליכם לפנות אל שאר דיירי הבית ולקבל את הסכמתם. נציין כי היום יש כל מיני דרכים קלות שיאפשרו לקבל את האישור המדובר בקלות. הנה כמה מהן:

  • שליחת סקר בקבוצת הוואצאפ של הבניין
  • שליחת מייל בנושא שאליו מכותבים כל הדיירים
  • יצירת שיחת ועידה עם דיירי הבניין ושליחת מסמכים לחתימה בסיומה

 

יש לכם חניה פרטית בבניין המשותף? מצוין!

כדאי שתדעו שאם יש ברשותכם חניה פרטית בבניין, אתם יכולים למקם את קירוי החניה בתוך תחום החניה שלכם בלבד מבלי לבקש אישור מהשכנים שלכם. כדאי שתדעו כי במצב שכזה, עליכם לשים לב שקירוי החנייה לא יגלוש בטעות אל שטח של דייר אחר. שכן, מצב כזה עלול להיות בעייתי עבורכם.

קירוי חניה

בחירה בקירוי החניה המתאים ביותר לבתים משותפים – כך תעשו זאת 

מי מכם שמתכננים לקנות קירוי חניה בקרוב, צריכים להגיע אל חנות מוסמכת בתחום שיש לה היצע רחב של הצללות לחניה. שכן, כך יתאפשר להם לבחור את הקירוי עם המידות המדויקות שיתאימו למידות החניה הקיימות. תפעלו כך ותהיו בטוחים שלא תמצאו את עצמכם בוויכוחים עם השכנים.

 

לסיום

אין צורך בהתקנה של קירוי חנייה לכלל שכני הבניין עבור מי שמתגוררים בבתים משותפים. בשלב זה אתם מבינים מה הסיבה לכך ולמה כדאי לשים לב טרם ההתקנה. כעת, נותר לנו רק לאחל לכם שתיישמו את הליך ההתקנה תוך התחשבות בשכנים ושתיהנו מקירוי איכותי בכל עונות השנה.

קירוי חניה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא