האם אחוזי נכות מקנים פטור ממס?

כולנו משלמים לביטוח לאומי, דבר אשר לעיתים מצטייר בעינינו כעול על הכיס, אך חשוב לזכור כי לביטוח הלאומי מטרות ערכיות וחשובות כמו עזרה למעוטי יכולת, וגם במידה ואנחנו נהיה זקוקים לסיוע, הביטוח הלאומי יעזור לנו. אחת הפעולות המרכזיות שעושה הגוף הזה היא מתן הטבות מס במקרים מסוימים ובחלק מהמקרים גם עבור בעלי אחוזי נכות. אז איך עושים זאת? אספנו עבורכם מידע שיעזור במלאכה. 

הביטוח הלאומי הוא מוסד אשר מטרתו לקיים מגוון זכויות חברתיות  שמוסדרות בחוק במדינה כמו פטור ממס הכנסה, מתן דמי אבטלה, מענק לידה, שמירה על זכויות כלכליות של מועסקים ובנוסף הביטוח הלאומי מעניק הטבות שונות במקרים של פגיעה פיזית או נחות. קבלת הטבות כאלו ואחרות מהביטוח הלאומי משתנה על פי סוג הנחות שממנה אדם סובל ולפי אחוזי הנחות שניתנו לו. קיימים סוגים שונים של הטבות כמו קצבאות או הטבות אחרות כמו הטבות חניה (תו נכה).

 

כיצד נקבעים אחוזי נחות?

הגוף הקובע את אחוז הנכות הוא וועדה המשתנה ביחס לסיבת הנחות. קיימות ועדות רבות כמו ועדה לנפגעי פעולות איבה, ועדה עבור נכויות כלליות, נפגעי עבודה ועוד.

ניתן לפנות לכל ועדה באמצעות הגשת בקשה באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי בו תמלאו פירוט של סוג הנכות, כיצד היא משפיעה עליכם ובמשך כמה זמן הנכות קיימת. השלב הבא הוא הגעה לדיון בפני הועדה והגשת תעודות רפואיות המפרטות את ההליך הרפואי שעברתם או חוות דעת. לאחר דיון של הוועדה ישלחו אליכם התוצאות.

נקבעו אחוזי נכות

פטור ממס עקב אחוזי נחות

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה במידה ויש לכם אחוזי נחות בשני מקרים:

  1. למי שיש 100 אחוזי נכות מבעיה אחת.
  2. למי שיש 90 אחוזי נכות בשקלול מספר בעיות.

אם אינכם עונים על אחת משתי ההגדרות הללו יתכן ואתם זכאים להטבות אחרות. במידה למשל ויש לכם 75 אחוזי נכות אתם זכאים לקבל השלמת הכנסה ובמידה ויש לכם 60 אחוזי נכות אתם זכאים לקבלת קצבה מביטוח לאומי.

 

כיצד נצליח לקבל את זכויותינו?

הדרך לקבלת הקצבה או הפטור רצופה בירוקרטיות וועדות אשר לעיתים עלולות להיות מסורבלות ומסובכות במיוחד. במידה ואינכם בקיאים בנושאי הביטוח ובפרטי הזכויות המגיעות לכם ייתכן ותאבדו כסף יקר. כדי למנוע זאת הוקמו בשנים האחרונות חברות שונות אשר מציעות שירותי ייעוץ והכוונה לאורך התהליך מול הביטוח הלאומי.

אותן חברות מציעות פגישות ייעוץ בהן אנשי המקצוע יעריכו את מידת הנכות בעזרת רופאים, ימליצו כיצד כדאי להתחיל את ההליך מול הרשויות ויעזרו בהפקת ושליחת הדוחות הרפואיים. כמובן שהשירות מתבצע בתשלום אך מקרי עבר מעידים כי לחברות אלה יש השפעה מכרעת בהליכים ולעיתים מאפשרים לקבל סכומים גם עבור אנשים שכבר סורבו ע"י הרשויות בעבר.

 

סיכום

התשובה היא כן, בהחלט ניתן לקבל פטור במידה ויש לכם אחוזי נחות, אך קיימים תנאים קפדניים מאוד לכך ולא כל מגבלה מקנה פטור. חשוב מאוד לבצע מחקר מעמיק אודות הזכויות שלכם עוד בטרם הפניה לביטוח הלאומי היות וייתכן ואתם זכאים להקלות אחרות או מענקים ולצורך כך ניתן למצוא באינטרנט חברות שונות המציעות ייעוץ והכוונה בנושא.

אחוזי נכות פטורים ממס

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא