האם אפשר לקבל שלילה עקב תאונת דרכים אחת

כשבית המשפט או שוטר שולל את רישיון הנהיגה שלכם – המדינה אומרת שאתם מסוכנים לציבור. אבל האם אפשר לקבל שלילה עקב תאונת דרכים אחת? האם אפשר לבטל שלילת רישון, ואיך עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע בכך? תשובות לכל השאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב, חשוב ומעניין – בטקסט שלפניכם.

 

האם אפשר לקבל שלילה עקב תאונת דרכים אחת

אכן, קצין משטרה בדרגת מפקח יכול לשלול את הרישיון שלכם – גם עקב תאונת דרכים אחת. החוק מתיר שלילת רישיון לשלושים יום במקרה של עבירת תנועה המפורטת מסוימת בחוק. החוק מתיר שלילת רישיון לשישים יום לפי שיקול הדעת של השוטר. בנוסף, החוק מתיר שלילת רישיון לתשעים יום במקרה של מעורבות בתאונת דרכים קטלנית.

שלילת רישיון יכולה לקרות גם אם לנהג או לנהגת אין היסטוריה של עבריינות. יחד עם זאת, השוטר לא ישלול את הרישיון במרבית המקרים נהג ללא היסטוריה בעייתית. אולם חשוב לציין שעל השוטר חלה חובה לשלול את הרישיון במקרה של מעורבות בתאונת דרכים קטלנית, בלי קשר להיסטוריה התעבורתית של הנהג.

 

למה חשוב לקחת עורך דין תעבורה

חשוב לציין שלפי החוק, ביטול שלילת רישיון אפשרי גם ללא עורך דין. יחד עם זאת, שירותיו של עורך דין תעבורה יכולים לסייע לכם במגוון דרכים בכל הליך ההתמודדות מול הרשויות לאחר תאונת דרכים. עורך דין תאונות דרכים לביטול שלילת רישיון יכול להגיש עבורכם בקשה לביטול הפסילה למשל מטעמי שיקול דעת.

לעורך דין תעבורה יש את כל הידע המקצועי הדרוש כדי לסייע לכם לקבל את הרישיון שלכם בחזרה בהקדם. כך למשל, עורך דין תעבורה טוב יוכל לזהות שגיאות בהתנהלות המשטרה שפגעו בזכויות שלכם. אותה הפגיעה יכולה להוות עילה לביטול הפסילה על ידי בית המשפט.

 

איך בוחרים עורך דין תעבורה

כשאתם באים לבחור עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תעבורה, עליכם לשים לב למספר היבטים. ראשית, שימו לב שעורך הדין שלפניכם הוא מקצוען. שנית, שימו לב אם עורך הדין רואה אתכם כבני אדם, או כעוד מקרה שהוא צריך לטפל בו. ולבסוף, שימו לב שעורך הדין שלפניכם מתמחה בדיני תעבורה.

אמנם לא פשוט לקבל רישיון לעריכת דין בישראל, אבל לא כל עורכי הדין מתמחים בכל התחומים. עורך דין המתמחה בתחום המיסים, לא ייצג אתכם מספיק טוב כמו עורך דין תעבורה – למרות ששניהם עורכי דין.

 

סיכום

לסיכום, בשנת 2021 היו כמעט 2,000 תאונות דרכים בכבישי ישראל, מתוכן קצת יותר מ-300 היו תאונות קטלניות. לא מעט מהתאונות האלה, הובילו לשלילת רישיון הנהיגה של הנהגים המעורבים. שלילת רישיון יכולה להיות ל-30 יום (חודש), 60 יום (חודשיים) או 90 יום (שלושה חודשים). לכל אחת מהשליליות יש את הקריטריונים שלה, ומדובר בצעד קיצוני ומחמיר מאוד.

ציוד משפטי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא